Lapsivakuutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehelle soittivat IFistä ja tarjosivat vakuutuksia (meillä jo autojen vakuutukset siellä) päätettiin et esikoisen lapsivakuutuksen jos voi siirtää noin vaan (ei oo sairastanu ku vuos sitte korvatulehuksen) ja saadaan kaikki etuudet mitä nykyisessä Tapiolassakin, niin siirretään se ja otetaan tälle syntymättömälle lapselle kanssa vakuutus IFistä.

Kuopuksen vakuutus jää Tapiolaan koska hän on sairastellu sen verta et ei tultas saamaan kaikkia etuuksia IFissä kuitenkaan ja kotivakuutus ainakin aikanaan oli pakko olla Tapiolassa jos halus lapsivakuutuksen sieltä, et se jäis sinne kanssa.

Aattelinkin vaan ennen papereiden allekirjoittamista kysyä et onko teil toiminu hyvin noi vakuutukset tuola IFissä?

En ole IFin asiakas, mutta miten siellä menee tuo oma vastuu? Lähivakuutuksella se on 50?/sairaus, Tapiolassa 100?/vuosi. Meillä tuo omavastuu juttu ratkaisi Tapiolan, samoin se, että Tapiolassa saa rahat samana päivänä tilille, kun korvaushakemuksen netissä laittaa.

No olin kattovinani nyt tuosta et Tapiolassa meil omavastuu jonku 50e tms. vakuutuskaudessa ja tuola olivat laittaneet ehdotukseen 100e...pitää vielä nyt vkonloppuna vetää noi paperit ihan rintarinnan ja verrata. Tapiolaan oltu kanssa ihan tyytyväisiä, mies vaan ehotti mulle vaihtoa bonusten keräysmielessä, mut ei tietenkään bonusten takia kannata ottaa huonompaa vakuutusta ;) Onneks mies vielä soitti Tapiolaan tänään ja kysyi onnistuuko maanantaina tehdä siellä meijän syntymättömälle lapselle vakuutus, koska just maanantaina tulee se tasan 3kk ennen la:ta (joo, siis tuo IFin ukko oli ku taivaan lahja, kun se muistutti meitä et tällekki piti ottaa se vakuutus ja just ennen syntymää, meinattiin unohtaa).

Fenniassa se omavastuu on lapsilla 50?/sairaus eli jos esim. korvatulehdus niin kerran menee omavastuu 50? ja sen jälkeen ei enää mitään omavastuuta kyseisestä sairaudesta niin kauan kun vakuutus on voimassa. Myös leikkaukseen ja esim.korvienputkitukseen saa maksusitoumuksen joten ei tarvitse maksaa itse mitään(noi on aina leikkauksien varalta hyvä tsekata etukäteen:)

Yhteistyössä