lapsiperheiden syömisestä kyselen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti myös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti myös

Vieras
miten te järjestäisitte..?
meidän perheessä 2 aikuista, 2 koululaista ja 1 alle kouluikäinen.
Koululaiset syövät aamupäivällä koulussa. Kuopus ja minä olemme kotona, (kotihoidontuki) ja miehen työ senluonteista että syö aamupäivällä meidän kanssa, iltapäivällä lähtee töihin n. 16.00.
Ite ehkä pärjäisin yhdellä lämpimällä ruualla.
Siis kysymys kuuluu teenko 2 x päivässä ruuan?
Teenko iltapäivällä kaikille ruuan, jota lämmitetään aamupvllä kotonaolijoille?
Jos minä syön vain yhden lämpimän aterian, niin mitä syön ku muut syövät, leipää, salaattia, vai syönkö mittän?

Meillä tehään niin, että me miehen kanssa syödään päivällä leipää tms. ja poika syö edelliseltä päivältä jäänyttä päivällistä. Päivälliseksi tehdään lämmin ruoka, jota syödään kaikki yhdessä eli yksi lämmin ruoka päivässä riittää meillä, vaikka ollaan kaikki kolme kotosalla. Mies on työttömänä ja mie kotihoidontuella/työtön.

Hei. Meidän perheeseen kuuluu 2 lk. Linnea-tyttö. Me syödään kaksin aamulla ja Linsku menee kouluun. Syö siel kouluruoan, joka maistuu hyvin nii ei tarvi heti laittaa ruokaa ku tulee koulust. Ja sit viiden maissa taas syyään ja puol kahdeksalta iltapala. :) Mietin vie et teenkö nikin tänne kaksplus-keskusteluun.

Ei voi mitää mut mua naurattaa kun kyselet "niin mitä syön ku muut syövät, leipää, salaattia, vai syönkö mittän?" Eikö aikuinen ihminen nyt suunnilleen tiiä kuin nälkäinen on ja mitä tekee mieli?

Mut joo, tekisin yhen ruuan päivässä, iltapäivällä. Ihan vaan siks, ettei tarttis kotona olevan lapsen syödä kahta kertaa päivässä samaa ruokaa. Itse syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä, että en osaa sanoa mitä sun pitäis sillon toisella ruualla syyä. Varmaan jotain joka vie nälän. Jos ei ole nälkä niin ei varmaan tartte syyä.

Yhteistyössä