Lapsiperheet! Kuinka useasti te käytte

  • Viestiketjun aloittaja "herkku"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä 3- ja 6-vuotiaat. Käydään pikaruokaloissa ehkä 2-3kk välein, yleensä yhdistettynä johonkin leffa-, teatteri- tms. viihdereissuun :) Lapsillekin "seikkailu", kun sen verran harvoin pääsevät.
 
Eipä käydä ollenkaan. Tuota isointa (6v) isänsä käyttää toisinaan pizzalla ja hampparilla mutta noin muuten me ei käydä ollenkaan, tehdään pizzaa ja hampurilaisia itse jos alkaa tehdä mieli moista. Raxissa olen itse käynyt viimeksi...no en muista montako vuotta siitä on aikaa.
 
"mökö"
Me käydään raxissa noin kerran kuussa kaikki kolme yhdessä, lisäks minä ja tenava käydään yleensä kerran kuussa kahdestaan hesessä (kun mies on esim 5 yötä yövuorossa, lähdetään vikan työ-yön jalkeen yleensa aamusta aikaisin kaupungille jotta saa nukkua rauhassa, tullaan päiväunille vasta kotiin), itse syön siel salaatin/wrappeja ja tenava hampparin ja porkkanoita.
Muunlaisissa ravintoloissa käydään noin 10-14 kertaa vuodessa.
 
Vaihtelevasti, ehkä 1-4 krt/kk.
Meillä mies on innokas noiden pikamättöjen suhteen, mä vähän jarruttelen välillä.

Käydään Mäkissä, Hesessä, Raxissa + erilaisissa muissa ravintoloissa ja välillä tietty noutoruokaa (kinkki, subi tai pitsa) :p
 
"Tiina"
[QUOTE="herkku";24619897]Raxissa, pitsalla, hampparilla tai yleensäkkin syömässä jotain pikaruokaa? =)[/QUOTE]

Äiti on keliaakikko, joten ehkä kerran 3kk haetaan kotipitsat. Hampilla ei käydä. Ulkona syödään ehkä kerran 3kk.
 
kakkapyllerööö
Ei ikinä. Tai ehkä kerran vuodessa Hesessä/Mäkissä(ja sitten vatsakivussa loppupäivä). En vois kuvitellakkaan astuvani johonkin Raxiin..yäk mitä paskaa.

Itse tehdään pitsaa jos sitä tekee mieli. 10000X parempaa kuin joku karvakäsi lätty. Ehkä kerran vuodessa saatetaan ajella Turun Dennikseen syömään hyvää pitsaa! Itsetehdyt hampparitkin on hyviä, tosin eipä tule tehtyä kuin kerran vuoteen niitäkään. Jos hampparia muuten syö niin se on yleensä jossain Amarillo-tyylisessä B-luokan ravintolassa.

Muuten käydään ulkona syömässä ehkä 2-4kertaa kuussa, kahvilassa useammin. Ja kesällä saatetaan käydä useasti viikossa jos ollaan reissussa.
 
Ulkona
(Lapsi 4 v)
Kiinalaisessa tai noutokiinalaista 1 krt/kk,
hampurilaiset ei nykyään maistu , eli ei niitä - ranskalaiset ei mole maistuneet lapselle koskaan...
Pizzalla - Rosso tai Rax - 1-2 kertaa kuussa.
Satunnaisesti muualla , nyt olisi mammalla aikomusta saada initialaiset tutuksi.

Elämme tytön kanssa kaksin ja koska itsestäni on mukava välillä käydä ulkona syömässä , koetan totuttaa lastanikin siihen - käyttäytymään ja uusiin ruokiin :)
 
"mozzarella"
Raxissa tai buffassa ei käydä nykyisin enää ollenkaan. On saatu riittävän monta vatsatautia ja se tapa, millä siellä osa porukasta mättää ruokaa lautasilleen vie tyystin ruokahalun. En halua opettaa ahmimista ja kahmimista lapsille.
Mäkkärissä ja hesellä on käyty ehkä 2 kertaa vuodessa- aiemmin käytiin useammin, mutta nyt on niin pitkä välimatka ja lapsetkin ovat tottuneet saamaan "parempaa" ruokaa, niin ei oikeasti hampurilaiset kelpaa, muuta kuin äärimmäisessä hädässä.
Lasten kanssa on käyty pari kertaa vuodessa jossain ravintolassa, missä saa kunnon annoksia terveellistä ruokaa. Hampurilaispaikat on korvattu käynneillä kiinalaisessa ravintolassa. Eli tämän perusteella meillä käydään ulkona syömässä 2-3kk:n välein. Kiinalaisesta tosin otetaan ruoka usein kotiin mukaan :)
 

Yhteistyössä