Lapsiperheen Turkki, suosituksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkki :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkki :)

Vieras
Suosittele hotellia tai/ja kohdetta Turkissa... :) Lapset 3 ja 10v, muutenkin vinkkejä kaivataan paljon tai ainakin vähän enemmän lasten kanssa matkustaneilta. Ollaan lähdössä Turusta Tjäreborgilla, näillä näkymin....
Kiitos jo etukäteen...

Melkein kaikki rantakohteet käy :)

Jotain pelkkää golf-kohdetta en ehkä valitsisi.

Eikä hotellilla mun mielestä oo niin väliä. Vaikka hotellissa ei olisi vesiliukumäkiä yms, niin lomakohteista löytyy kyllä vesipuistot ja muuta aktiviteettia.

Alanyaan menisin varmaan, Tjäreborgilla pääsee sinne suoraan Turusta. Alanyassa on kaikkea. Elokuussa kävin siellä lasteni kanssa ja lapsilla ei tylsää hetkeä tullut :)

Mulle lyhyt bussimatka perillä on aivan ehdoton lasten kanssa. Ainakaan meidän muksut ei jaksa enää kökkiä bussissa kentomatkan jälkeen. Sen takia moni kohde jää välistä. Antalya on meidän ykkönen. Sieltä löytyy rantaa, ostoksia ja aktiviteetteja.

Alanyaa minäkin suosittelisin. Viime vuonna käytiin siellä kahdesti reilu 2 vuotiaan kanssa. Nyt lähetään toukokuun lopussa taas samaan paikkaan. On lapsille paljon kaikkea: pieni tivoli, vesipuisto jo moni ihan leikkipuistoja näille pienemmille. ja oikein lapsiystävällinen maakin noin ylipäätään :) hauskaa reissua!

Kiitos ap, aloin nyt katselemaan matkaa mulle ja kolmelle lapselle (joista yksi vastasyntynyt) elokuun loppupuolelle :D

Hittolainen kun tietäisi, millainen vauva on tulossa, niin tietäisi myös uskaltaako jo varata...halvalla pääsis! :)

Katsoin juuri Tjäreborgin matkoja kesäkuulle, ja menin ihan sekaisin, et mitä eroa on Alanyalla ja Antalyalla? Katsoin myös et hintoihin ei sisälly ollenkaan lentokenttäkuljetukset... Mitäköhän ne mahtaa makasaa... ?
Onko jollain muuten tietoa, et mis Turussa on Tjäreborgin matkatoimisto...?
Olehyvä vaan Anatolia, matkakuume.... SE ON TARTTUVAAAAAAAAAAAAAAAA. :)

Katsoin juuri Tjäreborgin matkoja kesäkuulle, ja menin ihan sekaisin, et mitä eroa on Alanyalla ja Antalyalla? Katsoin myös et hintoihin ei sisälly ollenkaan lentokenttäkuljetukset... Mitäköhän ne mahtaa makasaa... ?
Onko jollain muuten tietoa, et mis Turussa on Tjäreborgin matkatoimisto...?
Olehyvä vaan Anatolia, matkakuume.... SE ON TARTTUVAAAAAAAAAAAAAAAA. :)

Alanya ja Antalya on kaksi eri kaupunkia :). Lentokenttä on Antalyassa, Alanyaan on sieltä vähän matkaa (tunti, puolitoista, mitä se nyt oli, ei kovin kauan kestänyt ja yksi tauko pidettiin). Me oltiin viime elokuussa Tjäreborgin matkalla ja lentokenttäkuljetus maksoi muistaakseni tyyliin 50 euroa menopaluu multa ja kahdelta lapselta.

Netistä ja puhelimitse mä varasin (Turussa asun siis myös), en tiedä onko täällä toimistoa enää ollenkaan. Tai siis varasin matkan netistä, sitten puhelimitse aamupalat & lisättiin ystäväni lapsineen samaan varaukseen että saatiin vierekkäiset huoneet.

Ok, ok... Kiitos tiedoista... :) Nyt tarttis vaan miettii noit hotellei, keskustasta vai kauempaa, rannan läheltä vai ei.... Eikö muuten noihin hintoihin (ellei ole allInclusive-paketti) ni kuulu laisinkaan aamupalaa?
Eli ei ole Turus toimistoo... Höh. Olis kivampi käydä ihmiseltä varaas ;) Misä päin Alanyas vesipuisto? Kuin kallista Taksil liikkuminen? Onpa kysymyksiä... :)

Ok, ok... Kiitos tiedoista... :) Nyt tarttis vaan miettii noit hotellei, keskustasta vai kauempaa, rannan läheltä vai ei.... Eikö muuten noihin hintoihin (ellei ole allInclusive-paketti) ni kuulu laisinkaan aamupalaa?
Eli ei ole Turus toimistoo... Höh. Olis kivampi käydä ihmiseltä varaas ;) Misä päin Alanyas vesipuisto? Kuin kallista Taksil liikkuminen? Onpa kysymyksiä... :)
Alanyassa on useampi vesipuisto. Me käytiin ihan keskustassa, pääkadun varrella olevassa.

Taksilla liikkuminen oli helppoa ja ihan edullistakin. Me asuttiin pari kilsaa keskustasta, Kleopatra-rannan puolella, ja kuljettiin taksilla lähes päivittäin. Ei siihen saanut suuria summia menemään :)

Hotelleissa hintoihin kuuluu yleensä aamupala, huoneistohotelleissa ei. Mä itse tykkään huoneistohotellista enemmän, kun on oma jääkaappi jonka saa ladata täyteen virvoitusjuomia ja sen sellaista. Meillä oli huoneistohotelli ja lisäksi otettiin aamupala. Mua miellyttää pienehköt hotellit enemmän kuin isot.

Mä tykkäsin meidän hotellin sijainnista, paikallisasutuksen keskellä, mutta mä olenkin "puoliksi paikallinen" ja tykkäsin juurikin siitä että lapset sai hengailla naapuritalojen mummojen & vaarien kanssa, ja pikkuriikkisen maistaa sitä millaista olisi asua Turkissa, sekä treenata kielitaitoaan. Lapset on siis puoliksi turkkilaisia. Sijainti suht lähellä rantaa ja keskustaa voisi olla aika hyvä - se itäinen ranta on mun mielestä lasten kannalta parempi, Kleopatra-ranta on kaunis mutta sen aallot on voimakkaat ja aikuisellakin on joskus suuria vaikeuksia pysyä pystyssä.

No niin, mun on pakko päästä elokuussa reissuun... :D

Ei anatolia ole sama johon me törmättiin toukokuussa puistossa siellä xD suomalainen äiti kahden pienen lapsen kanssa joilla siis isä kans turkkilainen :)

Me ollaan asuttu nyt pari kertaa siinä paikallisten pääkadun varrella ja ollaan tykätty. Tosin viime vuonna antalyan joukkue voitti jonkun maan mestaruuden jalkapallossa ja sitten ei ollut kivaa sinä yönä xD

Mekin ollaan menossa 24.6. Alanyaan 2vko.Jäin miettimään, että missä muualla on vesipuisto Alanyassa, en tiedä kuin sen yhden siinä keskustassa.Ja onko minigolf ratoja muualla, kuin siinä Kleopatrarannan vieressä, onko kellään tietoa??

Ei anatolia ole sama johon me törmättiin toukokuussa puistossa siellä xD suomalainen äiti kahden pienen lapsen kanssa joilla siis isä kans turkkilainen :)
En oo, me oltiin elokuussa siellä :)

Epäilen kyllä tavanneeni siellä yhden palstalaisen, nikkiä en tiedä mutta hänen reaktionsa mm. lasteni nimiin oli sellainen että kävi mielessä palstatuttavuus. Kukaan ei oo kyllä vielä tunnustanut :D

Minkä niminen se itäinen ranta sit on, jos paremoi lapsille. Siis jos hotellin sijaintia miettii...
Kauheesti ihmiset on kertoneet et Turkista saa helposti vattapöpön. Ja sit nuo ravintoloiden sisäänheittäjät ja basaareitten myyjät. Onko ne ihan mahottomia???

mä en oo ainakaan kertaakaan saanut vatsatautia sieltä vaikka aina syön kaikkea "kiellettyäkin". basaarin ihmiset on välillä kyllä melko ärsyttäviä, mutta päivisin ei niinkään. illalla sitten terästäytyvät kunnolla. Samoin välillä ärsyttää noi sisäänheittäjät kun ei saa ulkoa käsin edes ruokalistaan tutustua rauhassa tai sitten ei vaan tajuta että on syönyt jo, en tule nyt syömään. mutta ihan hyvin noitakin on kestänyt xD tosin ei me ihan kauheesti lapsen kans käytykään shoppailemassa.

elokuussa ollaan menossa alanyaan tjäreborin hotelliin sunpark garden kovin kehuttu hotelli juuri lapsiperheille tarkoitettu lähellä keskustaa, ilmainen kuljetus rannalle..

Minkä niminen se itäinen ranta sit on, jos paremoi lapsille. Siis jos hotellin sijaintia miettii...
Kauheesti ihmiset on kertoneet et Turkista saa helposti vattapöpön. Ja sit nuo ravintoloiden sisäänheittäjät ja basaareitten myyjät. Onko ne ihan mahottomia???
Se on ihan vaan itäinen ranta.

Mä oon kyllä sairastanut Turkissa vatsataudin - mutta oon asunut siellä useamman vuoden, joten ihmekös tuo. Sairastan mä vatsataudin aika ajoin täällä Suomessakin :). Lomamatkalla en oo sairastunut, eikä lapsetkaan. Käsihygienian kun muistaa & miettii vähän mitä syö ja juo niin pärjää hyvin.

Ravintoloiden sisäänheittäjien ja myyjien kanssa ei oo ollut ongelmaa. Ne voi ihan vaan ohittaa sanomatta sanaakaan, tai toteamalla että ei kiitos. Jos pysähtyy jokaisen kanssa juttelemaan niin ei ikimaailmassa pääse pisteestä A pisteeseen B yhden illan aikana :D. Sellainen viileänkohtelias etäinen tapa on paras.

Jos ei muuta kuin rantalomaa kaipaa, niin suosittelen Belekiä. Oltiin 2v ja 10 kk ikäisen lasten kanssa ja kovin tykättiin.
Puoli tuntia lentokentältä ja allinclusive oli ihan loistojutut pienten lasten kanssa.
Hotellissa oli oma ranta, ei tuolivuokria ja vesiliukumäkiä yms.

Mutta jos haluaa nähdä muutakin kuin hotellia, niin en suosittele.

Me lähdetään kesäkuussa 4veen ja 7veen kanssa Bodrumiin. Alanyassa ja Marmariksessa ollaan käyty ilman lapsia. Saas nähä, millanen paikka tuo sitten on. Ainakin kuvista päätellen ja lukijoiden kertomuksista lapsiperheelle sopiva paikka.

Yhteistyössä