Lapsiperhe Viking Linelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himpatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

himpatti

Aktiivinen jäsen
24.03.2011
1 268
1
36
Hämeenlinna
Kertokaas viisaammat.... Meidän perhe on laivaillut yksinomaan noilla Siljan kävelykatulaivoilla. Lapsiperheille hyvä mieninki ollut ja laivat ovat siistejä ja hyttiin on mahtunut 5 henkinen perhe. Tykkään niistä kävelykadn puoleisista hyteistä, kun on iso ikkuna, mutta ei tartte nähdä merta (herkästi merisairastuva kun olen).

Nyt olis tarjolla vaan tosi edullista reissua Tukholmaan Viikkarilla. Tällä laivayhtiöllä olen matkustanut viimeksi 90-luvun lopulla nuorena opiskelijana... Laivta oli jo silloin nuhruisia ja jokseenkin täynnä känniääliöitä. Onko tämä maine enää totta?

Menisittekö lasten kanssa VIking Linella Tukholmaan? Ovatko hytit siistejä ja riittävän tilavia 5:lle? Onko tekemistä? Entä häiriöitä?

Kummalla laivayhtiöllä itse reissaatte?

Me on käytetty perheristeilyyn viikkarin Turusta lähtevää aamulaivaa. laiva on vanha ja hieman kulahtanut. Hyttiin mahtuu 4 mutta toki ahdasta välillä. Lasten leikkipaikat on ihan hyvät ja usein menty arkipäivinä niin häiriöt vähäisiä. Ihan ok, halvan hintansa arvoinen.

Elokuussa käytiin Tukholmassa Viikkarilla. Oli mukavaa ja lapset viihtyivät, positiivinen fiilis jäi. Hytissä meitä oli 4, mahduttiin hyvin. Tekemistä riitti lapsille, itselle olisi riittänyt vähempikin leikkihuoneessa ja lasten kilpailuissa hengailu :p
Häiriöitä ei ollut, meillä oli hytti vitoskannella, ikkuna merelle. Pari humalaista nähtiin, mutta vetäydyttiin lasten leikkihuoneen kautta nukkumaan jo yhdeksän jälkeen.

Laivat on uusittu. Helsingistä mennessä Gabriellalla on B4L-hytti, jossa on parisänky, kerrossänky ja telkkari, tilaa riittävästi viisihenkiselle perheelle. Hintoja kannattaa katsella netistä, halvimmillaan olen saanut tuollaisen hytin kympillä :D

Mä tykkään Viikkarista enemmän.

Hytit on just niin tilavia kuin mistä maksat; perushytti on pieni, niinhän se Siljallakin on, ja isomman saa rahalla. Lapsille on menoa ja meininkiä, känniääliöitä ei ole sen enempää tai vähempää kuin missään muussakaan kelluvassa ravintelissa...ja ruoka; se on Vikingillä mun mielestä paljon parempaa kuin virolais-Siljalla :)

Jos olisin menossa reittimatkaajana, tarkoitus siis vaan päästä paikasta A paikkaan B, niin menisin viikkarilla. Jos taas itse risteily olisi matkan pääasiallinen peruste, en menisi. Ainakin Turusta Tukholmaan Viking linen laivat ovat ahtaan oloisia ja Isabellan leikkitila onneton (amorellan hieman parempi). Vanhanaikaisia parhaat päivänsä nähneitä paatteja ne on.

viikkarin laivat on rumia.ahtaita,likasia ja täynnä nuoriso känniääliöitä. suosin vaan siljan laivoja,mielummin maksan pikkasen enmmän et on siistiä j arauhallisempaa menoa.

Me on risteilty molempien laivayhtiöiden paateilla ja mun mielestä niissä ei kovin suurta eroa ole. Tekemistä on löytynyt kaikilta laivoilta eikä känniläisistä ole ollut mitään haittaa kun on lasten kanssa kuitenkin menty hyvissä ajoin nukkumaan. Ostosmahdollisuuksia vissiin Vikingillä vähemmän mutta me shoppaillaan maissa joten ei ole sekään mikään kynnyskysymys.

Me ei muulla matkustetakaan kuin viikkarilla. Eli hyvät kokemukset on!
Gabriella on suosikkina ja juurikin tuo B4L hytti. Häiriöitä ei ole ollut ja muutenkin tunnelma lapsiperheille sopiva. Tosin eipä siellä itse yöllä tule hilluttuakaan yökerhoissa tai käytävillä missä sitä meininkiä kenties enempi on, mutta yönsä on kuitenkin rauhassa saanut nukuttua.

Yhteistyössä