Lapsiperhe ison kaupungin keskustassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Malviina

Aktiivinen jäsen
19.04.2005
13 571
0
36
Kertokaa isossa kaupungissa asuvat millaista on elää lasten kanssa keskellä kaupunkia?
Mua vähän hirvittää ajatus, mutta se meillä on ehkä edessä, en ole ikinä asunut ihan keskustassa ja tai ainakaan Turun kokoisen kaupungin keskustassa...no kai kaikkeen tottuu ja jos sitten löytyis mökki vastapainox kaupunkielämälle.

Mitenkä keskustaan ootte muuttamassa? Jos tosiaan Turusta kyse.

Me asuttiin ite ennen ihan keskustassa, mutta muutettiin pois kun olin raskaana. Meil ei olis tila riittänyt ja siinä talossa ei olis ollut mitään vihreetä ympärillä, pelkkää asfalttia eikä kai lapsiakaan. Mutta tuttuja asuu keskustan aluella lasten kanssa ja hyvin on viihtyneet.

Sehän siinä on kiva, että kävellen pääsee kätevästi joka paikkaan. Vaateostoksille pääsee millon huvittaa. Ja puistoihin pääsee kun kaipaa enemmän vihreää ympärilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitenkä keskustaan ootte muuttamassa? Jos tosiaan Turusta kyse.

Me asuttiin ite ennen ihan keskustassa, mutta muutettiin pois kun olin raskaana. Meil ei olis tila riittänyt ja siinä talossa ei olis ollut mitään vihreetä ympärillä, pelkkää asfalttia eikä kai lapsiakaan. Mutta tuttuja asuu keskustan aluella lasten kanssa ja hyvin on viihtyneet.

Sehän siinä on kiva, että kävellen pääsee kätevästi joka paikkaan. Vaateostoksille pääsee millon huvittaa. Ja puistoihin pääsee kun kaipaa enemmän vihreää ympärilleen.

Onhan siellä onnex Seikkis ja Puolalanpuisto, Samppalinna ym. mihin lasten kanssa voi mennä, lähinnä kauhistuttaa ajatus, ettei lapset saa yksin mennä enää ulos, ekaluokkalaisen koulumatkalle on aina mentävä hakemaan ja viemään.
No se mökki on kyllä saatava, että pääsee viikonlopuix pois kaupungista.

Mulle ei vaateostoksille pääsy ole kyllä päällimmäisenä mielessä kun asumisen mielekkyyttä ajattelen,vaan just noi puistot,sopivat päiväkodit ja koulut ja muutenkin liikkuminen kaupungissa...
Turun keskustassa asuminen lapsen kanssa onnistuu minulta ihan mainiosti,ja tykkään kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja OutoMinä:

Mulle ei vaateostoksille pääsy ole kyllä päällimmäisenä mielessä kun asumisen mielekkyyttä ajattelen,vaan just noi puistot,sopivat päiväkodit ja koulut ja muutenkin liikkuminen kaupungissa...
Turun keskustassa asuminen lapsen kanssa onnistuu minulta ihan mainiosti,ja tykkään kovasti!

Voitko laittaa mulle vaikka yvtä missä päin Turkua asut?

No lasta ei vielä ole, mutta Tampereen ihan ydinkeskustassakin olen asunut (tällä hetkellä ei ihan ytimessä ) ja tottakai pärjää, hyvinkin. On keskustassa kuitenkin aina puistojakin ja ompahan helppoa lähteä ostoksille. Lapset pitää vaan "opettaa" käyttäytymään eritavalla kuin maalla, autoja ja liikennettä on paljon.

Yhteistyössä