Lapsiluvusta mietteitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minniliini

Vieras
Meillä on yksi lapsi ja kovasti on tuo lapsiluku mietityttänyt..

Tuntuu että yhden lapsen kanssa on niin helppoa että jännittää mitä arki ja liikkuminen tulisi olemaan jos saisimme toisen..saati sitten kolmannen??

Toisaalta kuitenkin haave toisesta lapsesta kytee meissä molemmissa ja tuntuu että olisi ihana saada toinen lapsi arkeamme jakamaan ja pojalle ihan oma sisarus jonka kanssa kasvaa ja kehittyä..

Mutta miten radikaalisti arki tuleekaan toisen lapsen myötä muuttumaan.. se jännittää koska nyt tuntuu siltä että yhdenkin uhmakaan kanssa on huonoina päivinä niin väsynyt että sitä vaan kiittelee mielessään että onneks näitä ei ole kuin yksi.. mutta sitten taas hyvinä päivinä sitä ajattelee että NÄITÄ LISÄÄ...

Mulla on vasta yksi, mutta kaverit on sanoneet että ekan jälkeen toisen syntymä on isompi juttu kuin enää toisen jälkeen kolmas. Ja 2 on KUULEMA (tiedä häntä ) helpompi kuin yhden lapsen tuottama duuni tuplana eli 2x1.

muoks: Ja kuten olen monessa kohtaa sanonutkin, lapsi on kumminkin perheenjäsen, ei kotityö! :)

Mulla on nyt mietinnässä että yrittääkö viidettä vai lopettaako :whistle: Olis ihana saada uusi persoona vielä taloon, mutta seuraavat kolme vuotta vielä kotona ei kyllä taloudellisesti houkuttele. Eli siis tunne vastaan järki :|

Tuo on kai niin kovin yksilöllistä miten kukin tämän asian kokee... Itse odotan kolmatta rv 25+5, enkä ole edes pohtinut jaksamista.. käytännön asioita toki, mutta nehän on vain järjestelykysymyksiä =)

Tätä varmaan pitää joka äidin miettiä jossain vaiheessa. =) Ja jokaiselle on se oma ratkaisu paras. Ei oo mitään "pakollista" määrää lapsia, mitä pitäis tehdä. Onnea pohdintaan! =)

meillä nyt 2. täytyy sanoa että tän kakkosen vauva-ajasta nauttii enempi. ehkä sen takia, että kaikki ei ole enää uutta. synnytys meni paremmin ja olin heti hyvässä ja virkeessä kunnossa. molemmat lapset on ollut tosi aurinkoisia ja helppoja tapauksia kumminkin. mielessä siintää ajatus siitä kolmannesta joskus.........

Meillä kans kaksi, kuopus on vasta vajaa 3kk, mut oikeestaan pahimmaks oon tässä ajassa huomannut sen, että esikko on vissiinkin just uhmaiässä(ikää vajaa 3v.) eli välillä on melkoinen kiukku päällä ja kun hän on huomannut sen, etten mie hirmu nopeeta pääse perässä jos oon syöttämässä vauvaa. Silloin ku menee toiseen huoneeseen pahojaan tekemään..sit kun kysyn että mitäs teit siellä, nii esikko vastaa; ei tehny pahoja, ja kuitenkin hirvee siivo on tullu.

Ai nii, ja kuitenkin meillä kummallakin oli mietteissä kaksi lasta, niin aateltiin että "pitäähän" ne nyt hankkia(jos vaan saa) ja sitten saa olla.
Tosin itteni tuntien, on vaan ajan kysymys milloin vauvakuume taaspamahtaa päälle..

Yhteistyössä