lapsiluku täynnä..haikeutta

• Viestiketjun aloittaja mamma39
  • Ensimmäinen viesti
mamma39
Tunnetteko muut haikeutta siitä, että enempää lapsia ei tule.Siis ihan päätöksellä, en tarkoita lapsettomuutta tms. Itse ajattelin että 2 riittää, sitten kuitenkin halusimme kolmannen ja perhe on nyt tässä. Silti välillä mielen valtaa suunnaton haikeus, vaikka vauva ei ole edes vuotta viel ja elämä on välillä aika haipakkaa..Muilla samoja tuntemuksia? :'(

Josai
Minä haaveilen suurperheestä, mieheni ei. Kahden jälkeen mieheni ilmoitti, että nyt riitti. Sain kuitenkin hänet puhuttua vielä yhteen. Puoli vuotta sitten meille syntyi kolmas suloinen vauveli :heart:
Mies on ehdoton ja minä suren. Minua tituleerataan suurperheen äidiksi, mutta mikä suurperhe se tämä on??? Ihmiset ovat ihmetystä täynnä eivätkä yhtään ajattele sanojaan, ihmetellessään minun halua saada vielä lisään lapsia :( Minulle, kun ei mikään muiden silmissä riitä...

Heinäkesä
Minulla 3 lasta ja siihen saa jäädä, silti tunnen ajoittain haikeutta ajatuksesta että enää minulle ei vauvaa tule...tämä siis myös oma päätös, ei lapsettomuudesta johtuva.

Meilläkin kolme lasta ja päätetty, että tämä riittää. Tuijotan nyt tuota meidän 7 kk:n ikäistä koko ajan ja ihastelen vauvaani. Haikeus on kova. Olen voinut pahoin raskausaikoina (kerta kerralla enemmän) ja synnytykset on olleet kivullisia syöksysynnytyksiä ilman lääkkeitä. Vannonut olen, ettei ikinä enää, mutta kyllä nuo vauvat on ihania... Ehkä sitten myöhemmin iltatähti... (Olen kohta 32)

Me päätimme mieheni kanssa jo esikoisen jälkeen, että kaksi lasta on ihana lahja ja lapsiluku jäisi siihen. Nyt meillä on kolme lasta. Mulla on pienen pieni "kipinä" jossain sisällä, että neljäs voisi olla haaveissa joskus, mutta en usko, että mies enää lämpenee... (hänellä lisäksi teini-ikäinen lapsi). Ja saattaa olla, että kuopuksenkin kehityttyä vaipattomaksi leikki-ikäiseksi, sitä ei enää jaksa/halua aloittaa showta alusta. Mutta koskaan en sano "ei koskaan"... ;) Toki myös oma ikäni (kohta 33v) asettaa rajansa.

Äitsyli-69
Enpä osaa tuohon sanoa ihan selvää vastausta...Odotan kolmatta lastani. Mieheni on ehdottomasti sitä mieltä että tähän saa jäädä. Itse en osaa vielä sanoa kun on tosiaan tuo vauva vielä masussa. Neljännen voisin vielä tehdä mutta siihen sitten saisi jäädä. Tottakai sen viimeisen lapsen saaminen on varmasti aina haikeaa (naisille). Miehet ajattelee nämä asiat niin eri näkökulmasta, tottakai...

Joskus. Nyt mulla on just sellanen vaihe menos, et haluaisin kolmannen lapsen, mikä tuntuu hassulta kun kuopus on vasta 10kk. Mut musta tuntuu et se on osittain ainakin luopumisprosessia siitä, et vauva kasvaa ja siitä luopumista ettei meillä enää koskaan ole vauvaa. Yhdessä on päätetty et 2 riittää meille ja tiedän et se on pitemmän päälle meille hyvä ratkaisu, mut tunnepuoli joskus haikailee sitä kolmen lapsen perheidylliä...

Minä poden juuri tällä hetkellä aivan kamalaa vauvakuumetta :(
ja me on päätetty ettei tule kahta enempää ja ne kaksi leikkii omassa huoneessaan juuri!
On haikea olo, mut äkkiä se ohi menee! :heart:

Mulla itellä 3 lasta ja ikäeroa on kyl jonki verran eli siis noin 9-vuotta kaiken kaikkiaa. Ja nyt haluaisin jo olla mukavuuden haluinen ja nukkua aamuisin pidempään jaolla hetken rauhassa itsekseni. Tosin nuorin lapseni on vasta 2-vuotias, mutta mitä siltä saa olla niin kaikki itselle. Tosin välil on tullu tunne et olis vielä kiva saada se neljäs lapsi mut aina kuitenki pää sanoo jo toisin. Mut tsemppiä kaikille niille joilla on useampia pieniä lapsia, kyllä se siitä vielä joskus helpottaa. :hug:

lyyyli
Itselläni 4 ja ryhmä kasassa. Nuorin 2 ja vanhin kohta 11v.Olen kyllä ruvennut nauttimaan siitä kun lapset isompia joten ei mitään suurempaa haikeutta ole. Aikansa kutakin.Lapsenlapsia odotellessa......... :heart:

3lasta
Nyt 1,3 ja 5 vuotiaat lapset ja syksyllä syntyy kaksoset. Silti hieman ajattelen että ei tämä voi olla vieläkäään viimeinen raskaus. Itse olen voinut jokaisessa raskaudessa aika hyvin, vain lievää pahoinvointia ja väsymysta.

Abba
Minulla on haikeus päällä. Lapsia on kaksi ja enempää ei tule.Kai?
Eli mieli tekisi kolmatta vaikka nautinkin kun ei enää tartte öisin heräillä ym. ja tuntuu et miten sitä jaksaisikaan kolmen kanssa kun nytkin on yhtä haipakkaa. Lapset on nyt 4 ja pian 2 vuotta.
Paljon pähkäilen myös asiaa siltä kantilta että kannattaako tällaiseen maailmaan tehdä enää lapsia lisää kun kuitenkin on saanut jo kaksi. Oman problemaatiikkansa soppaan toi myös nuorimmaisen paljastuttua vaikeasti vammaiseksi ja selvittyä että meillä on aika suuri mahdollisuus saada jatkossakin vaikeasti vammaisia lapsia.
Eli kyllähän se koskee ja kovasti kun ei saa omaa vauvaa pitää enää sylissä vaikka kuinka järjellä ajattelen että kaksikin on paljon ja kaikenkaikkiaan "ehkä parempi maailmalle" että lapsilukuni jää siihen. Adoptiolasta emme saa huonojen tulojen vuoksi ja mieheni ei taas ole kiinnostunut siitä asiasta. Lisäksi alkaahan tämä ikäkin kai painaa vaikkei missään tunnu.

Mulla on 5 lasta ja ajatus olisi se, ettei enempää kiitos...mutta kuitenkin :'( .Olisi ihanaa saada olla edes kerran vielä raskaana ja pitää sitä omaa pikkuista.Mutta kai joskus pitää lasten teonkin loppua???????Ikää mulla on kyllä vasta 29v. ;)

Yhteistyössä