Lapsille soitin: Missä olette, vastaus en mä van tiiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hellalettas

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
5 623
0
36
Siis eikö edes valmentajat kerro lapsille arvioitua aikaa koska on bussi suurinpiirtein perillä. Nyt vaan sit koko ajan mietitään että koska tulevat tai tuleeko lainkaan, ( pelkään onnettomutta)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Anteeksi muttaen nyt ymmärtänyt, missä lapsesi ovat? voithan pyytää lastasi antamaan puhelimen jollekin aikuiselle joka asian sinulle kertoo?

ovat bussissa tulossa Raahesta judokilpailuista.

Kysyin vielä että mihin aikaan lähditte sieltä sama vastaus: En mä tiiä

:o

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Anteeksi muttaen nyt ymmärtänyt, missä lapsesi ovat? voithan pyytää lastasi antamaan puhelimen jollekin aikuiselle joka asian sinulle kertoo?

ja nämä pitäiis kyllä 14 ja 13 vuotiaan tietää. Ainkin sen kellonajan koska on lähdetty.

siis lapset ei tiedä mihin aikaan ovat lähteneet?eikö voi antaa puhelinta valmentajalle?tai bussikuskille?

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:

siis lapset ei tiedä mihin aikaan ovat lähteneet?eikö voi antaa puhelinta valmentajalle?tai bussikuskille?

ihan hyvässä hengessä ketään kiusaamatta veikkaan, että vastaus on ei :)

Voisko olla mahdollista, että lapsellas ei menny kisa odotusten mukaisesti, ja hänellä on paha mieli, niin silloinhan usein mikään ei kiiinnosta ja vastaus kaikkeen oon en mä tiiä. Tai lapsesi ei oo kuunnellu, kun on tiedotettu matka-aikataulusta ja muusta, saati katsonut kelloa, kun on hypännyt bussiin.

Ihan vaan aattelin tuoda tänkin näkökulman keskusteluun.

toivottavasti saat selville asian, niin ei tarvii turhaan ootella ja huolestua. Pitääkö sun mennä hakee heidät viel jostain?

Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Voisko olla mahdollista, että lapsellas ei menny kisa odotusten mukaisesti, ja hänellä on paha mieli, niin silloinhan usein mikään ei kiiinnosta ja vastaus kaikkeen oon en mä tiiä. Tai lapsesi ei oo kuunnellu, kun on tiedotettu matka-aikataulusta ja muusta, saati katsonut kelloa, kun on hypännyt bussiin.

Ihan vaan aattelin tuoda tänkin näkökulman keskusteluun.

toivottavasti saat selville asian, niin ei tarvii turhaan ootella ja huolestua. Pitääkö sun mennä hakee heidät viel jostain?

kisoissa oli kolme lastta joista kaksi sai mitalin.
taksilla lupasivat tulla kotiin linja-autoasemalta, mutta eivät oel edes vielä ilmoittaneet että koska ovat siellä linkkariasemalla.

Siis eikö edes valmentajat kerro lapsille arvioitua aikaa koska on bussi suurinpiirtein perillä. Nyt vaan sit koko ajan mietitään että koska tulevat tai tuleeko lainkaan, ( pelkään onnettomutta)

Sun olis pitäny kysyä, että koska ootte perillä. Sä kysyit; missä olette? Ja silti kerrot odottaneesi tietoa perillä olosta.
Miten lapsi olisi voinut osata kertoa sulle, koska ovat perillä, kun sitä ei kysytty!
Kysyit missä olette, lapsi ei tiennyt ja vastasi sulle, että ei tiedä. Miten olisikaan voinut tietää, kun ulkona on pimeää, ei näe edes tienviittoja.
Mutta kysyttäessä olisi saattanut osata vastata, moneltako on lähdetty matkaan ja sä aikuisena olisit osannut päätellä matkaan kuluvan ajan...

Alkuperäinen kirjoittaja joppe:

Sun olis pitäny kysyä, että koska ootte perillä. Sä kysyit; missä olette? Ja silti kerrot odottaneesi tietoa perillä olosta.
Miten lapsi olisi voinut osata kertoa sulle, koska ovat perillä, kun sitä ei kysytty!
Kysyit missä olette, lapsi ei tiennyt ja vastasi sulle, että ei tiedä. Miten olisikaan voinut tietää, kun ulkona on pimeää, ei näe edes tienviittoja.
Mutta kysyttäessä olisi saattanut osata vastata, moneltako on lähdetty matkaan ja sä aikuisena olisit osannut päätellä matkaan kuluvan ajan...

Ehditkin o kertoa kysyneesi lähtö aikaa. Mä varmaan olisin sanonut, että kysy joltain, kai siellä joku tietää.
Eikö sulla ole valmentajan tai kenenkään muun mukana olevan aikuisen puhelinnumeroa? Soita aikuiselle ja kysy.

ja yleensä kai tapana on,että valmentaja antaa aikataulut vanhemmille?ihme touhua kerrassaan..en mä ainakaan päästäis lasta mihinkään pidemälle,jos tiedossa ei olisi aikataulua mennen tullen..

Ei tuon ikäiset siellä kimppabussissa rupee sulle "arvuuttelemaan" missä ovat ja koska lähtivät, ei ne varmaan edes katso kelloa kun lähtevät. Oon ollut futaajien ( 14-18 v ) kanssa reissussa ja vanhemmat soittivat minulle ja kyselivät minulta saapumisaikaa,

ja nämä pitäiis kyllä 14 ja 13 vuotiaan tietää. Ainkin sen kellonajan koska on lähdetty.

Pitaisko valmentajan siis opettaa tuonikaisille kello vai mika olikaan pointti.

meile annetussa tiedotteessa oli että bussi lähtee aamulla klo 5,30 ja on perilä noin klo 21. Reilusti on kyllä menney jo yli siitä.

Kisojen aikataulu on ollut syystä tai toisesta jäljessä tai sitten huono ajokeli myöhästyttää. Kyllä ne lapset sieltä kotiutuu.

usein lähtö kiskoista kotiin on myöhässä, ainakin jos mitalliotteluissa on väkeä. Se vaan tahtoo venyä. Olivat kunnossa kuitenkin kun vastasivat. Soita ja pyydä kysymään joltain aikuiselta koska ovat perillä, noin suunnilleen.

valmentaja kertoi että noin 45 minuuttia vielä.
Tuolla on nyt aiak huono keli ja jos ovat käyneet syömässä jossain on saattanut siinäkin vierähtää aikaa tunti jos toinekin.

Pitkä on ollut päivä, mutta Sodankyläläisillä vasta pitkä päivä on kun ne ovat joutunee todella aikaisin heräämään.

Tuolla on nyt aiak huono keli ja jos ovat käyneet syömässä jossain on saattanut siinäkin vierähtää aikaa tunti jos toinekin.

Pitkä on ollut päivä, mutta Sodankyläläisillä vasta pitkä päivä on kun ne ovat joutunee todella aikaisin heräämään.

Miks ihmeessä ne ei mennyt jo edellisenä päivänä :o Ihan hulluahan tuo on herätä kisapäivän aamuna ennen sian pieraisua.

Tämä on ihan asian vierestä, mutta aina kun olemme äidilleni menossa, äitini soittaa kesken matkan ja kysyy, missä olemme. :ashamed: Katselen ympärilleni ja etsin jotain kylttiä ja kun sitä ei tietenkkän ole, kysyn mieheltä: "Missä me nyt ollaan?" Junassa matkustaessani saatan tietää, missä mennään, mutta bussilla kulkiessa en tiedä.

Ja minä sentään olen aikuinen ja matkustan yleensä päiväsaikaan.

Mahtaa teidän lapset nukkua huomenna pitkään, hauskan ja jännän päivän jälkeen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

Miks ihmeessä ne ei mennyt jo edellisenä päivänä :o Ihan hulluahan tuo on herätä kisapäivän aamuna ennen sian pieraisua.

Siis minne ne olis menneet? Hotelliinko?
Ei lapset voi mennä ilman valmentajaa judokisoihin. Bussi on täynnä lapsia ja nuoria. Meidän lapset heräsivät neljältä kun bussi lähti klo 5,30. Taksi haki heidät pihalta viideltä.

Yhteistyössä