lapsille puhelimet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
ollaanko liian myöhässä tässä asiassa kun ei lapsilla ole vielä puhelimia ja liittymiä vaikka syksyllä lähtevät jo kouluun ekalle luokalle?!
eivät ole kertaakaan yksin olleet kotona edes kymmentä minuuttia ja mietitty miehen kans et kuinkahan se sit iltapvkerhon jälkeen onnistuu muutama tunti pvssä ennenkuin toinen vanhempi pääsee töistä....
kun olen kysynyt et haluaisko jäädä edes lyhyen kauppareissun ajaksi kotiin(15 min.)niin ei puhettakaan...haluavat mukaan.ja ei sit olla pakotettukkaan.
tuntuu et kaikilla muilla samanikäiset lapset ovat jo niin ja niin pitkää harjoittelleet puhelimen käyttöä ja yksin olemista,ihmettelevät miks meillä lapset ei ole yksin olleet tai et puhelimia ei ole vielä,huoh....
tuntee kyllä ittensä luuseriäidiksi :/
miten teillä muilla?olisi kiva kuulla vinkkejä ja et kannattaako ottaa prepaid liittymä vai mitenkä?
Kiitos jos jaksoit lukea :)

Aivan kun meidän perheen tarina.Ostettiin esikoiselle känny nyt ennen juhannusta ihan vain sen takia että oppisi käyttämään ennen kouluun menoa.Yksin ei meilläkään suostu olemaan ja kouluunkin viedään ja haetaan mutta ompa sitten puhelin jos tulee jotain.Meillä on ihan normaali liittymä mutta opetettu että jos ei ole tutun nimi mikä soittaa ei saa vastata ja yleensä käy aina näyttämässä että onko mummin vai kenen numero tai varmistaa että onhan mummin nimi varmasti.

Kyllä joku ylimääräinen puhelin on hankittava kotiin, jos lapset joutuu yksin oleen kotona ja käyttöä pitää opetella. Meillä on lapset eskarivuoden lopulla saaneet omat puhelimet. Keskimmäinen nyt siis menee ekalle ja useita kertoja on ollut yksin kotona kauppareissujen ajan. Meillä on minulla, miehellä ja esikoisella Saunalahden ykkönen. Tuolle tulevalle ekaluokkalaiselle suositeltiin liikkeessä saunalahden eliitti+ -liittymää, josta tämän vuoden soittaa ilmaiseksi saunalahden ja elisan liittymiin ja ensi vuonna saa soittaa ilmaiseksi pienellä kuukausimaksulla.

Riippuu tilanteesta, tarvitseeko lapsi kännykkää ollenkaan. Siis jos menee koulusta ip:hen, ja matkan pitäisi olla ongelmaton, ja ip:stä haetaan tai tulee itse kun vanhempi kotona, kännykkää ei itse asiassa tarvita ollenkaan.

Koulussa ja ip:ssä on puhelimet yhteydenpitoa varten.

Asun itse ulkomailla, täällä hyvin harvoilla lapsilla on kännyköitä. Täälläkin lapset kyllä liikkuvat ruokikselle ja mahdollisiin iltapäivähoitoihin itsenäisesti.

Aiemmin asuin Suomessa, ja silloin ostin 2-luokkalaiselle kännykän kun se ainut toinen kännykätön hänen luokaltaan sai kännykän joululahjaksi. Ihan hyvä sitä on kuitenkin harjoitella.

Meillä ekaluokalle menevälle ostettiin keväällä puhelin juuri tuon muutaman tunnin yksinäisyyden vuoksi, joka on tiedossa syksyllä. Prepaid liittymä otettiin naapurustossa tehdyn pikagallupin johdosta. Laskut pysyy varmasti kurissa, tuntemattomat eivät saa numeroa yms.

Mun muksuilla on ihan tavalliset liittymät. Kuopuksen puhelinlasku tulee 3-4 kk välein ja on jotain 2-3 euroa tuolloin. Eli ei mitenkään mielettömästi sitä käytä, mutta hyvä olemassa kuitenkin.

Kuopus menee ekalle ja ei ole kovin paljon yksin ollut. Osaa kuitenkin kulkea koulun ja kodin väliä jo ja esim. mennä nuorisotalolle, kauppaan jne. yksinkin. Kaipa tuo selviää.

Meillä tytär osasi käyttää kyllä kännykkää (soittaa ennaltaohjelmoituihin vanhempien numeroihin + hätänumeroon) ennen kouluun menoa ja meilä se ylimääräinen känny löytyy kotoa kyllä, mutta ei tyttärellä vieläkään omaa kännykkää ole. Kouluun viety & haettu ip-kerhosta poislukien ihan pari viimeistä viikkoa keväästä, jolloin suoriutui omatoimisesti matkan puolessavälissä olevalle päiväkodille, jossa treffattiin kun haettiin nuorempi sankari kotiin.

Jossain välissä kai se on hankittava, mutta ainakin toistaiseksi selvitty sillä, että opettajalla & ip-kerhossa on puhelin, samoin tietysti kaverien vanhempien puhelinnumerot.

Olisihan sekä kännykän käyttöä että etenkin yksinoloa voinut aikaisemminkin harjoitella - koulu alkaa noin kuukauden kuluttua.

Koulun aloitus on lapselle niin iso asia, että siihen samaan syssyyn ei minusta tarvita toista tosi isoa asiaa, kuten yksin kotona olemista.

Meidän tulevalla ekaluokkalaisella on ihan tavallinen liittymä, palvelunumero- yms estot on.

Meillä muksut ovat saaneet eskarilaisina suunnilleen omat puhelimet (paitsi esikoinen 3-vuotiaana). Kaikilla on ihan tavallinen liittymä jossa on palvelunumero-estot, kaikkien kolmen lasku tulee aina samassa ja viimeksi oli 2 kuukaudelta vajaa 9e.

Yhteistyössä