Lapsille lasku omista synttärilahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tianna

Aktiivinen jäsen
14.10.2006
10 133
0
36
Aina oppii uusia ihmeitä.

Koulukaverini kertoi, että he saivat toki lapsena synttäri- nimppari- ja joululahjat. Eikä siinä mitään, mutta vanhemmat säästää kuitit, ja perii niiden hinnan takaisin viimeistä penniä myöten, kun nämä lapset alkoivat ansaita rahaa kesätöillä ja muilla. Vanhemmat siis valitsivat lahjat, ja ostivat ne lapsille vapaaehtoisesti. Silti näiden nykyään aikuisten pitää maksaa näitä lahjarahoja takaisin vanhemmille. Perheenjäsenet ovat hyvissä väleissä keskenään, kyse ei ole mistään kostosta.

Tässähän on kätevä konsti saada eläkepäivinä vähän ekstraa...

:laugh: :laugh: Voi luoja! :headwall: kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. Minä säilytän kaikki kakkavaipat mitä olen lapsilta vaihtanut, sitten kun olen itse vanhus niin saavat vaihtaa minulta yhtä monta vaippaa....pitäähän lasten nyt maksaa se vaiva mikä tuosta vaipanvaihdosta on aiheutunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
:laugh: :laugh: Voi luoja! :headwall: kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. Minä säilytän kaikki kakkavaipat mitä olen lapsilta vaihtanut, sitten kun olen itse vanhus niin saavat vaihtaa minulta yhtä monta vaippaa....pitäähän lasten nyt maksaa se vaiva mikä tuosta vaipanvaihdosta on aiheutunut.

:laugh: Hyvä idea Gluteus maximus

Ja EI, tämä EI ole vitsi, vaan totisinta totta. En tiedä lahjojen loppusummaa, mutta ei sitä ole kerralla saatu maksettua. Ja ihmeellisintä on, että käsittääkseni muita asioita nämä nyt jo aikuiset lapset eivät ole vanhemmilleen joutuneet korvaamaan.

Jos olisin heidän lapsi, sanoisin, että vähennä se junarata heinäkuun 1985 lapsilisästä. Tai silloin ne vissiin maksettiin neljännesvuosittain. Ota summa kolmannen neljänneksen lapsilisästä. Ja pari leikkiautoa voi ottaa sitten seuraavasta lisästä.

Okei :o Siis toi nyt jotenkin vielä meneekin läpi (vaikka en todellakaan ymmärrä!) että vanhemmat on säilyttäneet kuitit, mutta se jo tuntuu vähintäänkin erikoiselta, että lapset vielä suostuvat ne vanhemmilleen takaisin maksamaan!

Kyllä ei tarvis oottaa että mä alkaisin maksamaan |O

on sellainenkin tapaus ollut että tyttö vei täysi-ikäisenä vanhempansa oikeuteen , kun vanhemmat käyttivät hänen lapsilisät muuhun kuin häneen,eli omiin käyttöihin.tyttö hävisi maksoi oikeudenkäyntikuluteipä vaan tyttö saanut 18 vuoden lapsilisät jos vanhemmat tosiaankin vaateisivat lastenlahjoista ym rahat takaisin vaikka olisi kuitit,ei mene koskaan läpi oikeudessa,ja kuka lapsi nyt vanhemmilleen maksaisi.on vanhemmat tosi ilkeitä jos lapsia vaatisi maksamaan.mulle ei ois tollanen edes mieleen tullut vaatia nyt rakkailta lapsiltani

Varastamisen arvoinen idea! :)
Minä ku oon tuskaillut töihin lähdön kanssa, niin eihän minu tarvikkaan ku sitten eläkkeellä lapset maksavat minulle kuukausittain 'lahjaeläkettä'

huoh!
Ei tuollaisia vanhempia voi ollakkaan!

Yhteistyössä