Lapsilisästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitenkä miellätte sen kenelle lapsilisä kuuluu? Itelläni on tilanne se että oon eronnut lapseni (7v.) isän kanssa ja välimatkaa monta sataa kilometriä. Tästä johtuen lapsi oli aina viikosta kahteen kerrallaan toisen luona... Ja puolitettiin lapsilisä. Nyt lapsukaiseni aloitti koulun ja luonollisestikkaan ei ole isänsä luona ollut koko tämän kuukauden aikana kuin 2pv... ja isä on pyytelemässä lapsilisän puolikastaan. Huvittavinta on se että aikoinaan kun erottiin niin haukkui minut lähtevänä osapuolena alimpaan hel**ttiin ja naureskeli miten kädestä suuhun joudun elämään... mutta se kädestä suuhun eläjä onkin tuo exä itse, kun tuntuu kovin riippuvainen olevan tuosta 50?/kk... jota en kyllä tänä kuukauetena hänelle aio maksaa toki voin laskee tolle kahdelle päivälle sen päivä summan mitä lapsilisästä tulee :-D

en mä tätä mitenkään ongelmana näe, vaan lähinnä huvittaa se että ite miellän lapsilisän lapsen tarpeisiin ja nyt isä sit pyytää omiin tarpeisiinsa sitä rahaa koska eihän lapsi ole hällä ollut. Lastenvalvojalla ei olla tähänkään mennessä tehty ainuttakaan sopimusta eikä tehdä vastaisuudessakaan.

No sille lähivanhemmalle, ei etä vanhemmalle.
Ja lapsilisällä on tarkoitus kustantaa LAPSEN menoja, ei aikuisen elämistä.
Voitte käydä lastenvalvojan juttusilla, jos vaikeaksi menee, hän kyllä selventää varsin ytimekkäästi mikä on homman nimi.

niin ja tosiaan siis mullahan se oma puolikkaani jää aina suoraan "säästöön" aivan eri tilille kun mikä on käyttistili... sieltä sitten maksetaan jos isompaa hankintaa on lapselle tiedossa mutta mukavasti sinne kasaantuu lapsukaiselle säästöjä!

Lähivanhemman rahaa se on, hän kuitenkin suurimmanosan kustannuksista maksaa. Lapselle ei mielestäni raha kuulu koska sillä elätetään lasta osittain. Mutta jos haluaa rahat säästää niin sitten ihan oma lapsilisätili mistä sit 18v saa nostaa rahat.
Jos lapset on nyt väemmän isällä niin eikö isä olisi häenen teoriansa mukaan sinulle päin maksuvelvollinen. Nythän saat vielä elatusmaksunkin.

Yhteistyössä