Lapsia vain koska rakastaa vauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöks

Vieras
Moniko täällä myöntää tekevänsä paljon lapsia ainoastaan sen takia että vauvan on ihania!?

Viidettä jo haaveillaan vaikka neljäs vasta mahassa ym... Vain siks koska on vauvakuume? Että niistä isommista ei niin välitetä, kunhan on pieni vauva jota saa hoitaa...

Mäkin kyllä haluaisin olla vielä raskaana ja hoitaa pikkuista...
Mutta ajatus jo kolmesta lapsesta.... niin... Jotenkin helpompi kahden kanssa, vielä =) Molemmille löytyy syli, toinen äitiltä ja toinen isiltä.

Entäs sitten kun ne kaikki viis lasta on isoja, hurjat menot ruoassa, harrastuksissa jne... Ja kaikki sen takia kun halus aikoinaan vauvoja :D

Minä ainakin luotan että vaikka meillä olisi 23 lasta niin ei Suomessa kukaan nälkään kuole, menot on mitä on mutta eiköhän siitä selvitä! Ja itse olen kasvanut suuressa katraassa (9lasta) ja syli on aina ollut sitä tarvitsevalle ja hyvää ruokaa ja hyvät vaatteet. :) En koe jääneeni mistään paitsi. Kyllä siihen syliin useampikin sopii jos sitä useampi kerralla tarvitsee. Lopuksi vielä: ei se vauva siitä yhtään vähemmän rakastettavaksi muutu kasvaessaan!

Kyllä ne vauvat on ihania, mutta niin ne on isommatkin lapset kun ne on ihan ikiomia =)
Mä en oo aiemmin tykännyt tuollasista 5-7v lapsista, mutta kun oma on sen ikäinen niin johan nekin on ihania. Yhtä ihania kun vauvat :heart: niin ja en mä kyllä ensimmäisenä oo aatellu rahaa ja lapsia samassa ajatuksessa... kyllä menot varmasti kasvaa kun lapset ja lapsimäärä kasvaa, mutta kyllä ne lapset antaakin paljon. Täytyy elää sen mukaan mitä on rahaa, eikä yli varojensa. Voihan niitä suuria menoja olla lapsettomillakin
*kolmas haaveissa*

Useimmat naisethan vauvakuumeen sekoittamalla päällä tuntuvat ajattelevan vain "sitä pientä nyyttiä" eivätkä sitä miten pieni osa elämää sen vauva-aika on ja miten paljon on sitten kouluikää, murrosikää ja kaikkea muuta.
Enpä ole koskaan kuullut yhdenkään äidin sanovan: "olisi se ihana sitten sellainen ylä-aste ikäinen"

Mulla just toisinpäin: iloitsen nyt kun lapsi on jo isompi (4v.) ja siitä raskaasta ja hankalasta vauva-ajasta on päästy. Lapsi oli silloinkin ihana mutta elämä työlästä. Nautin kun lapsen kanssa voi jo kommunikoida ja hän oppii kokoajan uusia asioita. Oikein odotan sitä kun hän on vanhempi ja omaa oman ajatusmaailman, ihana sitten pohtia yhdessä kaikkea taivaan ja maan väliltä!

Yhteistyössä