Lapsia saamaton onko tuhkamuna vai hedelmöimätön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakava asia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakava asia

Vieras
Syyhän on aina toinen eli nainen ei voi alustaa siittiötä kun ei kohtu toimi tai miehellä ei riitä eläviä siittiöitä spermassa, kumpi on yleisempää ja onko asialla jokin suurempi tarkoitus olla saamatta lapsia siihen suhteeseen? Maailmahan on muutenkin ylikansoitettu niin haittaisiko tuo mitään jos ei saisikaan, voisiko sanoa että hedelmöityshoidot on kiellettävä niiltä ja olisivat vaan oieutettuja saamaan lapsia jo syntyneisiin perheisiin?

mietippä asiaa omalle kohdalle, jos lapsia ei tulisi vaikka niitä haluaisit! Olisitko silloin sitä mieltä että naapurisi olisi vain oikeutettu lapsettomuushoitoihin.

Niin että hedelmöityshoitoja ei annettaisi eikä mitään keinoja miten voisi itse tulla biologisesti äidiksi tai isäksi vaan se kasvatettava lapsi olisi adoptoitava jostain muualta.

Lapsettomuuteen on kolme syytä; mies, nainen tai molemmat eli noissa kaikissa voi olla vikaa yksinään tai kaikissa yhteensä. Kysymystä en ymmärtänyt, mutta itse kahden koeputkilapsen äitinä sanon, että todellakin kaikilla on oikeus biologiseen äitiyteen keinolla millä hyvänsä. Itse sain esikoisen kuuden vuoden hoitojen jälkeen ja hän on nyt 6v eskarilainen. Toinen on 3v. Kuka valitsee minkäkin reitin ja niitähän on monia ja osa ei saa edes valita vaan se on jo valittu. Itse olin onnekas mieheni kanssa ja saatiin kaksi biologista lasta. Se oli meille ainoa vaihtoehto ja onneksi muusta ei tarvinnut edes puhua...adoptiokin olisi voinut tulla kyseeseen, mutta onneksi ei sinne asti tarvinnut mennä.

Kahden adoptoidun lapsen äitinä olen sitä mieltä, että hedelmöityshoidot tulee sallia ja lääketieteen keinoin tulee auttaa ihmisiä saamaan lapsia niillä tavoin, jotka kokevat oikeiksi. Jokainen sitten omalla kohdallaan tekee oman etiikan tai lääkärin antaman tiedon perusteella sen päätöksen, mihin hoitoihin on valmis. Meidän perheessä on biologinen lapsettomuustausta ja kävimme tutkimuksissa sekä saimme hyvin kevyitä lapsettomuushoitoja. Meille oli alusta asti biologisen lapsen saamisen yhdenvertaisena vaihtoehtona adoptointi ulkomailta ja melko nopeasti totesimme adoption meille sopivammaksi tavaksi tulla vanhemmiksi. Adoptioon vapaina olevia lapsia on maailmalla kuitenkin hyvin rajallisesti, joten kaikki adoptiolasta haluavat ja adoptiovanhemmiksi sopiviksi katsotut ihmiset eivät tänä päivänä saa lasta maailmalta kotiin. Kotimaan adoptio on vieläkin harvinaisempaa.

Yhteistyössä