Lapsi vatsataudissa -vanhemmat juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
Meillä on nyt tilanne se, että lapsi on vatsataudissa ja meidät on tänään kutsuttu syntymäpäiväjuhliin, aika läheisen sukulaisen.

Voidaanko itse mennä ja jättää lapsi mummon hoiviin?
Mitä mieltä olette?
Pitäisikö vain jättää väliin?

Tauti on kyllä selvästi jo pois päin lapsessa menossa.
Lasta ei tietenkään otettaisi mukaan.
Ja juhlat ihan kahvikestittelyt, jos joku siihen tarttuu.

Kai lapsen voi vähäks aikaa jättää mummon hoiviin. Eriasia on, suostuuko mummo sairasta ja mahdollisesti tartuttavaa vatsatautipotilasta hoitamaan. Ja ottakaa huomioon, että myös te itse saatatte mahdollisesti kuljettaa tautia mukananne vaikkette olisikaan "sairaana".

Minä menisin, jos mummo jää hoitamaan lasta ja asia sen puoleen ok. Te voitte " kantaa" tautia, mutta eikös sitä voi levittää vaikka pari viikkoa, joten eihän kukaan voi kotiin linnoittautua. Ja kun on aikuisista kyse, niin osaahan sitä mennä pesemään kädet huolella heti kun menee kylään. Jos on läheisestä ihmisestä kyse, niin joku vois puolestaan loukkaantua siitä, että ette menisi juhliin.

Haloo. Meillä on 6 lasta ja nyt on jokainen ollu neljän päivän välein mahataudissa. Siis yksi lapsi kerrallaan. Sit neljä päivää väliä ja seuraava. Meinaatteko että meillä on mies ollu pois töistä ja muut pois koulusta siksi kun yksi on sairaana?? Ei todellakaan. Vieraita meillä ei ole käyny eikä me olla kyläilty. Mutta esim lapset on olleet kavereiden kanssa ulkona (paitsi se joka sairastaa).

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
jos perheessä yksi sairastaa, niin muut toimii ja elää normaalisti,eli mennään töihin ja kuluu, juhliin...

Joo, minunkin mielestä mennään kouluu ja töihin. Niistä kun ei oikein voi varmuuden vuoksi olla pois.

Juhlat jättäisin väliin, niistä voi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haloo. Meillä on 6 lasta ja nyt on jokainen ollu neljän päivän välein mahataudissa. Siis yksi lapsi kerrallaan. Sit neljä päivää väliä ja seuraava. Meinaatteko että meillä on mies ollu pois töistä ja muut pois koulusta siksi kun yksi on sairaana?? Ei todellakaan. Vieraita meillä ei ole käyny eikä me olla kyläilty. Mutta esim lapset on olleet kavereiden kanssa ulkona (paitsi se joka sairastaa).

Juhlistahan tässä on kyse....

Yhteistyössä