Lapsi valitti kovaa pääkipua ja huonoa oloa heti aamusta - aivokasvain?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
6-vuotias lapsi. Mä en kestä, pelottaa ihan järkyttävän paljon. Heräsi seitsemältä aamulla ja valitti että on pää kipeä. Kipu kohdistui oikealle puolelle jonnekin ohimon kohdalle. Kävi myös heittämässä oksentamassa kun sanoi että on huono olo mutta mitään ei tullut. Annoin särkylääkettä ja nukahtikin sitten jossain vaiheessa uudelleen. Herätessä kipu oli pois. Muita oireita ei ole. Olen aivan lamaantunut. Eikö tuo ole selkeä oire auvokasvaimesta? Mitä te tekisitte tilanteessani?
 
"Lissu"
Onko suvussa migreeniä? Voi olla myös vatsatauti. Aivokasvain on aika epätodennäköinen vaihtoehto, tietysti jos kivut jatkuvat pidempään (=esim. viikkoja) niin kannattaa jo käydä lääkärissä.
 
"Vieras"
On suvussa migreeniä. Itsellänikin on. Mutta voiko migreeni puhjeta yhtäkkiä? Ja voiko oireet olla heti herätessä? Itsellä migreeni puhkeaa yleensä vasta iltapäivästä.
 
"Lissu"
[QUOTE="Vieras";27743577]On suvussa migreeniä. Itsellänikin on. Mutta voiko migreeni puhjeta yhtäkkiä? Ja voiko oireet olla heti herätessä? Itsellä migreeni puhkeaa yleensä vasta iltapäivästä.[/QUOTE]

Kyllä voi puhjeta aamustakin, riippuu ihan siitä mikä kenelläkin on se laukaiseva tekijä.
 
"Vieras"
Migreeniä veikkaisin kans, mutta pienten lasten päänsäryt täytyy aina lääkärin tutkia! Näin meitä ohjeisti lasten neurologi. Meillä yhdellä lapsella migreeni ja itselläni myös. Päänkuvaukset tehtiin ja aivosähkökäyrä.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";27743577]On suvussa migreeniä. Itsellänikin on. Mutta voiko migreeni puhjeta yhtäkkiä? Ja voiko oireet olla heti herätessä? Itsellä migreeni puhkeaa yleensä vasta iltapäivästä.[/QUOTE]

Migreeni voi iskeä ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa! Ja nimenomaan yhtäkkiä ilmetä. Mullakin tekee joskus niin, että tulee ihan varottamatta.
 
[QUOTE="Vieras";27743577]On suvussa migreeniä. Itsellänikin on. Mutta voiko migreeni puhjeta yhtäkkiä? Ja voiko oireet olla heti herätessä? Itsellä migreeni puhkeaa yleensä vasta iltapäivästä.[/QUOTE]

Joo, ei se migreeni kysy vuorokauden aikaan. Itsellänikin puhkesi yhtäkkiä migreeni ja sitä on suvussa. Olin jotain 8-9v eka kerran sen saadessani. Tuo että lepo ja lääke auttaa, viittais just johki pöpötautiin tai migreeniin.
 
Migreeniltä tuo kuulostaa. itsellänikin on,menee ohi lääkkeillä ja levolla.Äläkä säiky se voi jatkua vaikka huomennakin vielä vaikka lääke auttaa. Itselläni on niin lapsena kuin aikuisiälläkin migreeni saattanut kestää 2-3päivää putkeen.
 
Kuulostaa siltä että olisi migreeni tai alkava flunssa. Lapsen migreenin oireita on paitsi päänsärky, myös pahanolon tunne, oksennus, väsymys, silmien valoherkkyys.
Yleensä kylmä kääre ohimolla auttaa ja lääkehoito on välttämätöntä. Seuraa 3 päivän ajan, jos kipu ei hellitä niin suoraan vaan lääkäriin.
 
Kuulostaa siltä että olisi migreeni tai alkava flunssa. Lapsen migreenin oireita on paitsi päänsärky, myös pahanolon tunne, oksennus, väsymys, silmien valoherkkyys.
Yleensä kylmä kääre ohimolla auttaa ja lääkehoito on välttämätöntä. Seuraa 3 päivän ajan, jos kipu ei hellitä niin suoraan vaan lääkäriin.
Ihan nuo pätee aikuisen migreeniin myös.
 
"Vieras"
Hitto löysin nyt googlettamalla että aivokasvaimen oire on juurikin ennen ylösnousua alkava pääkipu ja pahoinvointi joka menee ohi muutamassa tunnissa. Nyt lapsi on täysin oma itsensä, leikkii ja touhuaa tuolla. Oonkohan mä tulossa hulluksi... :( Lapsi
 
kasvain
Minun lapsellani oli aivokasvain. Oireili päänsäryillä, migreenityyppisellä. Mutta vasta siinä pahassa vaiheessa (kun aivopaineet olivat valtavat) alkoi olla päänsärkyä heti aamusta/aamuyöllä. Lapseni ei kuitenkaan koskaan oksentanut. Jälkeen päin kävi ilmi, että hänellä oli ollut myös kaksoiskuvia. Hän ei vaan koskaan sanonut sitä meille vanhemmille.
Jos tuo alkaa olla jatkuvaa niin veisin lääkäriin. Minkä ikäinen lapsi?
 
rauhotu
[QUOTE="Vieras";27743645]Hitto löysin nyt googlettamalla että aivokasvaimen oire on juurikin ennen ylösnousua alkava pääkipu ja pahoinvointi joka menee ohi muutamassa tunnissa. Nyt lapsi on täysin oma itsensä, leikkii ja touhuaa tuolla. Oonkohan mä tulossa hulluksi... :( Lapsi[/QUOTE]

Nuo oireet voivat viitata aivokasvaimeen mutta myös moneen muuhun asiaan. Jos se särky on yhden karran tai tosi pitkällä aika välillä, ei liene kasvain. Jos toistuu usein, viet lääkäriin. Nyt vaan rauhoitut. Meilläkin 2 migreeniä sirastavaa lasta ja just tuollaiset oireet, harvoin.
 
kasvain
Kysyn vielä oletko huomannut lapsellasi mitään muita "oireita" jotka voisivat viitata kasvaimeen? Olen käsittänyt että usein olisi muitakin oireita kuin päänsärky tai oksentelu. Oireet riippuvat kasvaimen sijainnista. Minun lapseni käytös muuttui mutta en osannut tietenkään yhdistää sitä aivokasvaimeen. Kukapa olisi..
 
"Vieras"
Kysyn vielä oletko huomannut lapsellasi mitään muita "oireita" jotka voisivat viitata kasvaimeen? Olen käsittänyt että usein olisi muitakin oireita kuin päänsärky tai oksentelu. Oireet riippuvat kasvaimen sijainnista. Minun lapseni käytös muuttui mutta en osannut tietenkään yhdistää sitä aivokasvaimeen. Kukapa olisi..
En ole huomannut muita oireita. Mitä oireita teillä oli? Jos kyseessä olisi aivokasvain niin kuinka usein nuo pääkivut tulisivat? Miten teillä lapsi jaksaa nyt?
 
"vieras"
Mun lapsella on ollut tuollaista päänsärkyä silloin, kun hän on nukkunut huonossa asennossa. Hänen tyyny pitää olla just sopiva, joten muulla kuin omalla tyynyllä päänsärky iskee.

Yhden tutuntutun lapsella oli aivokasvain, mutta tuo lapsi oksenteli ilman näkyvää syytä. Vanhemmat ihmetteli, miten lapsella on jatkuvasti vatsatauti kun muu perhe pysyi terveenä. Päänsärkyä lapsella ei ollut.
 

Yhteistyössä