lapsi valittanut että sydän hakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko mitannut pulssia silloin kun valittaa? Mulla itsellä ollut lapsesta saakka vaaraton "sydäntauti" SVT (olikohan supravertikulaarinen takykardia), jolloin tulee yhtäkkiä kohtaus (riippumatta rasituksesta tai mistään), jolloin sydän lyö 160-220 kertaa minuutissa ja sen todella tuntee koko kropassa. Kohtaus kestänyt mulla mitä vaan minuutista tuntiin, sitten loppuu ittekseen. Muitakin tän tyyppisiä juttuja on olemassa, joten kannattaa ehkä tutkituttaa. Tosin voi olla vaikee saada diagnoosia, mullakin diagnosoitiin virheellisesti lapsena se rasitusastmaksi ja vasta aikuisena ku saatiin kohtaus sydänkäyrälle tuli oikea diagnoosi.

ei ole lapsella mitään lääkkeitä.Eikä viimeaikoina ole sairas ollut.Tänään kaupassa ensin valitelli ja nyt ennen nukkumaan menoa :( Kovasi nyt huolettaa.koetin sitä pulssia ja kylllä sen tunsin tuosta rinnalta että kova se lyö :(

Kun mä olin lapsi, ni äiti ties että mulla on korvatulehdus kun valitin et sydän lyö kovaa ja kuulen vaan sen... Ei se sen kovempaa lyöny, mutta korvat tukossa kuuli sen äänen vaan.. Ni lapsesta se oli siitä että sydän hakkaa kovaa...

[QUOTE="Jepulis";23897789]Mielenkiintoinen asenne sulla. Oot kovastikin huolissasi (ehkä ihan aiheesta) ja sitten et halua lähteä huomenna "kökkimään". Just.[/QUOTE]

tuskin pyhänä mitään kokeita edes ottavat.Varaan arkena ihan kunnon ajan enkä menee nyt millekkään höpöhöpö päivystyksen lekurille.Toki jos jotain pahempa ny tulee ni sit on mentävä.

Kaverini lapsi valitti kerran, että sydän pompottaa hassusti. Äiti mittasi pulssin ja se oli melkein 200. Hän vei lapsen heti lääkäriin ja syyksi paljastui sydänlihastulehdus. Muita oireita ei ollut.

Tossa takygardiassa sydän hakkaa n.250 kertaa minuutissa. Kohtauksen voi saada loppumaan esim. hyppäämällä tai säikäyttämällä. Pieniä pyyhitään esim. kylmällä rätillä tai suihkutetaan kylmällä vedellä, mutta tuo hyppääminen (pöydältä tms.) voi myös auttaa. Juttu ei ole vaarallinen, jos normaali syke palaa. Toki kannattaa mennä lääkäriin, mutta hätää ei ole.:)

Yhteistyössä