Lapsi sokerikoukussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanni"

Vieras
Siis mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä. Meillä 8-vuotias poika ihan koukussa makeaan. Meillä ei voi pitää enää mitään makeaa kaapeissa. Syö niin karkit, keksit, nonparellit, jäätelöt, jopa sokerikuorrutteet joita pipareiden päälle laitetaan. Voi syödä ihan mielettömiä määriä, mitään rajaa ei ole.
Muiden lasten karkkipäivästä ylijääneet karkit on lukkojen takana, mutta jos ovi joskus unohtuu auki niin poika syö ne varmasti.
Nyt yksi lapsista oli unohtanut matkalta ostamansa kinderpatukat huoneeseensa ja poika oli hakenut ne ja syönyt ne yhdeltä istumalta.
Kysyttiin asiaa koululääkäriltä, mutta hänestä se on ihan normaalia eikä kannata huolestua, kun poika ei ole ylipainoinen vaan pikemminkin päinvastoin.
Musta toi on kyllä jo kaukana normaalista.

Meillä samanlainen 8v tyttö... Ei mitään voi pitää kotona :D Jos jotain ostaa pitää se pistää vähintään autotalliin ja lukkoon kaikki... Ärsyttävää siinä mielessä kun kukaan ei voi pitää mitään herkkuja missään :/

Meillä tuota tekevät molemmat vanhemmat (vähän vajaa 30v). Mitkään herkut ei säily kaapissa hetkeäkään :) Ainut säännöstelykonsti on jättää ne kauppaan :)

Minä olin lapsena tuollanen. Ahdistukseen ja yksinäisyyteen söin. Muistan kun kaikki oli aina lukkojen takana, ja söin vaikka sokeria kulhosta, että sain jotain makeaa. Ja olin laiha riuku, se oli vaan joku psykologinen juttu.

[QUOTE="vieras";28133200]Onko ruoka liian rasvatonta? Jostain ne kalorit on saatava. Jos ei rasvasta, niin sokerista. Kevyt / rasvattomat tuotteet voisi vaihtaa normaaleihin.[/QUOTE]

Asiasta mitään tietämättä mulle tuli mieleen tämä sama.

Ei käytetä kevyt tuotteita, ainoastaan maito on rasvatonta. Muutenkin syödään säännöllisesti ja terveellisesti. Karkkipäivä on lauantaisin ja silloin tällöin on viikollakin lapset saa jotain hyvää esim. jäätelön tms.

"Yhyy apuaa auttakaa meijän jani-petteri tekee sitä ja tätä"

Missä kuri? Ei se kakara tee yhtään mitään omin lupinensa jos kuri on kohdillaan?

Syy tähänkin ongelmaan: Munattomat vässykkävanhemmat