Lapsi sairastellut, yöt yhtä hel...ä

Meidän vähän alle 3 vuotias on sairastellut tässä. Nyt lääkärin mukaan pitäisi olla terve. Ja yöt mennyt mennyt yhdeksi hel...ksi. Lääkärilä on käyty jo useampaankin kertaan ja muuta lääkettä ei voi määrätä kuin kipusellaista. Joka ei ole kyllä auttanut olenkaan tai hyvin vähän korkeintaan.
Ihmetys on vaan niin älytön, kun lapsi aina rauhoittuu kun menee huoneesee. Nukkuu yksin, on jo nukkunut alle 2 vuotiaasta asti. Ja hyvin onkin nukkunut, yleensä mennyt nukkumaan kahdeksan aikoin illaalla j aheräämättä kertaakaan monesti tuonne aamu 9-10.
No nyt kun laittaa nukkumaan klo 20-21 herää jo ensimmäisen kerran ainakin puolen tunnin päästä ja siitä sitten vaihtelevasti vähintäänkin kuitenkin 5-6 kertaa itkun kera. Sitten kun menee rauhoitteleen nukahtaa samantien. Nyt olen vaan miettinyt onko se jotain huomion hakua vai mitä? Toisaalta aina sitten kun kysyy käykö johonkin kipeää näyttää suurinpiirtein aina samaa kohtaa tai no ei ihan aina mutta melkein.
Luotanko lääkäriin, joka arvelee että menee ohi vai pitäiskö vaan vaatia lisätutkimuksia. Tai aiankin tehokkampia kipulääkkeitä. Toisaalta taas tuntuu, että kun on syönyt jo kohta kukauden kipulääkettä voisi tauko olla paikallaan. Nyt on ollut muutaman päivän ilman lääkettä ja yöt on huonontuneet vielä entisestään.
Ei varmaan ole hääviä, kun saa nukuttua niin vähän ja alan itsekin olla jo aika piipussa, kun on vielä toinen vuoden ikäinen, joka ei myöskään tahdo nukkua kokonaisia öitä.
En tiedä onko kyse nyt siitä että ei enää osaa nukahtaa itsekseen vai onko vieläkin kipuja jotka herättää ja kun joku käy varmistamassa ettei mitän hätää nukahtaa uudelleen. En todellakaan tiedä. Ei sitä varmaan täälläkään kukaan varmaksi tiedä, mutta kaipaisin vähän jotain tukea tai ainamkin että saa vähän purkaa omia tuntemuksia.
 
Voi olla huomion keräämistä tai painajaisiakin tuon ikäisellä, mutta jos herää ihan joka yö, niin ihmettelisin ainakin sitä painajaispuolta. Voiko lapset nähdä joka yö noin paljon painajaisia...

Meillä kuopuksella alkoi vastaavanlaiset heräilyt flunssan/korvatulehduksen yhteydessä. Tätä jatkui aika pitkään, ja lopulta hänellä todettiinkin jälkitautina keuhkokuume. Ja keuhkokuumehan ei yleensä oikeasti nosta kuumetta, ehkä pientä lämpöä. Ja kipu tuntuu usein vatsan tienoilla, joka saattaa olla hämäävää.

Onko teillä luotettava lääkäri tarkistanut lapsen tarpeeksi perusteellisesti. Meillä nimittäin käytiin kaksi kertaa lääkärissä tästä epämääräisestä sairaudesta, ensimmäinen ei keuhkokuumetta huomannut (muuta kylläkin..), mutta neljän päivän päästä toisella lääkärillä diagnoosi oli heti selvä. Kyseessähän voi siis keuhkokuumeen sijasta olla jokin muu jälkitauti.

Tosin meillä meni sitten vielä joitakin öitä huonosti (tosin kyllä jo paremmin kuin sairauden ollessa päällä), vaikka kuopus oli terveeksi todettu.

Voimia sulle! Ja jos asia mieltäsi painaa, niin vie lääkärille. Olen itse mennyt useasti "äidin mielenrauhoituskäynnille", ja hyvin harvoin olen tullut terveen lapsen kanssa takaisin. Yleensä ne äidin vaistot vaan kertovat, jos jotakin on pielessä...
 
Mä kyllä käyttäisin lekurilla jos sä olet kerran jo kuukauden syöttäny kipulääkettä! Kuukausi on kyllä ihan liian pitkä aika 2-vuotiaalle syödä kipulääkettä.
Mulle tuli mielee, josko olis joku pissitulehdus. Tai sitte korvatulehdus kun sehän vaivaa makuulla. Mutta tottakai se lääkäri ne korvat tutki?
Verikokeet ja pissikokeen otattaisin vai onko ne jo otettu?
 
Heipä hei!

Ei ole korvissa eikä pissatulehduskaan. SAirauden nimeä en viitsi kertoa, on sen verta harvinainen, ettei tutut hoksaa :ashamed:
Mutta yöt on kyllä alkaneet parantua, enkä kipulääkettä ole enää antanut. Siihen vielä huomautukseksi Sinttura, että ihan lääkärin määräämiä lääkkeitä on syötetty ja lääkärin määräyksestä, joten ei kai voi vastaankaan sanoa? J a olen kyllä useammankin kerran ihmetellyt, että ihanko kuukausi kaupalla syötetään, niin kyllä, tämän sairauden oireita ei voi helpottaa muuten kuin kipulääkkeillä.
JOka tapauksessa nyt ollaan ilmeisesti voiton puolella tämän kans, joten loppu hyvin kaikki hyvin, kai!
 

Yhteistyössä