lapsi sairaana -sairaslomatodistus

Jos lapsi on sairaana ja käyn hänen kanssa hakemassa saikkulapun niin voiko mies olla sillä samalla lapulla hoitamassa lasta? Eli siis jos th kirjoittaa 3päivää saikkua niin onko ok että minä pidän niistä 2 ja mies 1? vai pitääkö miehen käydä erikseen lapsen kanssa lääkärissä?
Ja kirjoittaako neuvola saikkua puhelimitse? tai muuten? vai pitääkö mennä tk:seen vaikka mitään tarvetta hoidolle ei ole?

Tämä on niin hölmöä, kun on jo neljäs lapsi ja nyt vasta ensimmäistä kertaa on tilanne että tarvisin saikkua lapsen sairauden vuoksi..
 
Ei voi. Siihen lappuun tulee myös vanhemman nimi joten pitää olla eri lappu miehelle.
osaatko sanoa tuohon jotain kirjoittaako neuvolat saikkua ja voiko saikkulappua saada mistään puhelimitse?

On kyllä koko tämä saikku systeemi tosi hölmöä eli nyt mun pitäisi mennä aamulla kuumeisen tytön kanssa tk:seen kävellen jonottamaan, vai koska tarvin lapun. Ja miehen pitää toistaa sama kuvio uudestaan perjantain (onneksi autolla)... huoh...
 
osaatko sanoa tuohon jotain kirjoittaako neuvolat saikkua ja voiko saikkulappua saada mistään puhelimitse?

On kyllä koko tämä saikku systeemi tosi hölmöä eli nyt mun pitäisi mennä aamulla kuumeisen tytön kanssa tk:seen kävellen jonottamaan, vai koska tarvin lapun. Ja miehen pitää toistaa sama kuvio uudestaan perjantain (onneksi autolla)... huoh...
Kyllä meillä päin ainakin saa ihan puhelimitse neuvolasta tai tk:n ajanvarauksesta(sh:t vastaa) saikkulapun ja ymmärtääkseni niin saa muuallakin. Niillähän menisi aika pahasti ruuhkan puolelle jos jokainen räkätautinen lapsi pakotettaisiin lääkärille/terveydenhoitajalle käymään.
 
"mama"
Ei ole tosiaan pitänyt mennä terveyskeskukseen kipeän lapsen kanssa. Aina (no, kaksi kertaa) on puhelimessa sairauslomatodistus saatu, ja on sovittu neuvolantädin kanssa että näytille tietysti siinä vaiheessa jollei mene ohi tai tarvitsee uuteen vaivaan terkkaria tms.
 
vieras ap jatkaa
Toivon mukaan sait jo selvyyden asiaan.

Meillä lapsi sairasti jokin aika sitten. Isä oli lapsen kanssa kotona. Minä soitin neuvolaan ja täti siellä kirjoitti miehelle kolmen päivän sairauspoissaolotodistuksen.
Minun mielestäni siihen lappuun ei kyllä tule huoltajan nimeä, ainoastaan lapsen nimi, sairaus ja sairauspäivät.

Minun piti sitten taas hankkia omalta työnantajaltani todistus, että olen ollut nuo kolme päivää normaalisti töissä.
 
cdi
Meillä on niin että miehen työnantaja vaatii todistuksen ja kaksi kertaa on sellainen jouduttu hakemaan, terveyskeskuksesta. Siihen paperiin tuli kyllä vanhemman nimi ja työpaikka, mutta mies sai kummallakin kerralla meille molemmille omansa ( vaikka itse en olisi siis tarvinut mutta samalla lääkäri kirjoitti kun siellä olivat), merkkasi vain päivämäärät sen mukaan mitä mies sanoi. Hyvin usein siis jaetaan lapsen sairauspoissaolot. Ovat kyllä tk:ssakin kommentoineet että typerä käytäntö, ei siismeitä syyllistäen kun emme asialle mitään voi, vaan miehen työnantajaa. Typerää kuormitusta muutenkin vaikeassa tilanteessa oleville terveyskeskuksille, viedään jonkun oikeasti lääkäriä tarvitsevan päivystysaika.
 

Yhteistyössä