Lapsi rt vai pt, mistä tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm...

Vieras
Mua on nyt vain alkanut kovasti epäilyttään tuo neuvolatädin "diagnoosi" rt:sta kun lähes kaikki liikkeet tuntuu tuolla aika alavatsalla, lähes häpyluun yläpuolella 90%. Navan yläpuolella ei tunnu mitään liikkeitä. Sitten on vasemmalla puolella ylhäällä rinnan alla koko ajan sellainen muhkura kuin olisi pää..

Vai voiko se muhkura olla peppu ja voiko kädet liikkua niin kovin että alhaalla tuntuu. Ja missäs ne jalat sit heiluu.....???

Viimeks ollut lääkärineuvola rv.25+1, seuraava vasta rv 38 ja nyt on menossa rv 35+6...

jos se on kääntynyt? ei se meinaa mahdotonta ole noillakaan viikoilla. juuri tuosta itse olen huomannut että on raivotarjonnasta että melkein kaikki liikkeet ylävatsalla

Mulla vauva juuri kääntyi perätilasta raivotarjontaan, ja huomasin sen kans just siitä että suurin osa ns. kunnon liikkeistä tuntuu navan yläpuolella. Alavatsallakin tuntuu käsien liikkeet, mutta ne on enemmän sellaista kutittelua.

Mulla oli samanlainen fiilis viime viikolla. Olin melkein satavarma että vauva on perätilassa. Potkut ja liikkeet tuntuivat suurimmaksi osaksi alavatsalla. Epämiellyttäviä muljuamisia tuntui ylävatsalla ja ajattelin että se on pää, koska se näkyi ihan selvästi tuossa ylävatsalla samaan aikaan kun tuntui monotusta alhaalla... Kävin perjantaina lääkärissä, ultrasivat, vauva oli oikein päin! Ja pääkin kuulemma jo kiinnittynyt vaikkakin vielä ylhäällä. Mulla viikkoja nyt 36+3. Lääkäri sanoi että peppua se heitteee vielä puolelta toiselle. Käsillään haroo ja huitoo tuonne alas. Epätodennäköistä kuulemma että vielä tässä vaiheessa alkais punkeemaan perätilaan. Ei tästä sulle varmaan mitään apua ollut, mutta mun kokemus aiheesta kun liippasi niin läheltä.

Yhteistyössä