lapsi putosi sängystä jo.......

Cartel ei kirj
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:08 vieras kirjoitti:
kolmas kertaa ,mä en tie pitäisikö hänet näytää lääkärille,mut muuten hän voi hyvin,silttiki voiko se olla vaarallista? :\|
Pääsääntönä pidetään, että jos lapsi tippuu korkeammalta kuin oma pituutensa, niin lääkäriin.

Hyvin harvoin seuraa mitään vakavaa, jos kyseessä ei ihan vauva. Aivotärähdys on yleisempi, kallonmurtuma harvinaisempi. Seuraa lapsen vointia, jos päänsärkyä, näköhäiriöitä, toisen puolen tunnottomuutta, pahoinvointia, vuotoa korvasta (->heti lääkäriin!), huimausta, tai jotain norm. poikkeavaa reflekseissä, soita päivystykseen.
 
Cartel ei kirj
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:08 vieras kirjoitti:
kolmas kertaa ,mä en tie pitäisikö hänet näytää lääkärille,mut muuten hän voi hyvin,silttiki voiko se olla vaarallista? :\|
Pääsääntönä pidetään, että jos lapsi tippuu korkeammalta kuin oma pituutensa, niin lääkäriin.

Hyvin harvoin seuraa mitään vakavaa, jos kyseessä ei ihan vauva. Aivotärähdys on yleisempi, kallonmurtuma harvinaisempi. Seuraa lapsen vointia, jos päänsärkyä, näköhäiriöitä, toisen puolen tunnottomuutta, pahoinvointia, vuotoa korvasta (->heti lääkäriin!), huimausta, tai jotain norm. poikkeavaa reflekseissä, soita päivystykseen.
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:49 NuoriAikuinen kirjoitti:
Alkaa Peellä ja loppuu Oohon..
Sattuuhan näitä aika monelle. Meillä alle vuoden ikäsenä tippui 2 kertaa. Ekan kerran unissaan ryömi meidän sängyssä yöllä toiseen päähän ja muks. Toisen kerran yllättäen oppi nousemaan seisomaan ja kiipesi päiväunilta ite pinnasängystä pää eellä. Jos tippuu, niin ei se aina tarkoita huolimatonta valvomista. Et edes sinä taida olla äiti täydellisyys..
 
NuoriAikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 18:04 mie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:49 NuoriAikuinen kirjoitti:
Alkaa Peellä ja loppuu Oohon..
Sattuuhan näitä aika monelle. Meillä alle vuoden ikäsenä tippui 2 kertaa. Ekan kerran unissaan ryömi meidän sängyssä yöllä toiseen päähän ja muks. Toisen kerran yllättäen oppi nousemaan seisomaan ja kiipesi päiväunilta ite pinnasängystä pää eellä. Jos tippuu, niin ei se aina tarkoita huolimatonta valvomista. Et edes sinä taida olla äiti täydellisyys..
En mä tuota tarkoitakkaan etteikö lapset voisi hyvässäkin valvonnassa päästä tippumaan. Oma tosin ei ainakaan vielä onneksi ole tippunut. Itse olen sitä mieltä että riskit voi minimoida, muttei poistaa. Älä lue rivien välistä sellaista mitä siellä ei lue. Tuo ap:n tapa tuoda asia esille ja välittyvä välinpitämättömyys suorastaan hönkii sitä sanaa mikä alkaa peellä ja loppuu oohon, ei se että jonkun lapsi olisi päässyt putoamaan kolme kertaa. Voin lyödä vetoa että jos tänne palstalle tulisi joku äiti kenen lapsi olisi pudonnut kolme kertaa niin hän ei sata varmasti kirjoittaisi asiasta tuohon tyyliin!

Että näin!! :kieh:
 

Yhteistyössä