Lapsi-/perheystävälliset asuinalueet Tampereella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei Tamperelaiset ja muut asiasta tietävät!
Meitä kiinnostaa muutto Tampereelle ja haluaisimme tietää mikä/mitkä asuinalueet olisivat siellä päin lapsiystävällistä seutua?
Kiitos paljon!

No, voin kertoa varovasti, minne itse en misään tapauksessa muuttaisi monenkirjavien, ko. kaupunginosissa esiintyvien sosiaalisten ongelmien vuoksi: Tesoma, Multisilta, Peltolammi, Haukiluoma ja osa Atalaa/ Linnainmaata. Sen sijaan esimerkiksi Hervanta on nykyään paljon mainettaan parempi paikka, vaikka en kyllä sinnekään muuttaisi :whistle:

Suosittelen itse seuraavia alueita: Kaarila, (etekin Puisto- ja Ranta-Kaarila), Tohloppi, Hyhky (ei Haapalinnankylä!!), Pispala, Tahmela, Pyynikki, Armonkallio, Lapinniemi, Petsamo, Leinola, Messukylän Viiala, soveltuvin osin Muotiala.

Lisäksi kauempana keskustasta Olkahisiin ja Kämmenniemeen voisin muuttaa.

Tampereella joka puolella asuu paljon lapsia. Keskustassa, Kalevassa ja lähellä vähemmän. Mitä ominaisuuksia erityisesti arvostat? Luonnonläheisyys? LÄheisyys keskustasta? Lyhyt matka moottoriteille? Kerrostalo/omakotitalo, vanha vai uusi alue?

Alkuperäinen kirjoittaja piipaapoo:
Lapinniemi :) Tervetuloa! Tosi rauhallinen kerrostaloalue järven rannalla lähellä keskustaa.

Eikä mitään palveluja ja autopaikat kiven alla. Hmmm... ei ihan lapsiperheen paikka.

Kysymykseen on muuten vaikea vastata, kunnei tiedä mitä juuri tämä nimenomainen lapsiperhe haluaa. Pahimpiin vuokrataloghettoihin en muuttaisi, mutta muuten mikä tahansa kaupunginsosa kävisi.

Kiitos jo vastanneille! Arvostamme siis eristyisesti turvallisuutta ja lapsiystävällisyyttä, muutoin sijainnilla ei ole niin suuresti väliä. Sekä uusi että vanha alue käy, joutuisimme vuokraamaan asunnon joten tod. näk. se olisi kerros-/rivitalo.

Alkuperäinen kirjoittaja Mansen likka:
Eikä mitään palveluja ja autopaikat kiven alla. Hmmm... ei ihan lapsiperheen paikka..

Me asuttiin Armonkalliolla kun eiskoinen syntyi, ja käveltiin sillan yli Lapinniemeen miltei päivittäin. Ihanat ulkoilumaisemat, ja tilaa hengittää. Kuitenkaan kaupungin palveluihin ei ole liian pitkä matka. Kaikki on kiinni siitä, mitä arvostaa: Itse en ikinä muuttaisi mihinkään Prisman yläkertaan.

Joo, tosiaan riippuu mistä tykkää. Jos kerrostaloasumista ajattelee niin sanoisin Pyynikki, Tammela, Tampella, Lapinniemi, Onkiniemi esim. Miksei keskustakin, jos tykkää...on vaan aika vilinää sitten.. Omakotitaloalueista Pispala, Tahmela ja Järvensivu osin...esim.

Millainen paikka muuten Lielahti on nykyään? Toiset, kun sanoo et muuttunut jonkun verran levottomammaksi ja toiset taas sanoo et tosi hyvä, kiva, lapsiystävällinen ja rauhallinen omakotitalo alue..

Lapinniemi on pilattu liian tiuhalla rakentamisella. Sama kävi Tampellan alueelle. Asuttiin aikanaan puoli vuotta Lapinniemessä asunnossa, josta näki suoraan vastapäisen asunnon olkkariin. Ei kiitos enää ikinä sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Lapinniemi on pilattu liian tiuhalla rakentamisella. Sama kävi Tampellan alueelle. Asuttiin aikanaan puoli vuotta Lapinniemessä asunnossa, josta näki suoraan vastapäisen asunnon olkkariin. Ei kiitos enää ikinä sellaista.

Joo, toi on kyllä minusta osittain totta.. Tyhmää, kun taloja pitää rakentaa iiiiiihan vieri viereen! Mutta, kyllä noillakin alueilla vielä rauhallisemmassa paikassa oleviakin taloja jonkin verran taitaa riittää..

Itse tunnen paremmin länsi-Tamperetta... Ensimmäisenä tulis mieleen Rahola-Villilä alue. Myös Kaarila olis musta kivaa aluetta perheelliselle, mutta se taitaa olla sitten hieman kalliimpaa seutua... Hyhkyssä ihan kivoja kerrostaloalueita ja luulisin sen olevan lapsiperheillekin kivaa aluetta. Myös Kalkunvuoren alue viime aikoina kehittynyt paljon ja ymmärtääkseni siellä asuu paljon lapsiperheitä.

Täytyy myöntää, ettei mullekaan kyllä ekan tulis toi Lapinniemi mieleen Tampereen lapsi-/perheystävällistä asuinaluetta kysyttäessä... Mutta toisiaan makuja on monia.

Koska turvallisuus on teille tärkeä, suosittelen jotain muuta kuin keskusta-aluetta. Vuokra-asuntoa kun haette, niin vuokrahinnat vaihtelevat hyvin paljon alueittain. Jos hinnalla ei ole väliä, niin Kaiuttimen mainitsemat alueet ovat kyllä ihan kivoja, tosin esim. Pispalassa bussit kulkee vähän huonosti ja korkeuserot on hankalia vaunujen kanssa. Tahmela on myös hankala lasten kanssa, koska bussi ei kulje usein ja matka keskustaan on jo aika pitkä ja ne korkeuserot.

Mukavaa ja rauhallista aluetta on myös Hallila, jossa on vuokra-asuntoja ja paljon lapsia. Palvelut ovat pääosin Hervannassa, Koivistonkylässä ja Turtolassa.
Vaikka Linnainmaata haukuttiin, niin minä kehuisin sitäkin sopivana. Palvelut ovat erinomaiset ja löytyy etsimiänne asuntoja.
Tesomakin on nykyään aika rauhallinen ja sieltä löytyy mukavia taloja ja pihapiirejä kuten myös siitä läheltä Raholasta, Kalkusta, Haukiluomasta ja Lamminpäästä. Länsi-Tampereella on myös kaikki palvelut lähellä ja paljon lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja nääs:
Hyhkyssä ihan kivoja kerrostaloalueita ja luulisin sen olevan lapsiperheillekin kivaa aluetta.

Tarkotatkohan Haapalinnaa? Itse olen kuullut että siellä on nykysin vähän levotonta.
Hyhky taas on lähinnä rivitalo, luhtitalo, omakotitalo ja pienkerrostaloaluetta. Tosin onhan siellä ne pari vuokrakerrostaloa siinä Hyhkyn ja Haapalinna rajamailla.

Yhteistyössä