Lapsi on yökuiva vasta silloin, kun ei pissaa yöllä mihinkään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli ei pissaa vaippaan, sänkyyn, pottaan, pönttöön...

Silloin on vasta yökuiva.

Ehdottomasti pidän mielummin 3veellä vielä yövaippaa, koska hän pissaa vielä todella usein yöllä, vaikka päiväkuiva ollut jo reilut vuoden. Lapsen rääkkäystä se, että herätetään yöllä siihen, että pitää mennä vessaan, että MUKA olisi silloin yökuiva.

Se ei pidä paikkaansa.

Lapsi on yökuiva silloin kun ei tarvitse vaippaa eli herää itse yöllä vessaan. Ei kai kukaan lapsiaan yöllä herätä sitä varten. Sinun periaatteella minäkään en ole yökuiva koska pitää käydä yöllä vessassa.

Lapsi on yökuiva kun ei pissaa yöllä mihinkään, TAI kun herää itse yöllä vessaan jos on pissahätä.

Olen mäkin yökuiva käsittääkseni, mutta silti käyn aika ajoin yöllä kusella :xmas:
Mutta esikoinen ei kyllä ole kertaakaan käynyt yöllä pissalla tai pissannut sänkyynsä sen jälkeen kun jätti vaipat 2 v 2 kk iässä, sillä on seurapiirirakko :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ehdottomasti pidän mielummin 3veellä vielä yövaippaa, koska hän pissaa vielä todella usein yöllä, vaikka päiväkuiva ollut jo reilut vuoden. Lapsen rääkkäystä se, että herätetään yöllä siihen, että pitää mennä vessaan, että MUKA olisi silloin yökuiva.

Se ei pidä paikkaansa.

Mä en sit vieläkään 30v:nä oo yökuiva kun käyn yöllä pöntöllä. Kaikkea sitä oppii :)

Lapsi on yökuiva silloin kun ei tarvitse vaippaa eli herää itse yöllä vessaan. Ei kai kukaan lapsiaan yöllä herätä sitä varten. Sinun periaatteella minäkään en ole yökuiva koska pitää käydä yöllä vessassa.

Mä arvasin, et joku kösittä sen noin ja sanoo ettei itekään ole yökuiva :)

Mutta tarkotin sitä, että kun jotkut herättää lapsen pissalle yöllä et olisi muka yökuiva. Jos lapsi herää yöllä itse vessahädän sattuessa ja käy vessassa, niin se on asia erikseen. Tosin se ei kuulemma ole normaalia, ei lapsella eikä aikuisella, että ei pysty olemaan yötä käymättä vessassa.
Enemmänkin tapa monella...

Musta olisi ainakin kauheeta, jos ite heräisin joka yö vessahätään ja joutuis nousee vessaan! Raskausaikoina joutunu joskus nousee ja se oli hirveetä, kun ei meinannu ikinä saada unenpäästä helposti kiinni.

Juu eiköhän sitä yöllä saa käyä potalla jos halajaa. Mieluumin mmä lapseni "herättäisin" (eiks ne yleensä ihan unenpöpperössä tätä voi toimittaa?) potalle kun vahvistaisin sitä refleksiä, että yöllä saa pissiä mihin haluaa. Nää asiat on ihan opittavissa, pitkään vaippaa pitävä vaan joutuu opettelemaan pitempään.

Se ei pidä paikkaansa.

Eikös samalla logiikalla päiväkuiva ole silloin, kun ei päivällä tarvi vaippaa eikä käy pytyllä tai potalla? :whistle:

Mun mielestä on yökuiva sillon, kun ei pissaa yön aikana ollenkaan tai nousee tarpeelleen vessaan.

Mulla kävi mielessä kans,et mäkään en ole sit viel yökuiva:D
Kun usein yöllä käyn kusella:D
Kyllä mun tyttö on mulle jo yökuiva,kun itse osaa mennä potalle jos yöllä pisu hätä iskee..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raskausaikoina joutunu joskus nousee ja se oli hirveetä, kun ei meinannu ikinä saada unenpäästä helposti kiinni.

Ou jee, jos se olisikin ollut vain joskus, kun joutui nousemaan raskausaikana yöllä vessaan. Minä ravasin monta kertaa yössä ja joskus tuntui, että just ja just ehdin pöntölle, ettei tullut pöksyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
Tähän täytyy sen verran kommentoida, että tiedän montakin perhettä, jossa herätetään lapsi yöllä tai alkuyöstä pissalle...

Ja mä tiedän perheen, missä 5-vuotiaalla vaippa yöllä ja vanhemmat vaihtavat sen varovasti ennenkuin menevät itse nukkumaan :o

Tossa tapauksessa mä herättäsin kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Juu eiköhän sitä yöllä saa käyä potalla jos halajaa. Mieluumin mmä lapseni "herättäisin" (eiks ne yleensä ihan unenpöpperössä tätä voi toimittaa?) potalle kun vahvistaisin sitä refleksiä, että yöllä saa pissiä mihin haluaa. Nää asiat on ihan opittavissa, pitkään vaippaa pitävä vaan joutuu opettelemaan pitempään.

Miksi mun tyttö sitten oppi yökuivaksi heti, kun vaippa jäi pois?
Yö- ja päivävaippa samaan aikaan?
Ikää oli tuolloin 2 v 2 kk eli aika pitkään hän vaippaa piti, mutta kovin pitkään ei mun mielestäni opetellut kun heti kuivaksi oppi, eikä pissinyt minne sattuu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä arvasin, et joku kösittä sen noin ja sanoo ettei itekään ole yökuiva :)

Mutta tarkotin sitä, että kun jotkut herättää lapsen pissalle yöllä et olisi muka yökuiva. Jos lapsi herää yöllä itse vessahädän sattuessa ja käy vessassa, niin se on asia erikseen. Tosin se ei kuulemma ole normaalia, ei lapsella eikä aikuisella, että ei pysty olemaan yötä käymättä vessassa.
Enemmänkin tapa monella...

Musta olisi ainakin kauheeta, jos ite heräisin joka yö vessahätään ja joutuis nousee vessaan! Raskausaikoina joutunu joskus nousee ja se oli hirveetä, kun ei meinannu ikinä saada unenpäästä helposti kiinni.

No älä nyt puhu paskaa! Mulla on kiihtynyt aineenvaihdunta ja estrogeenin puutosta ->hikoilen yöllä kuin pieni sika ja juoksen 2-3 krt vessassa ja juuri lääkärin kanssa keskustelleena: ihan normaalia. Harmi jos sä et jaksa herätä vessaan, mun on pakko koska muuten kusen sänkyyn.

Oukei?

Kyllä mä laskin meidän pojan yökuivaksi 1 v 7 kk ikäisenä, kun hän vaipasta huolimatta heräsi yöllä ja pyysi potalle. Ei siis pissannut vaippaan, vaikka olisi ollut mahdollista. Tällöin jätimme yövaipan pois. Aika harvoin hän yöllä käy vessassa, mut jos käy, niin kyllä hän mun mielestä silti on yökuiva, koska itse herää vessahätään, eikä pissaa unissaan sänkyynsä. Mä käy käyn itsekin välillä, samoin mies ja meidän esikoinen 3-v. Eli ilmeisesti meidän perheessä ei ole kukaan muu yökuiva kuin nuo karvanaamat, jotka pystyy pidättämään koko yön. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ilmeisesti en olekaan yökuiva:
Kyllä mä laskin meidän pojan yökuivaksi 1 v 7 kk ikäisenä, kun hän vaipasta huolimatta heräsi yöllä ja pyysi potalle. Ei siis pissannut vaippaan, vaikka olisi ollut mahdollista. Tällöin jätimme yövaipan pois. Aika harvoin hän yöllä käy vessassa, mut jos käy, niin kyllä hän mun mielestä silti on yökuiva, koska itse herää vessahätään, eikä pissaa unissaan sänkyynsä. Mä käy käyn itsekin välillä, samoin mies ja meidän esikoinen 3-v. Eli ilmeisesti meidän perheessä ei ole kukaan muu yökuiva kuin nuo karvanaamat, jotka pystyy pidättämään koko yön. :D

Kyse olikin ettei ole yökuiva jos herätetään pissalle. Eikä siitä herääkö lapsi itse. ;)

Samaa mieltä, minäkin käyn yleensä yhdesti yöllä vessassa.

Yhteistyössä