Lapsi nukkui meillä vieressä vaikka söin unilääkkeitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tuli mieleen tuosta avauksesta jossa vauva oli kuollut vanhempien sängyssä. itse söin unilääkkeitä kun lapsi oli n. vuoden ikäinen ja omaan sänkyyn laitettiin nukkumaan mutta meidän viereen aina kömpi. onneksi ei mitään koskaan tapahtunut mutten tiedä nyt enkä tiennyt silloinkaan miten asian olisin ratkaissut :/

No voi herranjestas. Olisit laittanut miehen lapsen viereen nukkumaan ja pysynyt itse toisessa sängyssä. Uskomatonta että tommosta oikeasti tapahtuu... siis muillekin kuin päihderiippuvaisille.

Ja sairaalassa mua ainakin kiellettiin ottamasta vauvaa viereen, kun sain esim siellä Panacodia.
Ja jos ottaa unilääkettä, niin se oli ehdoton EI !!
Mutta tollasia löytyy aina, jouta ei kehotukset pahemmin kiinnosta..

no vuoden ikäinen on jo aivan eri asia, kuin viisiviikkoinen, vuosikasta lasta tuskin kovin helposti "vahingossa" hengiltä tukehduttaa... ja aivan eri asia käyttää yhtä pilleriä nukahtamisen apuna iltaisin, kuin vetää bentsoja ja viinaa kaksin käsin...

[QUOTE="Jenis";24622645]No voi herranjestas. Olisit laittanut miehen lapsen viereen nukkumaan ja pysynyt itse toisessa sängyssä. Uskomatonta että tommosta oikeasti tapahtuu... siis muillekin kuin päihderiippuvaisille.[/QUOTE]

Pinnasänkyyn viereen nukkumaan?Joo ei onnistunut.

[QUOTE="mira";24622650]Ja sairaalassa mua ainakin kiellettiin ottamasta vauvaa viereen, kun sain esim siellä Panacodia.
Ja jos ottaa unilääkettä, niin se oli ehdoton EI !!
Mutta tollasia löytyy aina, jouta ei kehotukset pahemmin kiinnosta..[/QUOTE]

Miten niin ei kiinnosta? Mitä minun olisi pitäny tehdä kun lapsi kömpi aina pinnasängystään pois?

[QUOTE="a p";24622658]Pinnasänkyyn viereen nukkumaan?Joo ei onnistunut.[/QUOTE]

No jännä juttu että se lapsi voi tulla teidän väliin, mutta ei nukkua pelkästään miehen vieressä? Itsehän olisit voinut mennä vaikka sohvalle, eikös juu.

[QUOTE="Jenis";24622675]No jännä juttu että se lapsi voi tulla teidän väliin, mutta ei nukkua pelkästään miehen vieressä? Itsehän olisit voinut mennä vaikka sohvalle, eikös juu.[/QUOTE]

Siis miksi ei olisi voinut tulla meidän väliin?Jouduin syömään unilääkkeitä lapsen ollessa vauva ja imetin öisin monta kertaa mutta mies nosti tissille ja otti pois. Kun on välilevyssä muutenkin vikaa niin sohva ei tosiaankaan olisi tullut kysymykseenkään.

[QUOTE="a p";24622668]Miten niin ei kiinnosta? Mitä minun olisi pitäny tehdä kun lapsi kömpi aina pinnasängystään pois?[/QUOTE]

minkä ikäseen asti se oikein nukku pinna sängys? meillä onnyt reilu vuode ikänen pinnikses, ja ei se sieltä pois pääse. Ja kohta saa ison lapsen sängyn.
Ehkä se lapsi ei mahtunu nukkuu pinnikses.
Oisko oma huone ollu ehkä ratkasu.

[QUOTE="a p";24622690]Siis miksi ei olisi voinut tulla meidän väliin?Jouduin syömään unilääkkeitä lapsen ollessa vauva ja imetin öisin monta kertaa mutta mies nosti tissille ja otti pois. Kun on välilevyssä muutenkin vikaa niin sohva ei tosiaankaan olisi tullut kysymykseenkään.[/QUOTE]

PROVOLTA haiskahtaa!
Misk mua kiellettiin ehdottomasti syömästä unilääkkeitä kun imetin?!?

[QUOTE="heh";24622705]PROVOLTA haiskahtaa!
Misk mua kiellettiin ehdottomasti syömästä unilääkkeitä kun imetin?!?[/QUOTE]

Tulihan se provohuutelu sieltä :D Aatteles, mä söin imettäessä mielialalääkkeitä, opamoxia jota määrättiin nimenomaan siksi kun imetin ja vielä litalginia ja näihin kaikkiin annettiin lupa. Joskus kun vaan tilanteet vaatii

[QUOTE="a p";24622690]Siis miksi ei olisi voinut tulla meidän väliin?Jouduin syömään unilääkkeitä lapsen ollessa vauva ja imetin öisin monta kertaa mutta mies nosti tissille ja otti pois. Kun on välilevyssä muutenkin vikaa niin sohva ei tosiaankaan olisi tullut kysymykseenkään.[/QUOTE]

Ok. Te toimitte siis aivan mallikkaasti ja kuten vanhempien pitääkin, vaarantamatta lapsenne terveyttä. Hyvä te. Koska omatuntosi on puhdas, teit tämän aloituksen varmaan vahingossa.

minkä ikäseen asti se oikein nukku pinna sängys? meillä onnyt reilu vuode ikänen pinnikses, ja ei se sieltä pois pääse. Ja kohta saa ison lapsen sängyn.
Ehkä se lapsi ei mahtunu nukkuu pinnikses.
Oisko oma huone ollu ehkä ratkasu.

Reilu 1-vuotiaaksi. En tiedä teidän lapsesta mutta meidän lapsi kiipesi pois pinnasängystä, vaikka oli pohja matalalla. Oma huonehan tuolla on koko ajan muttei siellä voinut aiemmin pitää kun olisi tullut pää edellä lattiaan alas, pinnasänky oli niin että "pääsi" pudottautumaan meidän sänkyyn kun ei järkeä vielä päässä ollut niin että olisi varonut. Oma huone tuolla on ollut koko ajan ja vielä nykypäivänäkin tulee yöllä viereen. Tosin unilääkkeitä en enää käytä, nukahtamislääkkeitä välillä kylläkin.

[QUOTE="Jenis";24622735]Ok. Te toimitte siis aivan mallikkaasti ja kuten vanhempien pitääkin, vaarantamatta lapsenne terveyttä. Hyvä te. Koska omatuntosi on puhdas, teit tämän aloituksen varmaan vahingossa.[/QUOTE]

Eli sinullakaan ei ole neuvoa antaa miten olisi pitänyt toimia? En tehnyt vahingossa, mutta tuosta on aikaa vuosia joten miksi enää omatunto kolkuttaisi? Kuten sanoin, joskus tilanteet vaan vaatii lääkityksen. Edelleen ihmettelen että MITEN meidän olisi pitänyt toimia? Tai siis palstalogiikalla tietenkin olisi pitänyt ennustaa sairastumiset tai jättää lapset tekemättä mutta mutta....

[QUOTE="a p";24622766]Eli sinullakaan ei ole neuvoa antaa miten olisi pitänyt toimia? En tehnyt vahingossa, mutta tuosta on aikaa vuosia joten miksi enää omatunto kolkuttaisi? Kuten sanoin, joskus tilanteet vaan vaatii lääkityksen. Edelleen ihmettelen että MITEN meidän olisi pitänyt toimia? Tai siis palstalogiikalla tietenkin olisi pitänyt ennustaa sairastumiset tai jättää lapset tekemättä mutta mutta....[/QUOTE]

No, mulla on ollu 2 huonounista vauvaa ja kuopuksen aikana tajusin pyytää nukahtamislääkkeitä, kun en itse enää pystynyt nukkumaan lainkaan. Imetin itsekin. Nukuin toisessa huoneessa patjalla, mies nukkui vauvan kanssa, toi vauvan tissille, vei vauvan takaisin nukkumaan. Ikinä EI nukuta unilääkkeiden vaikutuksen alaisena pienen lapsen/vauvan vieressä. Piste.

No kyllä mustakin on ihan eri asia vuoden ikänen ja 5-viikkonen. 5-viikkonen on niin rääpäle et se kyllä tukehtuu jos naaman eteen tulee jotain. Normaali 1-vuotias tuskin. Kauhistuin ensin tätä ap:n tekstiä mut ei tuossa tilanteessa paljon auta muukaan. Ei se 1v enää oo mikään liikkumaton.

[QUOTE="Jenis";24622793]No, mulla on ollu 2 huonounista vauvaa ja kuopuksen aikana tajusin pyytää nukahtamislääkkeitä, kun en itse enää pystynyt nukkumaan lainkaan. Imetin itsekin. Nukuin toisessa huoneessa patjalla, mies nukkui vauvan kanssa, toi vauvan tissille, vei vauvan takaisin nukkumaan. Ikinä EI nukuta unilääkkeiden vaikutuksen alaisena pienen lapsen/vauvan vieressä. Piste.[/QUOTE]

Eli et edelleenkään ymmärrä ongelmaa. Ongelmahan oli se että lapsi tuli joka yö viereen ja omatoimisesti jopa tissille ja mies vei lapsen lukemattomia kertoja yössä takaisin sänkyynsä mutta aina se sieltä viereen könysi. Miehellä ei ollut tissejä joilla imettää joten..ja edelleen tuo lapsi könyää "mamman" viereen vaikka kuinka viedään omaan huoneeseen ja sänkyyn. Summasummarum. Mä en jaksa valvoa öitä ja vahtia ettei lapsi tule meidän sänkyyn vaikka edelleen välillä nukahtamislääkkeitä otan. Joten jos ja kun lapsi tulee viereen eikä havahduta siihen niin sitten nukkuu siinä.

No kyllä mustakin on ihan eri asia vuoden ikänen ja 5-viikkonen. 5-viikkonen on niin rääpäle et se kyllä tukehtuu jos naaman eteen tulee jotain. Normaali 1-vuotias tuskin. Kauhistuin ensin tätä ap:n tekstiä mut ei tuossa tilanteessa paljon auta muukaan. Ei se 1v enää oo mikään liikkumaton.

Sepä se. Helppohan se on huudella että ei noin ja ei näin mutta käytännön neuvoja ei keneltäkään heru, joita olisi voinut oikeasti toteuttaa. Paska nakki, mutta näin meillä ja onneksi mitään ei koskaan tapahtunut.

ilmeisesti yksi lapsi ja olit kotona? Miksi söit unilääkkeitä? Tai siis mikä ihmeen pakko sun oli niitä syödä? Ja mikset antanut korviketta imetyksen sijaan?

Eiköhän tuo nyt ihan riipu siitä miten paljon sitä lääkettä ottaa. Tavallinen annos jolla saa unen ei tarkoita sitä että olisi niin pöhnässä ettei tajuaisi mitään. Sitäpaitsi vuoden ikäisellä ja vastasyntyneellä on pikkasen eroa!

Siis ongelma on se että lapsi itse tuli viereen yöksi? Miksei lasta voinut opettaa nukahtamaan itse takaisin sänkyynsä jos herää yöllä? Tai mikset itse nukkunut muualla (lattialla patjalla esim)? Kyllä jokin ratkaisu olisi keksitty, jos olisit välittänyt nukutko lääkkeiden vaikutuksen alaisena lapsesi kanssa. Tosin on totta, että 5-viikkoinen ja 1-vuotias on ihan eri asia.

[QUOTE="sondersson";24622913]ilmeisesti yksi lapsi ja olit kotona? Miksi söit unilääkkeitä? Tai siis mikä ihmeen pakko sun oli niitä syödä? Ja mikset antanut korviketta imetyksen sijaan?[/QUOTE]

2 lasta jotka kotona ja olin kotona. No eihän niitä pakkopakko ollut ottaa mutta kun ei nuku niin lopulta menee mielenterveys ja jatkuva univaje on helvettiä suoraan sanottuna. Miksi söin kipulääkkeitä? No siksi että olin kipeä. Siksi en antanut että lapsi ei yksinkertaisesti huolinut! Ei missään vaiheessa ennen kuin alkoi juomaan tavallista maitoa. Olin leikkauksessa aamusta iltaan eikä ollut huolinut korviketta. Pumppaamalla ei tullut. Vauva oli niin tissitakiainen etten yksinkertaisesti siinä elämäntilanteessa edes jaksanut vieroittaa tissistä ja koska sain luvan syödä noita lääkkeitä ja imettää niin luotin lääkäreihin.

[QUOTE="juu";24623128]Siis ongelma on se että lapsi itse tuli viereen yöksi? Miksei lasta voinut opettaa nukahtamaan itse takaisin sänkyynsä jos herää yöllä? Tai mikset itse nukkunut muualla (lattialla patjalla esim)? Kyllä jokin ratkaisu olisi keksitty, jos olisit välittänyt nukutko lääkkeiden vaikutuksen alaisena lapsesi kanssa. Tosin on totta, että 5-viikkoinen ja 1-vuotias on ihan eri asia.[/QUOTE]

Juu näinhän yksinkertaista se on käytännössä :) Totta kai lapsi vietiin aina omaan sänkyyn yöllä mutta kun söi monta kertaa yössä, oli tissi-ja mammariippuvainen niin sieltä se könysi aina vaan viereen eikä me siihen aina todellakaan herätty. Ja kyllä, kokeilin nukkua muualla ( teki selän paskaksi) + että lapsi tuli silti aina minun viereen, mies kun ei imettänyt...jos en olisi välittänyt ja välittäisi lapsestani en olisi hoitanut itseäni. Ja nyt kun lapsi on vanhempi niin edelleen könyää viereen ja joskus otan edelleen nukahtamislääkkeen. Tämä on jo vanha juttu mutta kun aina arvostelijoita löytyy mutta keneltäkään ei edelleenkään ole toimivaa neuvoa tullut. Kertokaa ihmeessä, lääkkeiden syönti kun oli pakollista! Toki olisin voinut muuttaa vaikka pois kotoa tuoksi ajaksi mutta ehkei sittenkään...

[QUOTE="a p";24623216]Juu näinhän yksinkertaista se on käytännössä :) Totta kai lapsi vietiin aina omaan sänkyyn yöllä mutta kun söi monta kertaa yössä, oli tissi-ja mammariippuvainen niin sieltä se könysi aina vaan viereen eikä me siihen aina todellakaan herätty. Ja kyllä, kokeilin nukkua muualla ( teki selän paskaksi) + että lapsi tuli silti aina minun viereen, mies kun ei imettänyt...jos en olisi välittänyt ja välittäisi lapsestani en olisi hoitanut itseäni. Ja nyt kun lapsi on vanhempi niin edelleen könyää viereen ja joskus otan edelleen nukahtamislääkkeen. Tämä on jo vanha juttu mutta kun aina arvostelijoita löytyy mutta keneltäkään ei edelleenkään ole toimivaa neuvoa tullut. Kertokaa ihmeessä, lääkkeiden syönti kun oli pakollista! Toki olisin voinut muuttaa vaikka pois kotoa tuoksi ajaksi mutta ehkei sittenkään...[/QUOTE]

Turhaan valitat, neuvojahan yritinkin antaa. Itse olisin siinä tilanteessa vieroittanut tissistä, oli se raskasta tai ei. Moni muukin lapsi on tällainen tissimammatakiainen (omanikin oli) ja yötissistä vieroittaminen oli loppujenlopuksi erittäin järkevää, saadaan kaikki nukkua yöt hyvin ja jaksetaan paremmin.

[QUOTE="juu";24623319]Turhaan valitat, neuvojahan yritinkin antaa. Itse olisin siinä tilanteessa vieroittanut tissistä, oli se raskasta tai ei. Moni muukin lapsi on tällainen tissimammatakiainen (omanikin oli) ja yötissistä vieroittaminen oli loppujenlopuksi erittäin järkevää, saadaan kaikki nukkua yöt hyvin ja jaksetaan paremmin.[/QUOTE]

Mutta siis mitä tämä olisi vaikuttanut unilääke-nukkumisongelmaan? Enhän ole imettänyt vuosiin ja lapsi tulee edelleen yleensä öisin meidän sänkyyn.

Yhteistyössä