Lapsi myöhästy koulusta ku ikkunat jääty umpeen!!

• Viestiketjun aloittaja Kesätännejaäkkiä!!!
  • Ensimmäinen viesti
Kesätännejaäkkiä!!!
Muita myöhästelijöitä tänään Pirkanmaalla?? Auton skrapalla ei tehny yhtää mitää. Omani hajos keskeltä kahtia kun yritin skrapata. Yli cm kerros jäätä tuulilasissa joka ei liikkunu yhtää mihinkää!
Oli pakko lämmittää ensin auto ja odottaa että lähtee itestään sulamaan.. miten toi sitte sulais ku auto on lumen peitossa muutoinkin.. Siinä vierähtiki 10 minuuttia hukkaan kivasti ihmetellessä..

Kesätännejaäkkiä
Kiitos huolenpidosta Majuri. Tuon vastauksen osasin kyllä itsekin, ja mietinkin koska se tulee.. sinulta! =) Mutta kysymykseni kuuluikin että oliko muita myöhästelijöitä? En kysynyt että mitä minun olisi pitänyt tehdä. =)

Mulla tuli kans lähtiessä yllättävä käänne: juuri kun olin lähdössä niin aura-auto jyristeli kotikadulla ja tukki mun liittymän. Ei muutakun lapio heilumaan että pääsi pihasta pois. Eukolla kävi tuuri, se lähti hivenen aikaisemmin ja pääsi livahtamaan ennen auraa.

v
Auton lämmittäminen ei pitäisi tulla talvella kenellekään yllätyksenä, mutta täällä Oulussa kyllä yllätti lumi tänä aamuna. Aura-auto kävi neljän aikaan pihassa, mutta kova ja puuskainen tuuli oli sotkenut jo lumen ja kasannut sitä sinne tänne, tietenkin mieluiten jotain vasten. Mutta ei meillä onneksi ole koskaan niin kiire, ettei ehtisi kymmentä minuuttia lapioida.

Kesätännejaäkkiä
[QUOTE="huoh";22921753]"Yli cm kerros jäätä tuulilasissa joka ei liikkunu yhtää mihinkää!"

Harvoin se tuulilasi kai liikkuukaan.[/QUOTE]

Kiitos myös sinulle. Tuntui, että olisi ollut jopa helpompaa, jos se tuulilasi vaikka olisikin liikkunut.. Olisin päässyt nopsaan lähtemään! Päivän naurut sain taas kerran itselleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesätännejaäkkiä!!!;22921694:
Muita myöhästelijöitä tänään Pirkanmaalla?? Auton skrapalla ei tehny yhtää mitää. Omani hajos keskeltä kahtia kun yritin skrapata. Yli cm kerros jäätä tuulilasissa joka ei liikkunu yhtää mihinkää!
Oli pakko lämmittää ensin auto ja odottaa että lähtee itestään sulamaan.. miten toi sitte sulais ku auto on lumen peitossa muutoinkin.. Siinä vierähtiki 10 minuuttia hukkaan kivasti ihmetellessä..
Hyvissä autoissa on muuten sähköllä lämpenevä tuulilasi, ei tartte raaputtaa. Virta vaan päälle ja hetken päästä lasi selväksi pyyhkijöillä, helppoa kuin heinänteko!

"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja Kesätännejaäkkiä;22921783:
Kiitos myös sinulle. Tuntui, että olisi ollut jopa helpompaa, jos se tuulilasi vaikka olisikin liikkunut.. Olisin päässyt nopsaan lähtemään! Päivän naurut sain taas kerran itselleni.
Joo ei ole kivaa. Itse kävelin kun oli se mahdollisuus.

Myöhästyin melkein tunnin, sen verran vei aikaa kaivaa auto hangesta ja lapioida jonkinlainen ajoura tielle. Aura-auto oli tietysti mennyt hetki sitten ja heittänyt kiva kasan lunta liittymään, siinä tuhraantui eniten aikaa. Onneksi mulla ei oo niin tunnin päälle töihin tulo, joten mitään vahinkoa ei sattunut. Jos mun pitäis olla tikkana paikalla tiettyyn aikaan töissä, heräisin tietysti hyvissä ajoin tarkistamaan, pitääkö heiluttaa lapiota vai ei.

"vieras"
Sisätilalämppäri oli sulattanut lasit mutta kolmannella yrittämällä auto käynnistyi.
Ehdittiin siis koululle ajoissa. mutta ajattelin jo käynnistyykö ollenkaan.
Viime viikolla ei yksi kerta lähtenyt pihassa käyntiin, oli vissiin jäätynyt. 3 tuntia sai olla lämpimässä tallissa jonne se hinattiin ja sit käynnisty.

hohhhoijaa
me ei olla KOSKAAN myöhästytty minkään sään takia. Kummallista sakkia sanon minä. Ei me kyl koskaan muutenkaan olla myöhässä vaan yleensä se vartti liian aikasin ollaa siel mis pitääkin.

Rollolainen
[QUOTE="una";22922141]sanoo joku etelä-suomessa asuva?[/QUOTE]

en minäkän oo sään takia myöhästynyt koskaan. asun Lapissa. Kyllähän sit voi sen verrran katsoa ikkunasta ulos että tietää lähteä ajoissa, mysö voi katsoa säätiedotuksia, jos lkuvataan lumisadetta tai jäätävää tihkua niin avarautuu siihen ja herää viaka aiemmoin että ehtii

kkkkkk
[QUOTE="vieras";22922224]mutta siellähän on nolla keli eikä kova pakkanen?[/QUOTE]

Niin siis missä? Täällä Kaakkois-Suomessa oli yöllä 19, aamulla enää 11 astetta pakkasta, kaukana nollakelistä...

Yhteistyössä