Lapsi löi päänsä :(

• Viestiketjun aloittaja -m-
  • Ensimmäinen viesti
-m-
Kolmevuotias juoksenteli liukkaalla kivilattialla ja liukastui (ei täydestä vauhdista), pää kolahti lattiaan.

Itki tietenkin, mutta ei täysillä. Ehkä kuvittelin, mutta näytti hetken siltä, että taju lähtee.

Oli jonkin aikaa tosi vaisu, sen jälkeen oikeastaan oma itsensä.

Nyt nukkuu.

Pitäisikö yöllä herättää tai jotain? Mistä tietää onko syytä mennä lääkäriin?

"Mie vaan"
Soita päivystykseen!

Off topic: mä ihmettelen suuresti että miksi ihmiset kysyy lapsensa terveyteen liittyviä kysymyksiä täällä kun päivystykseen voi soittaa hetkessä ja siellä on ammattilaisia linjoilla.

"Minnie"
[QUOTE="Mie vaan";24908344]Soita päivystykseen!

Off topic: mä ihmettelen suuresti että miksi ihmiset kysyy lapsensa terveyteen liittyviä kysymyksiä täällä kun päivystykseen voi soittaa hetkessä ja siellä on ammattilaisia linjoilla.[/QUOTE]

Hyvähän se on, että ei turhaan ruuhkauteta päivystystä entisestään. Täällä on yleensä aina joku joka osaa neuvoa. Ja kyllähän tällaiset asiat nyt itsekin tietää kaikki, enemmänkin kyse on tuen hakemisesta ja oman mielen rauhoittelusta.

Eri asia sitten akuutti hätä, mutta enpä ole ketään nähnyt kyselemässä elvytysohjeita tms.

-m-
Minnie - juuri noin.

Soitin sinne yleiseen neuvontanumeroon. Siellä neuvottiin, että jos on epäilys että taju olisi ollut hetkenkään pois, sitten näytille. Muuten kotiseurantaa.

Mielestäni näytti hetken siltä, että taju olisi lähtemässä. Vienkö siis näytille? Mies ei ole kotona (vielä) ja täällä on kaksi muutakin lasta. Voi p*a.

Jos taju on pois, sen huomaa. Se, että hetken aikaa näytti että taju olisi lähtemässä, ei ole sama asia kuin se että taju on pois.

Meillä muksut ovat kolhineet kuuppiaan vähän liiankin usein. Tytöllä meni kerran jopa taju, mutta silloinkaan ei tarvinnut lähteä päivystykseen - soitin, ja käskivät herätellä yöllä parin tunnin välein, ja jos lapsi alkaa oksentaa tai on sekava (no, kuka ei olisi vähän pihalla jos parin tunnin välein hereille tökitään?!) tai ei ole herätettävissä niin sitten pitää lähteä.

Minä oon tökkinyt muksuja hereille 3-4 kertaa yössä, kysynyt jotain ja katsonut että he osaavat vastata (esim. näyttänyt unilelua ja kysynyt kenen tämä on/mikä tämä on). Eli sitä ihan normaalia aivotärähdysseurantaa.

-m-
Kiitos vastauksista.

Mulla on niin kamala olo - juuri tänään itkin miehelle raha-asioista, vaikkei meillä oikeasti ole edes mikään huonosti.

Nyt se tuntuu tosi vähäpätöiselle!

Kävin äsken herättelemässä lasta, ja oli kyllä ihan tässä maailmassa - lähinnä ihmetteli miksi herätän.

Tunnustelin samalla päätä, eikä siellä tunnu mitään pehmeitä "molluskoita", jotka ilmeisesti viittaisivat johonkin verenhyytymiin.

Kiitos vastauksista.

Mulla on niin kamala olo - juuri tänään itkin miehelle raha-asioista, vaikkei meillä oikeasti ole edes mikään huonosti.

Nyt se tuntuu tosi vähäpätöiselle!

Kävin äsken herättelemässä lasta, ja oli kyllä ihan tässä maailmassa - lähinnä ihmetteli miksi herätän.

Tunnustelin samalla päätä, eikä siellä tunnu mitään pehmeitä "molluskoita", jotka ilmeisesti viittaisivat johonkin verenhyytymiin.
Ne verihyytymät, joilla on merkitystä, olisi kyllä siellä aivoissa, kallon luiden alla, eikä tunnu päällepäin mitenkään.

Mutta tuskinpa sellaisia on, jos lapsi on ihan oma itsensä nyt (siis niin oma itsensä kun voi olla, kun joku kesken unien herättää). Lasten pää on kovaa tekoa :). Silti sitä aina pelästyy.

-m-
Tunnustelin, koska se terveysneuvonnassa vastannut kysyi heti ensimmäisenä tuntuuko siellä sellaisia.

Tuttu lääkäri juuri sanoi, että seuraa vaan kotona, päivystykseen jos muuttuu tokkuraiseksi.

Yhteistyössä