Lapsi laittoi mikroon 2 kolikkoa ja mikron päälle ja mikro posahti!!!

  • Viestiketjun aloittaja grrrrrrrrrrrrr
  • Ensimmäinen viesti
grrrrrrrrrrrrr
Uskaltaakohan tuota enää käyttää vai pitääkö suosista laittaa koko mikro pois?Onko kellään tietoa tuliko tuon seurauksesta jotain vaurioita laitteeseen?
 
"aapee"
[QUOTE="huh";23343350]Ei pahalla mutta onko sun lapsi jotenkin älyllisesti vammainen vai annatko 3-5-vuotiaan käyttää mikroa?[/QUOTE]

se meni omin lupinensa sillä aikaa kun imetin vauvaa toisessa huoneessa.
 
"aapee"
No miten se mikro "posahti"? Toimiiko vielä?

Kyllä minäkin olen unohtanut joskus mukiin lusikan ja se "kipinöi" siellä mikrossa, mutta silti käytän samaa mikroa vielä kerta se toimii =)
kauhee paukahdus kuului ja mikron ovi mustui ja tuntui savun hajua. Mikro on kyllä 10v vanha ja on ollu tarkoitus se uusia lähiaikoina, ehkä nyt sitte vois. En tiedä uskallanko panna päälle ettei tuu joku oikosulku.
 
"vieras"
mä jätin aamulla puuron hetkeks seisahtamaan levylle ja pian alkoi haista pahalle. 13kuinen oli käynyt vääntämäsä levyt päälle. jokanen levy hehkui kuumana ja ainakin puuro oli pilalla. kattilan kohtalosta en vielä varma ole. vähän mustaa jäi pohjalle, en tiedä saanko sen pois. idiootti olen kun en tarkemmin kattonut perään. pyykkejä laitoin kun poika tuon kävi tekemässä
 
......
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23343378:
sinä taidat itse olla jotekin älyllisesti vajaa. lapset kun kuule ennättää joka paikkaan vaikka kuinka yrittäisi vahtia
Tiedän, ja sitä varten mikro on sellaisella korkeudella/paikassa että lapsi ei sinne itse pääse. Sama koskee muita potentiaalisesti vaarallisia esineitä ja koneita. Mut kukin tavallaan...
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23343378:
sinä taidat itse olla jotekin älyllisesti vajaa. lapset kun kuule ennättää joka paikkaan vaikka kuinka yrittäisi vahtia
En ole tuo, kenelle vastasit, mutta kyllä se minunkin korvaan kalskahtaa aika erikoiselta. Kovin pieni lapsi ei yllä mikroon laittamaan mitään, saati että laittaa sen päälle ja isompi lapsi taas tietää, ettei mikroon laiteta metallia, saati sitten jotain ruokaan kuulumatonta tavaraa...
 
...........
[QUOTE="vieras";23343392]kuinka tyhmiä sun lapset on vai katossako se mikro on? meillä ainakin lapset tuolin kanssa pääsisi kiipeämään jos sellasta päähänsä saisivat[/QUOTE]

Sulla taitaakin olla aika idiootit ja kurittomat lapset jos kerran sellasta tekisivät. Äitiinsä tulleita :LOL:
 
"aapee"
Tiedän, ja sitä varten mikro on sellaisella korkeudella/paikassa että lapsi ei sinne itse pääse. Sama koskee muita potentiaalisesti vaarallisia esineitä ja koneita. Mut kukin tavallaan...
Juu niin meilläkin on, mutta mikroa en saa ylemmäksi kuin missä se nyt on. Kun jotkut taaperotkin on jo niin fiksuja että osaavat kiivetä pöydälle. Mun pitäis laittaa mikro katon rajaan niin, että itsekin tarvii tuolia sen käyttämiseen, jos haluaisin sen niin ylös ettei lapsi pääse millään keinolla koskemaan siihen. Yleensä meillä on mikron johto irti aina kun sitä ei käytetä sen takia, ettei lapsi pääse omin luvin, mutta tänä aamuna se unohtui seinään ja heti oltiin kimpussa. OMa moka, tiedän, mutta kaikkea ei vaan muista, varsinkaan jos on valvonu yön vauvan kanssa ja sitte isompi herättä klo7.
 
"aapee"
tämän ketjun tarkoitus ei nyt oo väitellä kuka on hyvä äiti kun on liimannu mikronsa kattoon ja kenen lapset on fiksuja vaan halusin vaan tietää voikohan tuota vehjettä käyttää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kaikille sattuu vahinkoja vaikka ois miten huolellinen, turha tulla viisastelemaan. ja toiset pikkuiset on ehtiväisempiä kuin toiset. ei meilläkää tyttö ikinä oo tehny mitään ylimääräistä, poika ehtii vaikka minne jos 2 sekuntia herpaantuu vahtiminen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23343408]mä kirjotin, jos sellasta päähän saisivat. eli mun lapset ei oo koskaan mitään tollasta tehnyt, mutta jos olisivat josksu tollasta päähänäsä saaneet, niin olishan se tuolin kans kiipeemällä onnistunu. opettele lukemaan[/QUOTE]

ja mä ite voisin opetella kirjottamaan :LOL:
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23343431]tämän ketjun tarkoitus ei nyt oo väitellä kuka on hyvä äiti kun on liimannu mikronsa kattoon ja kenen lapset on fiksuja vaan halusin vaan tietää voikohan tuota vehjettä käyttää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kaikille sattuu vahinkoja vaikka ois miten huolellinen, turha tulla viisastelemaan. ja toiset pikkuiset on ehtiväisempiä kuin toiset. ei meilläkää tyttö ikinä oo tehny mitään ylimääräistä, poika ehtii vaikka minne jos 2 sekuntia herpaantuu vahtiminen.[/QUOTE]

kyllä mä luulisin. mun paappa aikanaan sellasessa vanhanaikasessa mikrossa alkas teräskattilassa lämmitäämään maitoa. tietäähän sen kuinka siinä kävi. edelleen paapalla sama mikro käytössä 15v jälkeenkin :)
 
......
[QUOTE="vieras";23343408]mä kirjotin, jos sellasta päähän saisivat. eli mun lapset ei oo koskaan mitään tollasta tehnyt, mutta jos olisivat josksu tollasta päähänäsä saaneet, niin olishan se tuolin kans kiipeemällä onnistunu. opettele lukemaan[/QUOTE]
Jos ja jos. Minäkin kirjotin potentiaalissa, opettele itse ymmärtämään lukemasi.

Musta vaan ei ole normaalia että sen ikäisille lapsille jotka eivät vielä saa tai osaa mikroa tai muutakaan laitetta käyttää, ei ole sen käyttöä tehty mahdottomaksi. Eli vaikka sitten eliminoitu ne kiipeilymahdollisuudet tai kielletty kiipeily.
 
Minä,
Vanhojen mikroaaltouunien magnetronit voivat vioittua metallin aiheuttamasta takaisinsäteilystä. Vuoden 1987 jälkeen valmistettujen mikroaaltouunien magnetronit on kuitenkin suojattu niin, että metalliastioita voi käyttää.
Kahta asiaa pitää kuitenkin varoa. Uuniin ei saa laittaa kahta metalliesinettä yhtä aikaa, koska jos ne koskettavat toisiaan, niiden välille voi syntyä valokaari, joka aiheuttaa tulipalon riskin. Metalliesine ei myöskään saa koskettaa uunin sisäseinää, koska se voi tällöin kuumeta ja vahingoittua.

Esimerkiksi alumiinista tai teräksistä vuokaa voi siis käyttää, kunhan se ei kosketa uunin sisäseinää. Ruoan lämmitysastiana se ei kuitenkaan ole aivan ihanteellinen, koska mikroaallot eivät läpäise metallia. Ne pääsevät vaikuttamaan vain päältä, ja siksi yli parin sentin paksuinen ruokakerros ei lämpene tehokkaasti.

Jos lämmität vettä posliinimukissa, vesi voi pintajännityksensä takia jäädä pinnasta kiehumatta ja kuohahtaa sitten äkisti sormille uunista otettaessa. Hyvä niksi tämän estämiseksi on laittaa mukiin kuumennuksen ajaksi metallilusikka. Mikroaaltoja heijastamalla ja veden pintaa rikkomalla se auttaa lämmittämään veden tasaisesti.

Vastaaja:
Kristiina Pesola
markkinointipäällikkö
Siemens
 
.......
[QUOTE="vieras";23343477]Samaa mietin.[/QUOTE]

Ei sitä missään mainittu, heitin tuon ikäarvion hatusta. Keskimäärin 2-vuotias ei ehkä vielä osaa sinne mikrolle itse kiipeillä ja 6-vuotias joka voi jo olla koululainen varmaan ymmärtää että metallia ei mikroon laiteta?
 
tartsika
[QUOTE="vieras";23343381]mä jätin aamulla puuron hetkeks seisahtamaan levylle ja pian alkoi haista pahalle. 13kuinen oli käynyt vääntämäsä levyt päälle. jokanen levy hehkui kuumana ja ainakin puuro oli pilalla. kattilan kohtalosta en vielä varma ole. vähän mustaa jäi pohjalle, en tiedä saanko sen pois. idiootti olen kun en tarkemmin kattonut perään. pyykkejä laitoin kun poika tuon kävi tekemässä[/QUOTE]

Mä oon saanu mustumat kattilanpohjasta keittämällä siinä pari-kolme kertaa pyykinpesujauhetta ja hangannu välissä hankaussienellä :)
 

Yhteistyössä