Lapsi lähestyy 1v.ikää,milloin olette lopettaneet korvikemaidon antamisen..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edellisestä jo aikaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Edellisestä jo aikaa..

Vieras
Eli siinä se kysymys jo tulikin,meillä juodaan vielä ahkerasti "kakkos tuttelia"(varsinkin yöllä..:( ) ja olisinkin utelias tietämään milloin muut ovat lopetellet korvikkeen käytön?Oletteko antaneet sitä vielä reilusti yli 1vuotiaallekin.

olikohan 10kk kun siirryttiin tavalliseen maitoon :) kokeile, jollei sovi niin käytä sitten hetki vielä korviketta jotta tulee se "maaginen" yks vuotta täyteen ;D

alettiin siirtyä tavalliseen maitoon vähän yli 11kk,ensin aamupuurossa sitten iltapuuroon...mutta sitten pitikin siirtyä takaisin vastikkeeseen kun yöt meni ihan itkuksi,pieni pieri ja kiemurteli,kaiken yötä. 1v2kk ikäisenä alettiin luomu-maitoa varovasti käyttämään,se on sopinut. Kohta on 1½v.,aletaan taas tavallista maitoa kokeilemaan.

Meillä korvikkeen käyttö lopetettiin 1v2kk iässä. Jos kaikki olisi ollut ok (meillä maitoallergiaepäily), niin korvikkeen käyttö oltaisi lopetettu 12kk iässä.

Juu tosta pieremisestä vielä tulikin mieleeni että nyt kun on saanut maistella jogurttia ja ollaan aamupuurossakin pikku liru maitojuomaa annettu niin pylly protkottaa tavallista enemmän.Varmaan toi luomu laktoositon olis meillekkin ok :)

Meidän neiti täyttää kohta vuoden. Olen jo jonkin aikaa tehnyt puurot yms tavalliseen maitoon. Nyt viikon ajan on saanut ruokajuomaksi tavallista maitoa. Tuttipullosta juo vielä korviketta illalla nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä.

Me alotettiin ne hapanmaitotuotteet siinä 10kk iässä, samalla alkoi myös pylly punoittamaan, mutta se on menny ohi itsestään ja tavalliseen tapaan on jatkettu maitotuotteiden syömistä.

Hapanmaitotuotteita on annettu jotain 10-11kk ikäisestä ja tavan maitoa joskus 1v2kk ikäisestä vähitellen rintamaidon ohella. Olen imettänyt yli 2v ikäiseksi joten en ole kokenut tarpeelliseksi antaa alle 1vuotiaalle lehmänmaitoa.

Kuinka se siirtyminen muuten käytännössä sit tapahtuu? Meillä tyttö 10,5kk juo vielä 3 pulloa korviketta ja 1 pullon velliä päivässä. Hapanmaitotuotteet on aloitettu ja saa maitohappobakteeria kun sai mahansa kipäksi.

Minä en tiedä kuinka väärin tein silloin kun me siirryttiin normaaliin maitoon kun lisättiin korvikkeen sekaan aina vähän enemmän normaalia maitoa, loppujen lopuksi olikin sit jo pelkästään normaalia maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Minä en tiedä kuinka väärin tein silloin kun me siirryttiin normaaliin maitoon kun lisättiin korvikkeen sekaan aina vähän enemmän normaalia maitoa, loppujen lopuksi olikin sit jo pelkästään normaalia maitoa.

Meilläkin tehtiin näin, ja n. 9kk lähtien joi pelkkää tavallista maitoa. Eikä ollut mitään ongelmia vatsan kanssa.

Yhteistyössä