L
LaMamanMorbid
Vieras
Niin, olisihan äiti voinut sanoa vaikka 'no niinpäs onkin. Onpa hienoja.' ja iso hymy perään. Ei todellakaan aina tarvitse paheksua vaikkei tykkäisikään...vai?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Oli muuten erittäin kiusallista kun tyttäreni nelivuotiaana kommentoi erään naisen suurta vatsaa uimahalissa. En edes osaa sanoa miksi se teki niin, en ollut koskaan sanonut sen kuullen mitään negatiivista kenestäkään. Kaipa se ei ymmärtänyt, että jotkut toteamukset ei ole positiivisia. Hävetti niin kovasti. Menin niin paniikkiin että pullistin omaa vatsaani.
Ihana.:heart:
Lapset tapaa kommentoida kaikenlaista epäkorrektiakin, eikä aloittaja sitä kritisoinutkaan. Itse yleensä vastaan neutraalisti tyyliin "juu, meitä ihmisiä on niin monennäköisiä". Että kyllä mun mielestä tuo äidin kommentti oli vähän tyhmä.
Se oli kamalaa. Sanoin myös että me ollaan kaikki eri näköisiä ja eri kokoisia. Se nainen sanoi kuuluvalla äänellä, kun tyttö oli sanonut "kato miten iso masu", että "sanoppa muuta!"
Niin, olisihan äiti voinut sanoa vaikka 'no niinpäs onkin. Onpa hienoja.' ja iso hymy perään. Ei todellakaan aina tarvitse paheksua vaikkei tykkäisikään...vai?
Noihan toimivat sellaisina hyvinä opetustilantena lapselle, vaikka ovatkin hävettäviä tilanteita vanhemmille.
No mä kyllä tyytyisin kertomaan tuosta erilaisuudesta. En mä lähde imartelemaan enempi kuin on tarpeen.
Joo sen jälkeen se kuuli multa ekaa kertaa, että isoa vatsaa ei pidetä positiivisena asiana, ellei ole raskaana. Kerroin, että koska ei koskaan tiedä mistä joku loukkaantuu, kannattaa aina kommentoida vain silloin, jos haluaa kehua toista.
Siis tuon äidin "paheksuva" ääni ja silmienpyörittelyt oli vaan ap:n omaa tulkintaa, hänhän ei äidin ilmettä nähnyt. Lapsen kommentissa en näe mitään vikaa, enkä kyllä äidin vastauksessakaan. Itse saattaisin sanoa jotain vastaavaa, että näin kyllä. Ja ajatukset olisi ihan muualla kuin niissä tatuoinneissa.
Lapset tapaa kommentoida kaikenlaista epäkorrektiakin, eikä aloittaja sitä kritisoinutkaan. Itse yleensä vastaan neutraalisti tyyliin "juu, meitä ihmisiä on niin monennäköisiä". Että kyllä mun mielestä tuo äidin kommentti oli vähän tyhmä.
"Kyllä, näin todellakin". ilman silmien pyörittelyjä ja mitään tulkintoja se on pahan kuuloinen.
Ilmeisesti tuo riippuu ihan ihmisestä, kuka ottaa asian mitenkin. Mun mielestä ei kuulosta pahalta.