Lapsi kipeenä jäädäkö kotiin vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Täällä siis syysloma menossa ja meillä 7 ja 9 vuotiaat keskenään kotona tämän päivän ja huomisen. Tänään tuolle vanhemmalla oli noussut kuume vähän päällä 38 asteeseen. Jos kuume on huomenna vielä korkealla niin tietenkin jään kotiin, mutta entäs jos kuume on alla 38. Pitäisikö tuon ikäisen jo pärjätä päivä kuumeessa yksin kotona?

virallisesti, siis ainakin mun työnantajalta tulee lupa kolmeen pvään ilman lekurintodistusta lapsen, alle 11V, olla vanhemman kanssa kipeenä kotona. Varmaan sitten eri käytäntöjä työnantajilla tuohon. Ite olen pitänyt ton mukaan, että siis jos kipeä ja alle 11v niin jäin kotiin. Kyllä varmaan moni 9v jo pärjääkin kotona jos ei kovin kipeä ole, mutta varmaan yksilöllistä. Toisaalta se olo saattaa muuttua nopsaankin ja sitten on ikävä jos on yksinänsä..Minkä luonteinen sun lapsi on ? vois ehkä kysyä häneltä, että mitä tuumaa, jos on yksin kotona.

Saisitko järjestettyä, että pääsisit aikaisemmin töistä ja olisit sitten ensi viikolla
joku päivä pitempään? Mitä lapsi itse sanoo? Onko kovin kipeä muuten, kurkkukipua,
päänsärkyä?

Tietääkseni se on ihan lakisääteinen, että alle 10-vuotiasta saa sen 3 päivää hoitaa kotona. Mutta minun työpaikka on niin perseestä monessa suhteessa. Taidan kuitenkin jäädä kotiin oli sitä kuumetta minkä verran tahansa... puhukoot paskaa selän takana |O

Joo, vaikka ois ihan ok:kin työuhteisö muuten, niin tuo sairaan lapsen hoito se aina aiheuttaa kateutta tai jotain äläölöä. Elä niistä työkavereitten jutuista välitä...toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.

Yhteistyössä