Lapsi kävi kaverilla, tuli 2h päästä kotiin ja haisi aivan homeelle: pitääkö/saako kertoa kyseiselle perheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okei. Eli se outo vanhan puutalon haju, mikä jää lapsen vaatteisiin ja tavaroihin on kuin onkin homeen haju? Kun sanoin exälle hajusta, niin sanoi ettei ole homeen haju. Mutta ei minun äitini talosta, joka on ainakin yhtä vanha, niin jää mitään hajua. Mutta ei minun lapsella ja sen isällä ole kyllä allergista nuhaa kummempia sairauksia...

Mikä tää hienosielupuolue oikein on, joka ei ottaisi kantaa ollenkaan? Jos teidän lapsi on pudonnut avantoon, niin toivotteko, että joku onkisi sen ylös? Toivoisitteko, että joku huutaisi sen palaamaan rantaan ennenkuin se ehtii pudota? Saako teidän lapsia rokottaa kun niiden mieli voi pahoittua? Eikö tuntemattomasta muka ole mitään vastuuta?

Toki ihmiset voivat loukkaantua, mutta mitä sitten? Saatat pelastaa toisten terveyden, ja viime kädessä hengenkin. Astmaan voi kuolla, ja kuollaankin.

En jaksanut lukea...Mainitsin asiasta siskolleni . Aina kun kävivät meillä, haisivat saarimökillemme, jossa minä en voinut yöp
yä. Talon olivat ostaneet 2 vuotta sitten ja kuntotarkastaneet. Talo oli juuriaan myöten homeeeeeessa. Lapset astmapiiputettiiin ja vanhemmat kärsivät ties mistä. Oikeutta käyty jo neljä vuotta....

Kyllä mun mielestä voisit mainita!!ainakin itse toivoisin jonkun niin tekevän jos omalle kohdalle sattuisi!! :O suomalaiset on kyllä perseestä..mistään ei voi puhua kun ajatellaan että mitähän ne ajattelee..

Ai että homeen haju ei tartu kahdessa tunnissa. VÄÄRIN!
Meillä on hometalo, siellä kun joutuu käymään haju tarttuu 30 sekunnissa vaatteisiin niin että ne on pestävä alusvaatteita myöten ja itse käytävä suihkussa myös.

Sanoisin asiasta kyllä, mutta nämä asiat on ilmaistava hyvin varoen. Olen kuullut tapauksia missä täysin ventovieras on sanonut toiselle hajusta yksi suuttui verisesti toinen puhkesi itkuun ja kiitteli vuolaasti kun olivat epäilleet jotain mutta eivät olleet uskaltaneet ottaa asiasta selvää, oli kiitollinen kun joku antoi selityksen oudoille oireille.

Niin, niistä oireista.. Kaikki ei välttämättä oireile mitenkään vaikka talo olisi läpeensä mätä. Hyvin harvinaista, mutta mahdollista kuitenkin.

AP, koska sinulla on hometalosta omakohtaista kokemusta, niin mielestäni voit toimia oman harkintasi mukaan. Sinulla on asiasta parempi käsitys kuin meillä vastaajilla. Onhan se niinkin, että asian kuuleminen sattuu, mutta ehkä se on kuitenkin parempi kuin olla tietämätön. Silloin voi ainakin ryhtyä toimiin asian korjaamiseksi.

Ihmeellisiä käsityksiä, että kaikki vanhat puutalot haisisivat. Jos vanhassa puutalossa haisee (olipa haju sitten makea, "kellarimainen" tai pistävä), siellä on ongelmia. Home ja sädesieni ovat yleisimmät hajujen aiheuttajat ja usein asukkaat itse eivät niitä haista. Hometalon haju voi tarttua vaatteisin ja hiuksiin todella nopeasti, jo pikaisenkin vierailun aikana.

Yhteistyössä