Lapsi kammoksuu pottaa, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut

Vieras
Yhden kerran tuli kakka pottaan joskus puoli vuotta sitten ja joku aika sitten kerran osa pissasta, sitten juoksi lattialle tekemään loput. Nyt ei suostu istumaan ollenkaan, ei pöntölle eikä potalle.

Olen houkutellut monin tavoin ja luvannut palkinnon kun pissat on potassa mutta ei, huutaa suoraa huutoa jos näytänkin pottaa. Usein jos on vaan pikkuhousut jalassa, on ihan hädissään kun on hätä eikä ole vaippaa. Potalle tai nurmikolle ei tee. Vaippaan tulee sitten heti. Joskus pissat on lattiallakin ja ilmoittaa sitten että "pissa tuli" ja itkee kun on jalat märkinä.

Meillä menee tuhottomasti vaippoja päiväaikaan ja lapsi on ollut jo kuukausia kuiva pitkänkin aikaa yö-, ja päiväunilta herätessä. Mikä tässä mättää? Mitään keinoja?

Lapsi 1v11k

Meillä tytöllä oli hiukan nuorempana pottakammo, pidettiin sitten reilusti taukoa pottailusta.
Kaupasta sai valita mieleisen potan ja johan alkoi homma toimia. ;) (meillä siis oli jo kaksi pottaa kotona)

onko syntynyt vasta pikkusisarus? onko poika? meillä poika ei ikinä suostunut pottaan, koska pippeli osui potan reunoihin, joten homma alkoi sujua vasta supistimen avulla pytyllä:)

Meilla on kanssa pottakammoisia ollut. Itse olen laittanut koko pottailun jaahylle jos siita on tullut ongelma ja antanut olla vaipassa viikon verran ja sitten taas tarjonnut pottaa. Vaikka lapsi osaisi pidattaa niin ei kuitenkaan ole sinut asian kanssa jos ahdistuu tunteesta etta pissa/kakka tulossa. Unohda koko homma vahaksi aikaa ja pikkuhiljaa sitten taas uudestaan. Itse en myoskaan yrittaisi houkutella lupaamalla palkintoja mutta tietysti sitten kun tulee onnistumisia niin kovasti kehuja ja palkinto.
Mielestani ei ole mikaan kiire kuivaksi opettelussa. ala ota stressia asiasta yhtaan, lapsesi vaistoaa sen eika se auta hommassa. Kaikki aikanaan :)

Yhteistyössä