Lapsi kaikenaikaa kipeä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voi"

Vieras
Kuinka voi olla mahdollista että lapseni on jatkuvasti kipeä.. Tässä vuodessa ollut ainakin seitsemän kertaa kuumeessa,kaksi korvatulehdusta jne.. Olen yrittänyt antaa d-vitamiinia,maitohappobakteereja ja ja ja..syö terveellisesti, liikkuu,paljonkin :) tämä on niin inhottavaa. Varsinkin lapselleni.

Mä oon sitä mieltä, että me ihmiset ollaan erilaisia ton sairastelun suhteen eikä siinä d-vitamiinit, maitohappobakteerit tai mitkään auta. Mun esikoinen on koko elämänsä aikana ollut max 5 kertaa yhteensä kipeenä (ikää 10v). Ja ei syö vitamiineja, ei syö terveellisesti (kasviksia piilotettuna ruokaan), vihaa liikuntaa (pakotettuna kävelee kouluun ja takaisin sentään). Ja silti ei sairastu millään! Olen kyllä itse ihan samanlainen. Ikää nyt 30v ja viimeksi muistan yläasteella olleeni kunnolla kuumeessa... Liekö siis periytyvää tuo vastustuskyky?

Niin, tuo vastustuskyky asia voi ollakkin totta. Tosin itse en sairasta juuri koskaan,paitsi nyt viime aikoina myös minäkin olen ollut enemmän sairaana..
Hometta olen kyllä itsekkin miettinyt.

Opeta pesemään käsiä.
Anna D-vitamiinia.
Pese tyyny ja tyynyliinat kunnolla, samoin peitto ja lakanat.
Vaihda käsipyyhkeet pari kertaa viikossa ja lapselle oma pyyhe.
Siitä se terveys alkaa kasaantua.

Leikki-ikäisen on normaalia sairastaa 10 infektiotautia vuodessa, eli jos vaikka 1 kk:ssa lähes kk on jokin tauti päällä. Ei siihen mitään erityistä syytä välttämättä tarvita tai ole

Ei se sairastelu lasta paremmaksi tai terveemmäksi tee. Tauteja voi välttääkin. Vai oletko itse mielelläsi kipeänä?

Lapsen parhaaksi on se, että se sairastaa mahdollisimman paljon pienenä, siitä sitten kehittyy vastustuskykyä tulevaisuuteen. Edelläkertomani perusteella suosittelen kyläilemään lapsien kanssa sellaisissa perheissä, joissaa on tarttuvia virus/bakteeritauteja

Toiset sairastaa enemmän, toiset vähemmän. Mutta jos sairastaa koko ajan, niin kyllä varmaan sillon on lääkärikäynti paikallaan.. Ja ihan perusinfektioita ei tarvii pelätä, mut ei niitä nyt hakemalla kannata hakeakaan. Kyllä niitä taudinaiheuttajia on joka paikassa ellei nyt missään kuplassa elä ja desinfioi hillittömästi koko ajan.

Yhteistyössä