Lapsi jännittää vessareissuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Onkos muilla tällaista että lapsi jännittää hoidossa vessakäyntejä? Meillä poika viittä vaille 3v on aika hiljattain oppinut täysin kuivaksi. Kakan kanssa on aina ollut niin että päiväkodissa ei oikeastaan oo ollenkaan kakannut vaan kotona ainoastaan. Nyt sitten kun jäin äitiyslomalle poika siirtyi leikkikerhoon. Neljä kertaa on siellä ollut nyt eikä uskalla käydä pissalla. On sen kolme tuntia käymättä vessassa ja kotona sitten ensimmäisenä painelee vessaan

Meillä on ollut ja on vieläkin. Poika n nyt eskarissa eikä käy siellä vessassa kuin pakon edessä.
Aina ollut hankalaa noi vessa reissut muualla kuin kotona. Hoidossa ollessaan suostui käymään kyllä pissalla, mutta kakalle ei mennyt sitten millään. Pidätteli vaikka kuinka kauan, että pääsi sitten kotona vessaan. Minä uskoisinm että meillä on ollut osa syynä ujous. Poika on erittäin arka pyytämään apua yms. Muuten kyllä reipas poika, mutta jotenkin ujostelee sellaisia tilanteitä joissa joutuisi itse pyytämään.
Me ainakin puhuttiin paljon ettei tarvitse pelätä ja että hoitajat/kerhotädit ovat sitä varten, että auttavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äityli:
Meillä on ollut ja on vieläkin. Poika n nyt eskarissa eikä käy siellä vessassa kuin pakon edessä.
Aina ollut hankalaa noi vessa reissut muualla kuin kotona. Hoidossa ollessaan suostui käymään kyllä pissalla, mutta kakalle ei mennyt sitten millään. Pidätteli vaikka kuinka kauan, että pääsi sitten kotona vessaan. Minä uskoisinm että meillä on ollut osa syynä ujous. Poika on erittäin arka pyytämään apua yms. Muuten kyllä reipas poika, mutta jotenkin ujostelee sellaisia tilanteitä joissa joutuisi itse pyytämään.
Me ainakin puhuttiin paljon ettei tarvitse pelätä ja että hoitajat/kerhotädit ovat sitä varten, että auttavat.

Mä oon kanssa koittanut rohkaista poikaa pyytämään apua jos ei uskalla itse mennä ja näytin myös missä kerhossa on vessa ja että siellä on potta johon itekin pääsee.

Yhteistyössä