Lapsi ja leikkipyssy...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mun toka vanhin on leikkiny pyssyillä jostain 3-vuotiaasta ja leikkii edelleen. on siis 11 vee poika. hänellä on monta vuotta ollu joka talvi talvisota tuolla ulkona menossa, vihollisia on joka puolella. en ole asiasta ollekaan koskaan ikinä ollut järkyttynyt ja kehtaan myöntää asian ihan näin mustanakin. minkäs se poika luonnolleen voi. ja joo, olemme keskustelleet ihmisen kuolemasta ja siitä, että kun ihmisen ampuu oikealla aseella, niin hän kuolee. pelit ja leikit ovat erikseen ja tuntuu tajuavan. kaikki miehet keitä minä tunnen, ovat olleet samanlaisia poikasena ja ihan ovat normaaleja aikuisia, harva edes metsästää.
 
hmm
Tuli vielä mieleen että en näe mitään syytä kiletää pyssyleikkejä, me molemmat vanhemmat harrastetaan metsästystä niin olisiko "oikein" kieltää lapsilta pyssyleikit kun kumminkin läheltä seuraavat aseiden käsittelyä kun vanhempi on mukana joskus hirvimetsällä ja nuorempikin ollut mukana radalla/hirvikoeammunnoissa?
 
ap
Jonkun aikaa sitten lasta oli kutsuttu synttäreille. Ja lapsi keksi että antaa kaverille lahjaksi pyssyn. Sen kaverin äiti sai siitä hepulin eikä enäään haluaa, että lapset leikkisi yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jonkun aikaa sitten lasta oli kutsuttu synttäreille. Ja lapsi keksi että antaa kaverille lahjaksi pyssyn. Sen kaverin äiti sai siitä hepulin eikä enäään haluaa, että lapset leikkisi yhdessä.
meitähän on moneen junaan. osa äideistä kuten näet ymmärtää poikiaan, osa ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka myöntää, että omaa lapsi (n. 7-8 vuotias) leikkii leikkipyssyllä?

Kenelle on iso järkytys, jos 7-8 vuotias lapsi leikkii leikkipyssyllä?
Minun mielestäni on varsin normaalia leikkiä leikkipyssyillä. Itsekin olen leikkinyt tuossa iässä ja vanhempanakin. Kaverin kanssa ammuttiin leikisti toisiamme ja piti muka hetkeksi "kuolla". Se oli kivaa se :) Nyt vanhempana on joskus tullut kokeiltua sitä lasersädeammuskelua, mitä tosiaan isommat ihmiset harrastaa. Värikuulia ei ole tullut kokeiltua.

Mitä pahaa noissa on? Voi luoja, jos joku oikeasti rajoittaa leikkipyssyjen käyttöä... Se taitaa olla pahempi juttu kuin se, että antaa lasten leikkiä kehitystasosa mukaisesti. Ei millään pahalla ketään kohtaa, mutta eikös kannattaisi käyttää maalaisjärkeä näissä asioissa. Lapsellehan voi opettaa, että mitä saa tehdä ja mitä ei.

Meidän esikoinen saa kyllä halutessaan alkaa leikkipyssyillä ja/tai miekoilla leikkiä halutessaan. Ostan mielelläni hänelle sellaisia, jos haluaa. Olen kai psykopaatti ja mikä lie koulusurmaaja, kun tällaisia puhun :D

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi tässä yhteydessä muuten aina puhutaan pojista?
Koska tässä tapauksesta poika keksii antaa kaverille( pojalle) pyssyn.

Niin halusin selvittää miten normiasia yleisesti ottaen on...

Meille se on ok asia, mutta en näköään osannut odottaa että jollekin se olisi voinnut olla täys järkytys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Seuraava kysymys:
Miten järkytynyt olisit, jos lapsesi saisi leikkipyssyn?
Olisin ihastuksissani ja leikkisin sillä itse ennen ennenkuin antasin lapselle.
Sama juttu :D Ja vielä jos ois nallipyssy tai vastaava mistä kuuluu myös ääni, niin sitä parempi. Itse olin haltioissani, ku sai joskus semmosella nallirevolverilla ampua, joka todellakin pamahti ja savu vaan nousi... Muovikuula-aseet ois jees, mut niitä ei voi kovin pienille antaa, ku ne on vaarallisia esim. silmiin osuessaan. Ne on lisäksi ehkä liiankin aitoja, koska lähes täyskopioita alkup. oikeisiin aseisiin nähden.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi tässä yhteydessä muuten aina puhutaan pojista?
Koska tässä tapauksesta poika keksii antaa kaverille( pojalle) pyssyn.

Niin halusin selvittää miten normiasia yleisesti ottaen on...

Meille se on ok asia, mutta en näköään osannut odottaa että jollekin se olisi voinnut olla täys järkytys.
Aika outoa munkin mielestä, jos sen takia kielletään jonkun kaverin kanssa leikkiminen. En mäkään tykkää kaikista leikeistä, joita vaikka pojan kaverit leikkii, en pidä sitä, että niillä aina pelataan koneella. sen takia käskenkin niiden olla ulkona tai tulla meille, ainakin välillä, mutta en kiellä lapselta kaveria.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi tässä yhteydessä muuten aina puhutaan pojista?
Koska tässä tapauksesta poika keksii antaa kaverille( pojalle) pyssyn.

Niin halusin selvittää miten normiasia yleisesti ottaen on...

Meille se on ok asia, mutta en näköään osannut odottaa että jollekin se olisi voinnut olla täys järkytys.
Aika outoa munkin mielestä, jos sen takia kielletään jonkun kaverin kanssa leikkiminen. En mäkään tykkää kaikista leikeistä, joita vaikka pojan kaverit leikkii, en pidä sitä, että niillä aina pelataan koneella. sen takia käskenkin niiden olla ulkona tai tulla meille, ainakin välillä, mutta en kiellä lapselta kaveria.
Lisäys: poika osoittii sillä pyssyllä kaverin äitiä....
 

Yhteistyössä