Lapsi ilman miehen mallia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika sama, riippuu ihan kasvatusmedotista, millaisia arvoja opetetaan jne. sukupuoliroolit ovat loppupeleissä aika turhia ellei ole täysin aivoton perhe jonka pitää jakaa sukupuolen perusteella.

FJTlu1

[QUOTE="virpi";24034141]Niin aika törkeetä! Mut vielä törkeempää on, jos tahalleen annetaan lapsi lesboille tai homoille kasvatettavaks.[/QUOTE]

Ihan samalla tavalla he kasvattavat lapsia, luuletko että homous jotenkin näkyy? Eikä lapsesta tule homoa jos homot kasvattavat. Sairaita luuloja. Moni taatusti parempi vanhempana kuin ydinperhe jossa tosiaan voi toisella tai molemmilla vanhemmilla mennä työ lasten edelle!

Aika sama, riippuu ihan kasvatusmedotista, millaisia arvoja opetetaan jne. sukupuoliroolit ovat loppupeleissä aika turhia ellei ole täysin aivoton perhe jonka pitää jakaa sukupuolen perusteella.

FJTlu1

Ei tässä nyt ihan mistään rooleista minusta ole kyse, vaikka puhutaan miehen mallista. En minä usko, että ymmärrän poikaani samalla tavalla kuin mieheni ymmärtää, enkä voi antaa hänelle sitä mitä isä voi lapselleen antaa. Miehet ja naiset ovat kuitenkin erilaisia, tavoiltaan, ajatuksiltaan jne. Molemmat tuo oman panoksensa lapsen elämään, vaikka eivät edes yrittäisi mitään naisen mallia tai miehen mallia erikseen.

[QUOTE="Huh huh";24045963]Ihan samalla tavalla he kasvattavat lapsia, luuletko että homous jotenkin näkyy? Eikä lapsesta tule homoa jos homot kasvattavat. Sairaita luuloja. Moni taatusti parempi vanhempana kuin ydinperhe jossa tosiaan voi toisella tai molemmilla vanhemmilla mennä työ lasten edelle![/QUOTE]

Minä en usko että ihmisen sukupuolinen suuntautuminen tekee hänestä yhtään parempaa tai huonompaa vanhempaa. Yhtä lailla voi homo olla narsistinen kasvattaja joka tekee pahaa jälkeä lapsilleen.

]

Ei ne ole. Ajattele esimerkiksi murrosikäistä tyttöä jolla ei ole naispuolisia kontakteja. Terveydenhoitajakin sattuisi olemaan mies.

Yleensä kaverit voivat onneksi paikata tuota puutetta, näyttäen miehen tai naisen mallia. Eikä miehen/naisen malli tarkoita stereotyyppistä mallia.

FJTlu1

Olen samaa mieltä että sukupuoliroolit ovat turhia, lapsi saa kasvaa sellaiseksi kuin on, ei sellaiseksi kuin tytön tai pojan oletetaan olevan.
Aina ihmettelen tuota "miehen mallia". Miksi sen pitää olla mies? Miksei nainen voi yhtä hyvin toimia miehen mallina?
Tärkeintä on antaa ihmisen malli, opettaa lapsi ajattelemaan muitakin kuin itseään, asettaa rajoja, joskus koviakin, ja rakkautta.

Ei tässä nyt ihan mistään rooleista minusta ole kyse, vaikka puhutaan miehen mallista. En minä usko, että ymmärrän poikaani samalla tavalla kuin mieheni ymmärtää, enkä voi antaa hänelle sitä mitä isä voi lapselleen antaa. Miehet ja naiset ovat kuitenkin erilaisia, tavoiltaan, ajatuksiltaan jne. Molemmat tuo oman panoksensa lapsen elämään, vaikka eivät edes yrittäisi mitään naisen mallia tai miehen mallia erikseen.

Juuri noin! Just vessassa luin tiede-lehdestä juttua näistä sukupuolten eroista ja kyllä nainen ja mies ovat vaan niiiiiin erilaisia... ja hyvä niin :)

[QUOTE="Vieras";24045996]Olen samaa mieltä että sukupuoliroolit ovat turhia, lapsi saa kasvaa sellaiseksi kuin on, ei sellaiseksi kuin tytön tai pojan oletetaan olevan.
Aina ihmettelen tuota "miehen mallia". Miksi sen pitää olla mies? Miksei nainen voi yhtä hyvin toimia miehen mallina?
Tärkeintä on antaa ihmisen malli, opettaa lapsi ajattelemaan muitakin kuin itseään, asettaa rajoja, joskus koviakin, ja rakkautta.[/QUOTE]

Jostain syystä lapsi haluaa maalin omalta sukupuioleltaan. Siksi nainen ei voi toimia miehen malina, mutta mies voi antaa miehen mallin käyttäytymällä naismaisesti. Ei ole kyse siitä millaisen mallin antaa, vaan keneltä sen saa.

[QUOTE="Vieras";24045996]Olen samaa mieltä että sukupuoliroolit ovat turhia, lapsi saa kasvaa sellaiseksi kuin on, ei sellaiseksi kuin tytön tai pojan oletetaan olevan.
Tärkeintä on antaa ihmisen malli, opettaa lapsi ajattelemaan muitakin kuin itseään, asettaa rajoja, joskus koviakin, ja rakkautta.[/QUOTE]

Suosittelen iltalukemiseksi "pelastetaan pojat"-kirjaa. Toki inhimillinen esimerkki on tärkeintä mutta niin ne vaan miehet ja naiset opettavat eri tavalla ja erilaisia asioita.

[QUOTE="vieras";24046050]Jostain syystä lapsi haluaa maalin omalta sukupuioleltaan. Siksi nainen ei voi toimia miehen malina, mutta mies voi antaa miehen mallin käyttäytymällä naismaisesti. Ei ole kyse siitä millaisen mallin antaa, vaan keneltä sen saa.[/QUOTE]

Niin. Lapsi haluaa samaistua sellaisiin, joilla on samat vehkeet, kuin hänelläkin. Se on jo ihan pienillekin lapsille aika tärkeätä. Ihminen on nisäkkäänä seksuaalinen olento, eikä sille mahda mitään. Stereotypiat onkin sitten asia erikseen.

Minä olen yh ja isä ei ole kauhean aktiivisesti poikien elämässä mukana, etenkään tuo nuorempi ei edes tunne isäänsä, kun on sen muutaman kerran elämänsä aikana nähnyt. Miehen malleja kuitenkin löytyy, mun isä, tädin mies, veljeni erityisesti.

[QUOTE="mielipide";24034124]Jotta lapsesta kasvaisi mahdollisimman tasapainoinen ja terve yksilö, hän tarvitsee ydinperheen, sekä äidin että isän ja rajattomasti rakkautta ja rajoja. Aamen.[/QUOTE]

No ei kyllä pidä paikkaansa! Toki rakkautta ja rajoja tarvitsee, mutta ei ydinperhettä. Nimimerkillä 15 vuotta yksinhuoltajana poikalasta kasvattanut (jonka isä muutti toiseen kaupunkiin, näkivät harvoin).
Poika on tasapainoinen, erittäinkin, ja terve, kaikin puolin.

Nyt osuit naulan kantaan! Tätä juurikin ajoin takaa ja juuri sitä että poika jää poikaporukan "kulttuurista" ihan täysin pois jos ei ole kokemusta miehistä tai pojista. Nainen ei kuitenkaan voi ihan samalla tavalla poikaa kasvattaa. En nyt mitenkään väheksy naisen roolia, äiti on toki tärkeä, mutta kun nainen ei voi ihan täysin poikaa ymmärtää...

Miksei voi?

Miksei voi?

Miehillä ja naisilla on vain tiettyjä eroja, nainen ei voi olla mies eikä mies voi olla nainen. Varsinkin teini-iässä on paljon mieltä askarruttavia kysymyksiä eikä niitä todellakaan mennä äidiltä kysymään vaan mieluiten saman sukupuolen edustajalta. Ja kyllä minä mieluiten haluan että se jolta ne kysytään on tasapainoinen ja järkevä tuttu aikuinen kuin joku teinipoika joka ei edes tiedä, kertoo vaan mitä on isoilta pojilta kuullut :D

Olen 17v poika, joka on kasvanut ilman isää ellei sitten lasketa sitä, että näen hänet n.2 kertaa vuodessa muutaman tunnin.

En ole koskaan mitään pitempiaikaista harrastanut ja heti tietokoneen saatuani netissä viettänyt paljon aikaa.

Nykyään olen polttanut kaikki siltani vanhoihin kavereihin, koska ovat mielestäni kusipäitä enkä jaksa muutenkaan heidän kanssa olla. Vietän siis kaiken vapaa-aikani netissä eikä tämä minua häiritse paskanvertaa.

Jos se jotakuta kiinnostaa niin olen lukiossa.