Lapsi hoitoon vapaapäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie

Vieras
Kuinka te olette ratkaisseet tuon kysymyksen? Me väännetään miehen kanssa kättä aiheesta, onko oikein viedä lapsi hoitoon vapaapäivänä. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos minulla on viikolla vapaata, lasta ei viedä päiväkotiin silloin vaan lapsi jää kotiin. Nyt tilanne olisi se, että miehellä olisi perjantaina vapaata ja minulla normaalityöpäivä. Miehestä paljastuikin uusi piirre, että hän ilmoitti vievänsä tenavan omana vapaapäivänä hoitoon, että ehtisi tehdä omia juttujaan. Perusteluna oli myös, että me maksetaan siitä päivästä. Ei sovi minulle, lapsi jää kotiin ja mies huolehtii siitä päivän.

Meillä on olleet lapset meidän vapaapäivinä kotona, mutta empä nyt ottaisi hepuleita jos miehelläni olisi vapaapäivälleen jotain ohjelmaa ja veisikin lapset hoitoon.

Meillä on välillä olleet lapset päiväkodissa vaikka olen ite ollu vapaalla. Ja ihan siitä syystä että niistä päivistä maksetaan, ollaan e-sopimuksella. Toki siinä voi niitä hoitopäiviä siirtää seuraavalle kuullekki. Meidän pk:ssa ovat sitä mieltä että jos päiviä on jäämässä käyttämättä ni ihan hyvin voi lapsen tuoda silti hoitoon, vaikka itse oliski kotona.
Kannattaako tuosta riitaa alkaa vääntään?!

Lapsi on aloittanut päivähoidon tuossa parisen kuukautta sitten ja on vähän alle kaksi vuotta. Itse teen neljän työpäivän viikkoa. Tarkoitus oli, että lapsi olisi mahdollisimman vähän hoidossa ennen syksyä (kesälomat on jaettu) ja siten tulisi pehmeä lasku. Siksi tämä ottaa päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä vien vapaapäivänä hoitoon, jos muuten ei tulisi täyteen sovitut päivät. On mulla omiakin tekemisiä mihin en lapsen aikana ehdi.

No eihän niitä päiviä pidä saada täyteen, vaan niitä ei saa ylittää. Kyllä meillä ainakin jää välillä vajaaksi ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hassua, jos joku äiti on kotona ja vie lapsen hoitoon hänet lynkataan täällä.

Miksi sitten lapsia hankitaan, jos ei heidän kanssaan haluta olla? Onko lapsien "kerääminen" samanlaista kuin facebookin kavereiden kerääminen? Montako on, sitä parempi mitä enemmän

Yhteistyössä