"ccc"
[QUOTE="ccc";24321061]Mulle joku päivähoidon hakutiimiläinen tms suorastaan vittuili puhelimessa kun hain lapsille hoitopaikkaa ollessani työttömänä. Hain paikan juurikin siksi, että aktiivisesti etsin töitä ja tiesin, että paikka pitää olla. Joissakin työpaikoissa oletetaan, että hakija pääsee töihin HETI. Kun olin odottanut päivähoitopäätöstä neljä kuukautta eikä mitään kuulunut niin soitin hakutiimiin. Siellä täti kyseli, että olet siis vain kotona ja haet paikkaa. Kerroin tilanteen niin hän tokaisi, että "no pakkohan meidän on jokin paikka antaa. Mutta saattaa olla, että lapset joutuu kauas ja eri paikkoihin." Saatiin sitten paikka lapsille lopulta. Lapset olivat hoidossa kahtena päivänä viikossa viisi tuntia kerrallaan eli oman "lusmuilun" vuoksi en heitä pk:iin laittanut. Koko ajan hain töitä, mutta alallani on paljon työttömyyttä. Onneksi pääsin sitten opiskelemaan alalle, jolla työvoimapulaa. Lapset ehtivät olla hoidossa tätä ennen kaksi kuukautta ja tosiaan 8 kertaa kuukaudessa.
Mullekin jotkut kommentoivat, että ai sulla on lapset hoidossa vaikka olet työtön... Oli kyllä niin ikävä tilanne että. Pakko olla lapsilla paikka, että voi aloittaa työt heti. Ja sitten siitä aktiivisesta työnhausta palkitaan vittuilulla. Kiva.[/QUOTE]
Ja tosiaan meillä mies on kovapalkkainen, joten miten alennettua maksua ei maksettu. Oli 14 pv/kk -sopimus, mutta lapset olivat vain 8 pv/kk ja senkin vain sen takia, että tottuvat päiväkotiin jos joutuisin aloittamaan työt pikaisesti. Tätä päiväkodin tädit itse suosittelivat.
Mullekin jotkut kommentoivat, että ai sulla on lapset hoidossa vaikka olet työtön... Oli kyllä niin ikävä tilanne että. Pakko olla lapsilla paikka, että voi aloittaa työt heti. Ja sitten siitä aktiivisesta työnhausta palkitaan vittuilulla. Kiva.[/QUOTE]
Ja tosiaan meillä mies on kovapalkkainen, joten miten alennettua maksua ei maksettu. Oli 14 pv/kk -sopimus, mutta lapset olivat vain 8 pv/kk ja senkin vain sen takia, että tottuvat päiväkotiin jos joutuisin aloittamaan työt pikaisesti. Tätä päiväkodin tädit itse suosittelivat.