Lapsi hoitoon opiskelujen vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono omatunto, mutta haluan valmistua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono omatunto, mutta haluan valmistua!

Vieras
Mikähän siinä on, että tunnen syyllisyytä laittaessani lapsen hoitoon opintojen vuoksi?

Lopputyötä aloitan tekemään ja se ei onnistu, jos lapsi on kotona. Tuntuu, että tätä paheksutaan ja ollaan kyselemässä että aionko tehdä työtä kotona ym. :( Koen että noilla kyselyillä tarkoitetaan, että aionko vaan makoilla kotona ja lapsi joutuu hoitoon. Lapsi on vajaa 2v ja todella vaativassa iässä, eikä mikään pitempiaikainen keskittyminen onnistu jos lapsi on läsnä.

Mitä mieltä?

Laita vaan hoitoon, jotta saat opiskelut päätökseen. Minulla oli sama juttu. Lopputyön teko roikkui. Se ei onnistunut ollenkaan lapsen kanssa. Yritin tehdä työtä öisinkin, mutta sekään ei onnistunut, sillä lapsi heräsi parin tunnin sisällä, jos en ollut nukkumassa. Lapsi oli 2 v, kun laitoin lapsen hoitoon. Kuukaudessa lopputyö oli valmis ja kahden kuukauden päästä aloitin työt.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kun sä olet sen lapsen hankkinut niin miksi ihmeessä sun täytyy just nyt saada ne opinnot päätökseen?

Eikö ne voi odottaa vuotta?

mun tietääkseni se on niin, että jos on kirjoilla oppilaitoksessa niin ei voi olla 3 vuotta kotona ilman että sut uloskirjataan koulusta. Mulla on useampi kaveri menny takas kouluun kun lapsi on täyttäny 2v sen takia, että jos eivät silloin mee takas niin joutuvat hakea kouluun uudelleen ja alkaa opiskelemaan alusta koska koulu olis erottanu heidät. En tiedä onko niin kaikissa kouluissa.Ja vaikkei niin oliskaan, niin mun mielestä ap:n ei tartte kantaa syyllisyyttä asiasta. Lapsi on kuitenkin jo 2v eikä joku 6kk vauva.Ne on eri asioita.

Kiitos kannustavista kommenteista. :) Minua painaa tuo valmistumattomuus niin paljon, että nyt on aika saada lopputyö valmiiksi. Mietin vaan, että miksi minä syyllistyn noista ihmisten kyselyistä ym., Itse en jonkun toisen tekemää samanlaista päätöstä ihmettelisi yhtään, mutta omalla kohdallani se on vaikeaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kannustavista kommenteista. :) Minua painaa tuo valmistumattomuus niin paljon, että nyt on aika saada lopputyö valmiiksi. Mietin vaan, että miksi minä syyllistyn noista ihmisten kyselyistä ym., Itse en jonkun toisen tekemää samanlaista päätöstä ihmettelisi yhtään, mutta omalla kohdallani se on vaikeaa...

mun mielestä ei oo mitään huonoa siinä, että haluaa tehdä opintonsa loppuun. Onhan se koko perheelle hyväksi, että saat opinnot suoritettua ja aikanaan sitten työtäkin.

Ihmiset on tyhmiä. Ei tosiaakaan pahemmin tieteellistä tekstiä tuoteta, jos lapsi roikkuu lahkeessa :D jos ihmisiä moinen päähän ottaa, niin omapa on ongelmansa. Tuskin kenelläkään olisi valittamista, jos menisitkin vaikka kirjastoon kirjoittamaan... :rolleyes:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Älä välitä tuollaisista kommenteista! Itse en ainakaan olisi valmistunut yliopistolta, jos lapseni 3v ja 5v olisivat pyörineet jaloissa, kun tein gradua. Tasan yhden päivän kokeilin tehdä gradua lasten ollessa kotona, ja eihän siitä tullut yhtään mitään kuin täysi kaaos kotona...Lopputyön tekeminen on vaativaa työtä, joten ei ole kenenkään etu, että sitä joutuisi tekemään lapsi kainalossa. Opiskelu mahdollistaa lyhyemmät hoitopäivät eli esim. 7 tunnissa ehtii jo paljon eikä hoitopäivistä tule kohtuuttoman pitkiä 2-vuotiaalle. Tsemppiä opintoihin!

Olisko hoito kokopäiväistä vai osa-aikaista? Ymmärrän, että opiskelujen loppuunsaattaminen on tärkeää ja voi mutkien kautta olla eduksi myös lapsellesi,mutta toisaalta pyrkisin välttämään liikaa stressiä lapselle. Jo pari tuntia lyhyempi päivä on tietääkseni lapselle paljon kevyempi.

Itse tein gradua kotona, en todellakaan lähtenyt kirjastoon kirjoittamaan sitä sen takia, että mitä muut ajattelevat. Kun kirjoitin gradua kotona, en käyttänyt aikaa mihinkään muuhun, kuten siivoamiseen. En mäkään ymmärrä tuota kommenttia, että miksi pitäisi odotella tuon lopputyön kanssa??? Lapsesi on kohta kaksivuotias, ja lopputyön tekijänä voit itse säädellä päivän pituutta, ei tarvitse viedä lapsta 8-10 tunniksi hoitoon.

Ei se ole lapsellekaan kiva, jos äiti yrittää opiskella samalla kun hoitaa lasta. Siinä kärsii sekä lapsen kanssa olemisen laatu, että opiskelu kummastakaan ei tule mitään ja kaikki turhautuvat. Laitat vaan hoitoon ja teet hommasi reippaasti loppuun.

Ihania kommentteja! <3 Kiitos niistä! Meillä Ei tule lapsi olemaan 8h/pvä hoidossa vaan aina tarpeen mukaan esim. 6h. Riippuu kauanko jaksan aina keskittyä kerrallaan. Ja yo:lla tulen kirjoittelemaan, koska kotona tulee hommailtua aina kaikkea muuta. :)

Tsemppiä sinulle lopputyön tekemiseen :)

Vie vaan lapsi hoitoon. Meillä lähdettiin hoitoon 10kk ikäisenä, kun itse palasin koulun penkille. Näin nopeasti menin takaisin ihan siitä syystä, että haluan valmistua mahdollisimman nopeasti, vaikka välivuoden vauvan takia pidinkin.

Yhteistyössä