Lapsi hoitoon jos 37 lämpöö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CrystalBlue

Aktiivinen jäsen
07.03.2007
7 637
0
36
Varsinais-Suomi
Meillä siis tyttö ollut koko viime viikon kuumeessa.. 37-38
norm lämpö on 36,6.
Mentiin tänään lääkäriin kun piti sairaslomaa ottaa niin sano et hyvin voi mennä hoitoon kun lämpöö noin vähän. Tyttö myös yskii ja on flunssanen.
Vien nyt sit huomen hoitoon ja ootan kun soittavat hetken päästä et tuu hakee kun se on edelleen lämpöilevä?
Lääkäri sano et kun ei se tarvii lääkehoitoa niin viet vaan hoitoon.

Ei tuollaista lasta hoitoon. Päivä on lapselle raskas ja lämpö varmasti nousee hoitopäivän aikana. Tartuttaa myös muut. Olisi oikein kivaa jos vanhemmat antaisivat lastensa ensin kunnolla parantua eikä tuoda puolikuntoisina hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Piglet:
Ei tuollaista lasta hoitoon. Päivä on lapselle raskas ja lämpö varmasti nousee hoitopäivän aikana. Tartuttaa myös muut. Olisi oikein kivaa jos vanhemmat antaisivat lastensa ensin kunnolla parantua eikä tuoda puolikuntoisina hoitoon.

No niin minä antaisinkin.. mut enpä saanut saikkua lääkäriltä! :headwall:

Helvatan helvata, ei se lääkäri sitä päätä voitko viedä lapsesi hoitoon vai et! Ensinnäkin, jos lapsi on puolikuntoinenkin, hän ei välttämättä jaksa esim. ulkoilla yhtä paljon kuin terveet. Päiväkodissa taas ei ole resursseja pitää yhtä aikuista sisällä puolikuntoisen kanssa.

Hae todistus neuvolasta!
Mä en saanut 2v kuopukselle lääkäriaikaa, koska kaikki päivystysajat menneet ja iltapäivystykseen ei pääse, jos normaalit kuume- ja kipulääkkeet auttaa :o
Poika ollut kuumeessa kohta viikon :(

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa harmaana:
Hae todistus neuvolasta!
Mä en saanut 2v kuopukselle lääkäriaikaa, koska kaikki päivystysajat menneet ja iltapäivystykseen ei pääse, jos normaalit kuume- ja kipulääkkeet auttaa :o
Poika ollut kuumeessa kohta viikon :(

no kun neuvolasta eivät saa kirjottaa kun 5 päivää saikkua.. ja koko viime viikko oltiin kotona... siks lääkäriin piti mennä.
Katon miten se on illalla ja nouseeko kuume tosta jos nousee ni se on ainakin ihan selvä etten vie.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:

no kun neuvolasta eivät saa kirjottaa kun 5 päivää saikkua.. ja koko viime viikko oltiin kotona... siks lääkäriin piti mennä.

Katon miten se on illalla ja nouseeko kuume tosta jos nousee ni se on ainakin ihan selvä etten vie.

Joo, niin tietysti. Mikähän puoskari sanoo, että pienellä lämmöllä voi lapsi mennä hoitoon :o

Nooh, mie en sano muuta kun että en ikinä, IKINÄ enää vähättele flunssia..
Täällä poika kohta 2 viikkoa ollu pois eskarista, kun flunssa löi tulehduksen pohkeisiin. Ja sepä ei ollukkaan mikään pikkujuttu, vaan jos arvot olis viel nousseet olis ollu eessä teho-osastohoito, ja leikkaus.

Eli sanonpa vaan että kannattaapi toipua huolella ja rauhassa..

Ammatillinen mielipiteeni on ihan samanlainen: EI missään nimessä hoitoon! Kun tietäisitte miten pajon on "työtä" ja touhua meidänkin ryhmällä päivänmittaan niin lämpöilevä lapsi hankkii kyllä jonkin jälkitaudin aivan taatusti..Ja pahimmassa tapauksessa se saattaa olla jopa sydänlihastulehdus.

Siis Lääkäri haloo....vaikka lapsi jaksaisikin tuollaisessa pienessä lämmössä...niin se on ideana myös miksi sairaat lapset hoidetaan kotona on että ne ei tartuta muihin lapsiin tauteja...ja juuri tuo yksi kuumeton tai oireeton päivä kokonaan kotona sairastelun jälkeen. Mä pyytäisin päiväkodista ottavan puhelua kyseiselle lääkärille ja valottamaan päiväkodin sääntöjä ettei sinne voi viedä tartuttamaan muita lapsia.....

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
Siis Lääkäri haloo....vaikka lapsi jaksaisikin tuollaisessa pienessä lämmössä...niin se on ideana myös miksi sairaat lapset hoidetaan kotona on että ne ei tartuta muihin lapsiin tauteja...ja juuri tuo yksi kuumeton tai oireeton päivä kokonaan kotona sairastelun jälkeen. Mä pyytäisin päiväkodista ottavan puhelua kyseiselle lääkärille ja valottamaan päiväkodin sääntöjä ettei sinne voi viedä tartuttamaan muita lapsia.....

Niin varmaan täytyy tehä.. miten vaan jos ei työnantaja ymmärrä tilannetta..
Se se ongelma kun ei ole sitä lappua..
Ja tuo tyttö on muutenkin sellanen jos se on kipee.. niins e on just sellasta kuume nousee laskee ja kestää n. 1-2 viikkoa.
Ehkäpä soitan huomenna neuvolaan aamusta ja kysyn et saako sieltä lapun sitten kun nyt kerran ei saanut.. ja ns normaali päivä lääkärin mielestä..
Tuo lääkäri muutenkin sellanen .. joo joo.. ei sulla mikään ole.. :headwall:
kun ei kerran tarvii mitään lääkekuuriakaan..

Siis te ette saanut poissaololappua tälle päivälle? Eiks lääkärin pidä sellainen kirjoittaa joka tapauksessa? Mä siis olen elänyt siinä luulossa että lappu kirjoitetaan aina.

Meillä on poika ollut kuumeettomana poissa hoidosta sen takia kun ei kuulemma jaksanut porukan mukana. Ei käyty tässä asiassa lääkärillä, vaan sairaanhoitajalla joka kirjoitti mulle poissaololapun.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Siis te ette saanut poissaololappua tälle päivälle? Eiks lääkärin pidä sellainen kirjoittaa joka tapauksessa? Mä siis olen elänyt siinä luulossa että lappu kirjoitetaan aina.

Meillä on poika ollut kuumeettomana poissa hoidosta sen takia kun ei kuulemma jaksanut porukan mukana. Ei käyty tässä asiassa lääkärillä, vaan sairaanhoitajalla joka kirjoitti mulle poissaololapun.

Ei saatu. Sanoi vaan että hoitoon vie. :headwall:

Tyttö oli sunnuntain pienessä kuumeessa, eilen olo jo ihan normaali ja tänään vein tarhaan. Ja nyt soitettiin kesken päivän hakemaan yskän vuoksi - hain sitten päiväunien aikaan nyt pois, koska oli siis yskinyt ulkoilun jlk. Nyt kotona söi vatsan täyteen ruokaa ja pariin tuntiin ei ole yhtään yskäisyä kuulunut...! Hoitapaikka on meillä väliaikainen (normaalisti pph, joka nyt lomalla), enkä jaksanut alkaa kyselemään syytä sen tarkemmin siihen, miksi nyt kunto ei tarhapäivään riittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Meillä siis tyttö ollut koko viime viikon kuumeessa.. 37-38
norm lämpö on 36,6.
Mentiin tänään lääkäriin kun piti sairaslomaa ottaa niin sano et hyvin voi mennä hoitoon kun lämpöö noin vähän. Tyttö myös yskii ja on flunssanen.
Vien nyt sit huomen hoitoon ja ootan kun soittavat hetken päästä et tuu hakee kun se on edelleen lämpöilevä?
Lääkäri sano et kun ei se tarvii lääkehoitoa niin viet vaan hoitoon.

No en veisi itse, mutta kyllä jotkut vie joten se on itsestäsi kiinni. Jós epäröit se kertoo siitä, ettet halua viedä joten et vie.