Lapsi herää yöllä huutamaan...kumpi parempi keino?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
(Vajaa 2v lapsi nukkuu vielä pinnasängyssä.)

Kun lapsi ei rauhoitu, ni otetaan vanhempien väliin nukkumaan, jossa nukkuu sitten aamuun asti. Herää muutaman kerran yössä huutamaan ja kiukkuamaan, mutta rauhoittuu pian, kun vanhemmat lähellä.

Toinen vaihtoehto, et lapsi siirretään omaan jatkettavaan sänkyyn omassa huoneessaan ja toinen vanhemmista jää siihen hetkeksi rauhoittamaan lasta. Lapsi jätetään sänkyynsä nukkumaan.Jälleen kun herää, niin toinen vanhemmista menee taas hetkeksi viereen rauhoittamaan ja kunnes lapsi nukahtaa niin palaa omaan sänkyynsä.

Ekassa vaihtoehdossa vanhemmat ei kovin hyvin nuku, kun lapsi pyörii ja hyörii sängyssä niin, ettei siellä kolme mahdu nukkumaan vaan jompi kumpi vanhemmista siirtyy makkarin sohvalle nukkumaan... Tokassa taas joutuu nousemaan useamman kerran ja siirtymään lapsen huoneeseen lapsen luo.

Kumpi parempi vaihtoehto lapsen kannalta? Tottuuko ekassa vaihtoehdossa liikaa siihen, et aina pääsee äidin ja isän väliin?

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Mun mielestä toinen vaihtoehto ois parempi.
Yöt voi rauhoittua jo sillä, että lapsi muuttaa nukkumaan jatkettavaan sänkyyn. Näin kävi ainakin meillä. :)

Ahhaa :o Mie tuota vaan pähkäilen, ku nyt yöt ollu välillä vähän tuommosia. Välillä nukkuu aamuun asti omassa sängyssään, mut välillä ei rauhoitu, ennenkuin ottaa meitin viereen... Kun ei sitä huutoa jaksa kuunnella tuntia yöllä... Mut ongelmana just se, et siel ei sit kolmistaan mahdu nukkumaan millään... Poju pyörii ku helikopteri :D Tänään ainakin päivällä rauhottui paremmin päikkäreille, ku laitettiin suoraan jatkettavaan sänkyyn...

Ollaan siis laitettu joka ilta pinnikseen nukkumaan ja siitä nyt sit just kävin siirtääs jatkettavaan...kannattaisko sitä illallakin jo laittaa sit suoraan jatkettavaan vai siirtää sit vasta yöllä?

Meillä rahoittui ainakin yöt kun siirrettiin isompaan sänkyyn, vaikka päälisin puolin siellä pinniksessä oli tilaa, mutta kun pyöri ja hyöri niin loppuihan se kesken.
Onhan teillä hyvät laidat siinä jatkettavassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Ollaan siis laitettu joka ilta pinnikseen nukkumaan ja siitä nyt sit just kävin siirtääs jatkettavaan...kannattaisko sitä illallakin jo laittaa sit suoraan jatkettavaan vai siirtää sit vasta yöllä?

Ehdottomasti koko yöksi yhteen ja samaan vuoteeseen. Johan siinä tenava menee sekaisin, kun osa yöstä nukutaan yhdessä sängyssä ja osa toisenlaisessa. Eihän se itse herätessään heti tiedä, missä sen edes pitäisi olla.

Ahhaa :o Mie tuota vaan pähkäilen, ku nyt yöt ollu välillä vähän tuommosia. Välillä nukkuu aamuun asti omassa sängyssään, mut välillä ei rauhoitu, ennenkuin ottaa meitin viereen... Kun ei sitä huutoa jaksa kuunnella tuntia yöllä... Mut ongelmana just se, et siel ei sit kolmistaan mahdu nukkumaan millään... Poju pyörii ku helikopteri :D Tänään ainakin päivällä rauhottui paremmin päikkäreille, ku laitettiin suoraan jatkettavaan sänkyyn...

Meillä myös poika heräs yöllä monta kertaa, kun nukkui pinniksessä meidän kanssa samassa huoneessa. Jäi aina roikkumaan siihen laidalle ja ootti että otetaan se viereen.

Sit laitettiin toiseen huoneeseen ja jatkettavaan sänkyyn, niin yöt rauhottui :) Iltaisin tosin täytyy muutaman kerran viedä se takas sänkyyn ku välillä tuppaa sieltä lähtee juoksenteleen. Joskus yöllä tulee sitten meidän viereen, mutta itkemään ei ala omassa sängyssään :)

Alkuperäinen kirjoittaja välissä:
meillä ovat nukkuneet välissä.
toinen vanhemmista silloin kääntänyt päänsä jalkopäähän jotta tulee enemmän tilaa.

Tuo on vähän pulmallinen, ku jos mies kääntyy jalkopäähän, ni se nukkuu yleensäkin niin sikeesti, et voipi sit potkia pojua unissaan, ku ei mitään huomaa... Ja jos mies taas nukkuu pää samassa päässä pojun kans, ni poju änkee samalle tyynylle isin kanssa ja ihan poikittain jalat miun päähän kiinni ja mies ei sit enää mahdu nukkumaan... :D

taitaa olla niitä yöraivareita vai mitä kaauhu huutoja ne on..meillä 3v harrasti ihan samaa mutta se meni ohitse.....nyt 2v tekee samaa nukkuu pinnikses vielä olen ottannut toisen laidan pois ja sänky on kiinni meijän sängyssä ..toteen vaan et käy nukkumaan ja hetken kiukuu ja nukahtaa uudestaan ja joka yö ei huuda edes et jos on päivällä ollu erikoista ohjelmaa ni siloin on vilkas yökin

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Vaihtoehto 3 jatkettava vanhempien sängyn viereen :D

Tuohon en rupee...poju on jo 1,5 vuotta nukkunu omassa huoneessaan ja jos nukkuu samassa koko yön meitin kans, ni sen ei tarvi ku tuhista, ni mie en pysty nukkumaan...hieman herkkäuninen oon
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Vaihtoehto 3 jatkettava vanhempien sängyn viereen :D

Tuohon en rupee...poju on jo 1,5 vuotta nukkunu omassa huoneessaan ja jos nukkuu samassa koko yön meitin kans, ni sen ei tarvi ku tuhista, ni mie en pysty nukkumaan...hieman herkkäuninen oon
:ashamed:

No ei se sit oo hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä rahoittui ainakin yöt kun siirrettiin isompaan sänkyyn, vaikka päälisin puolin siellä pinniksessä oli tilaa, mutta kun pyöri ja hyöri niin loppuihan se kesken.

Ei siin oo laitoja, ku on miehen isoveljen vanha 70-luvulta... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
taitaa olla niitä yöraivareita vai mitä kaauhu huutoja ne on..meillä 3v harrasti ihan samaa mutta se meni ohitse.....nyt 2v tekee samaa nukkuu pinnikses vielä..toteen vaan et käy nukkumaan ja hetken kiukuu ja nukahtaa uudestaan ja joka yö ei huuda edes et jos on päivällä ollu erikoista ohjelmaa ni siloin on vilkas yökin

Viime yön nukkuki taas hyvin, mut tänää olikin vilkas päivä ku kamuja kylässä iso lauma ja hirveetä hulinaa, ni nyt on jo muutaman kerran heränny huutamaan ja kiukkuamaan... Oon kans epäilly, et nää on nyt niitä yöraivareita...kuuluu siis ikään ?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Illalla jo suoraan jatkettavaan laittaisin mie.

Just vasta tutista luovuttiin ni meinasin, et oltais vasta kesällä tuosta pinniksestä luovuttu, ku elokuussa menossa kavereille...mut taidetaankin luopua jo vähän aiemmin... Parit päikkärit nukkunu vasta tuos jatkettavas...

Meinaan vaan että meijän helikopterilla oli vain sellainen turvalaita ja alas se sieltä sängystä tuli muutamiakin kertoja, mulla oli tosi pitkään öisin toinen patja lattialla sängyn vieressä, ja siitä heräsikin aikamonena aamuna kun oli unissaan tippunut, eikä edes herännyt. Onneksi oli matala sänky

Meillä kuopus nukahtaa omaan sänkyyn, mutta kun yöllä herää, otan viereen ja syötän ja siihen se jää. Mä en jaksa nousta öisin, pojan saa helpoiten hiljaiseksi tällä tavoin. Ja me nukutaan niin, et kuopus nukkuu reunassa, pinnasängyn vieressä, mä keskellä ja mies mun vieressä. Eikä ole ahdasta.

taitaa olla niitä yöraivareita vai mitä kaauhu huutoja ne on..meillä 3v harrasti ihan samaa mutta se meni ohitse.....nyt 2v tekee samaa nukkuu pinnikses vielä..toteen vaan et käy nukkumaan ja hetken kiukuu ja nukahtaa uudestaan ja joka yö ei huuda edes et jos on päivällä ollu erikoista ohjelmaa ni siloin on vilkas yökin

Viime yön nukkuki taas hyvin, mut tänää olikin vilkas päivä ku kamuja kylässä iso lauma ja hirveetä hulinaa, ni nyt on jo muutaman kerran heränny huutamaan ja kiukkuamaan... Oon kans epäilly, et nää on nyt niitä yöraivareita...kuuluu siis ikään ?

varmaan joo..ite ihmettelin kans kun 3v siloin rupes huutaa keskellä yötä ihan kauheesti ja lopulta rauhottu...

Meinaan vaan että meijän helikopterilla oli vain sellainen turvalaita ja alas se sieltä sängystä tuli muutamiakin kertoja, mulla oli tosi pitkään öisin toinen patja lattialla sängyn vieressä, ja siitä heräsikin aikamonena aamuna kun oli unissaan tippunut, eikä edes herännyt. Onneksi oli matala sänky

Täytyy varmaan virittää patja siihen viereen lattialle :)

varmaan joo..ite ihmettelin kans kun 3v siloin rupes huutaa keskellä yötä ihan kauheesti ja lopulta rauhottu...

Pojukin suuttuu ihan hirveesti alkuun kun menee rauhoittelee, ni potkii peitot, lelut, kädet kaikki pois ja huutaa ja kiukkuaa...kunnes sit helpottaa, ku on jonkin aikaa ollu viekussa...

Jeps...taidan itsekin jo lähteä nukkumaan, ku varmaan yöllä herätyksiä viel tulee... Kiitos kaikille :flower: =)

mä otin siitä meijän pinnasängystä toisen laidan pois ja sängyt kiinni toisiinsa niin ettei neiti pääse putoo..auttaa kummasti ja voin laittaa käden selän tai masun pääe ja paijata..paitsi huuto kohtauksen aikana se ei tehoo

mä otin siitä meijän pinnasängystä toisen laidan pois ja sängyt kiinni toisiinsa niin ettei neiti pääse putoo..auttaa kummasti ja voin laittaa käden selän tai masun pääe ja paijata..paitsi huuto kohtauksen aikana se ei tehoo

Juu ei tehoo täälläkään...ku ei saa koskea ollenkaan vähään aikaan... Noh...täytyy vaan nousta pojun viereen sit yöllä hetkisiksi...

Yhteistyössä