Lapsi haluaa muuttaa isälleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Jos ollut vain 5 krt vuodenaikana isällään niin pitäisi kyllä PITKÄÄN HARKITA! Kuulostaa todella epäilyttävältä.

Ja itsekinn olisin tota vähän pidempään asumista kannalla. Paria vkoa vaikka aluksi.

Aiempina vuosina saattoi olla vaan 2-3 kertaa vuodessa isällään.

Heh. Mun 8-vuotias haluaa muuttaa isälleen lähestulkoon joka päivä. Kun en anna pelata tietokoneella, käsken siivoaamaan, kiellän valvomisen jne jne. En ota kuuleviin korviinikaan. Meilläkin isä tapaa todella harvoin lasta ja ei olisi lapsesta kykeneväinen edes huolehtimaan (niinkuin ei itsestäkään, on juoppo). Onhan se isä lapsen mielestä jättekiva, kun sen kanssa tehdään sit just silloin harvoin kun nähdään kaikkea kivaa, syödään roskaruokaa, valvotaan, pelataan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Heh. Mun 8-vuotias haluaa muuttaa isälleen lähestulkoon joka päivä. Kun en anna pelata tietokoneella, käsken siivoaamaan, kiellän valvomisen jne jne. En ota kuuleviin korviinikaan. Meilläkin isä tapaa todella harvoin lasta ja ei olisi lapsesta kykeneväinen edes huolehtimaan (niinkuin ei itsestäkään, on juoppo). Onhan se isä lapsen mielestä jättekiva, kun sen kanssa tehdään sit just silloin harvoin kun nähdään kaikkea kivaa, syödään roskaruokaa, valvotaan, pelataan jne.

Jos ihan suoraan sanon, niin mielestäni lapsenikaan isä ei ole kykenevä huolehtimaan hänestä. Vois aika nopeaa alkaa ärsyttämään se vastuu lapsesta, eikä voi tehdä aina mitä haluaa. Mun mielestä lapsi tarvitsee myös puhtaan kodin, sekä kotona tehdyn ruoan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:

Jos ihan suoraan sanon, niin mielestäni lapsenikaan isä ei ole kykenevä huolehtimaan hänestä. Vois aika nopeaa alkaa ärsyttämään se vastuu lapsesta, eikä voi tehdä aina mitä haluaa. Mun mielestä lapsi tarvitsee myös puhtaan kodin, sekä kotona tehdyn ruoan.

Näin munkin mielestä. Ei kannata ottaa niin tosissaan ton ikäisen "toiveita". Lapsi tietää kyllä, mikä loukkaa eniten ja osaa iskeä just sinne arimpaan kohtaan. Lienee yleisimmin käytettyjä "uhkauksia" eroperheissä :)

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Joo, eiköhän toi oo aika perus uhmakeino. Osuu äitiä arkaan paikkaan.
Asuuko isä kaukana? Miten kävis koulun ja kavereitten, harrastusten?
Noin 150km on välimatkaa. Eli tietysti koulun ja kavereiden vaihto. Harrastuksetkin saattaisi vaihtua, kun täällä parempi tarjonta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos isä ottaa lapsen luokseen noin harvoin, niin haluaisko ees lasta asumaan luokseen??

Vaikea sanoa, mutta tuskinpa ihan hirveen paljon haluaisi.

Voithan sä sanoa lapselle, että jos se oikeesti haluaa muuttaa isälleen, niin siitä jutellaan isän kanssa ja jos isä ei halua lasta luokseen niin sanoa lapselle vaikka että isän mielestä lapsen pitäs asua äidillään ja isällä ei oo aikaa/mahdollisuutta pitää lasta koko aikaa luonaan.

Yhteistyössä