[QUOTE="Ujo";29418572]Aika kauan viestin alottamisesta mutta kirjotan silti, olen 14v poika ja olen kiinostunut harrastamaan nyrkkeilyä tai jtn sellaista, en vaan uskalla mennä joukkoon mukaan.. itse olen ennen harrastanut rumpujen soittoa/vähä kaikkia soittimia ja painia kun olin ihan pieni[/QUOTE]
On hieno asia, että olet kiinnostunut asioista ja voin vakuuttaa, että aikuisillakin on toisinaan samanlaisia ongelmia ja epävarmuutta. Älä siis jää odottamaan, että iän myötä ujous katoaa, koska niin ei tapahdu. Ujous katoaa vain, kun uskallat nyt nuorena ottaa siitä yliotteen, muuten tuolla epävarmuudella on tapana vain pahentua. Eli tuohon ei ole muuta neuvoa kuin rohkaista mielensä. Ota kaveri mukaan jos et itseksesi tohdi, ja mene katsomaan treenejä tai nappaa seuran puuhamiestä hihasta, kun jossain näet ja spontaanisti kysyt mahtuuko uusia harrastajia mukaan. Joskus spontaani toiminta helpottaa ramppikuumetta. Älä ajattele liikaa. Keskity toimimaan, älä miettimään etukäteen. Yleensä seuraan liittyminen vaatii kirjallisen ilmoittautumisen, joten voit pakottaa itsesi toimimaan tekemällä ilmoittautumisen vaikka tältä istumalta, mikäli ilmoittautumisen voi tehdä verkon kautta. On vaikeampi vitkutella asian kanssa, kun jotain konkreettista on jo tehty. Tsemppiä ja menestystä uuteen harrastukseen!