Lapsi flunssainen itse kuulun riskiryhmään

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä lapsi valitti kurkkua ja pian nousi 38,7 kuume. Itse kulun riskiryhmään. Neuvintapuhelimessa sanoivat että parempi jos joku muu hoitaisi. Mutta sitä jotain muuta ei oikein ole... Elämä on... =( Kohtalotovereita?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Parasta hylätä lapsi ja laittaa tielle menemään. Eiköhän sen joku korjaa tai sitten katulapsena pärjäilee.
mikähän tätäkin vastaajaa vaivaa.

ap eikä ole ketään joka voisi tulla auttamaan? tätiä, isovanhempaa??
 
hn
tartunta sinulla varmasti jo on, jos on tullakseen.. Ja lapsella nousee helposti kuume ihan tavallisen flunssan yhteydessä korkealle. Meillä kanssa kamala räkätauti menossa. Itse hetkellä millä hyväänsä synnytän ja ei tosiaan ole tullut mieleen, että tämä flunssaa kummempaa tautia olisi. Nyt on todella paljon flunssaa liikkeellä...
 
harmailee
Meillä sama juttu. Lapsi kovassa kuumeessa kolmatta päivää, lisäksi henki ahtaalla, ei nuhaa.. Mä raskaana, ja astmaatikko. Piti jo eilen soittaa neuvontapuhelimeen, mut sanoivat ettei mitään enää tehdä, ei edes testata, vaikka riskiryhmässä ollaanki.. :(
 
vieras
Mä olen myös raskaana ja kun lapsi sairastui, niin mulle sanottiin tk:ssa, että sit vasta otan yhteyttä jos mulle nousee kuume. Siinä vaiheessa aloitetaan lääkitys.
Ei sitä lääkitystä siis aloiteta mitenkään etukäteen "varmuuden vuoksi" jos joku perheenjäsenistä sairastaa. Sinänsä siis aivan sama on ko sikainfluenssaa vai ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sitä lääkitystä siis aloiteta mitenkään etukäteen "varmuuden vuoksi" jos joku perheenjäsenistä sairastaa. Sinänsä siis aivan sama on ko sikainfluenssaa vai ei.
ei enää annetakaan. aluksi annettiin perhenjäsenille estolääkitys muttei enää. tuo muuttui samassa vaiheessa kun lääkitys tuli maksulliseksi

 
ap
Paiskasin just lapsen pihalle ja toivon etten itse sairastu!!!! Hemmetin kakara jos mut tartutti!!! Eli kiitti paljon hyvästä neuvosta!

Minun perussairauteni (kaksi eri sairautta) ja niiden lääkitykset tekevät minusta riskiryhmäläisen. Tavallinen flunssakin tahtoo mennä keuhkoputkiin ja keuhkokuume ei ole outo vieras. Enkä mä mielestäni mitenkään hysteerinen ole. Yön nukuimme vierekkäin kun lapsi oli kovassa kuumeessa. Itsellä levollisempi olo kun on lähellä.

Nyppii lähinnä siksi kun mies töissä tän päivän ja huomenna iltasella lähtee työreissulle jolla viipyy ainakin torstaihin ja perjantaina lähtee taas työmatkalle jolta palaa lauantaina illalla. Että yksin taas tänkin taudin hoidan vaikka itsekin sairastuisin. Jos edes yrittäisin ehdottaa miehelle että koittaisi jos joku muu voisi hoitaa ens viikon reissutyön ja hän olisi työpaikalla täällä omalla paikkakunnalla, että voisi tarpeen vaatiessa tulla nopeastikin kotiin ja olisi ainakin iltaisin apuna niin sota siitä syntyisi.

Isovanhemmat on kans riskiryhmäläisiä joten heitä en edes ajattele pyytäväni ja muita mahdollisia ei oikein ole.
 

Yhteistyössä