lapsi eka kertaa hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niina

Vieras
eli 1v menee tänään eka kertaa yöksi mummolaan ( jos ei sit käydä illalla pois hakemassa ikävän takia) niin miten ois paras jättää se sinne? siis lähtee vaan pois huomaamattomasti kun poika leikkii vai helliä ja lelliä ja hyvästellä? tyhmä kysymys ehkä...

Älä missään nimessä karkaa lapselta salaa! Sanot reippaasti hei, hei äiti tulee huomenna hakemaan. Jos teillä on muuten tapana halailla voi halata ja sitten sanoa heipat ja vaikka nostaa lapsen mummon syliin: hei, hei, mummo hoitaa sinua, tulen huomenna hakemaan - ja sitte lähdet etkä jää kyselemään: pärjäättekö varmasti, ja tässä vielä viimehetken ohjeet ;)

tilanne on vaikea tiedän kokemuksesta=)itse annoin pusut ja halit sanottiin heipat=)ku autoon päästiin nii itkuhan se tuli siis äidiltä..ja kotoa soitin et miten menee ni ei lapsi ollut milläskään vaan oli menny heti leikkiin..hyvin se menee ajattele et on parempi oppia olemaan myös yötä jos joskus tulee sellainen pakko tilanne...:hug:

joo niin aateltiinkin että kun poika on aina mun kanssa kotona niin olis hyvä jo pikkuhiljaa opetella olemaan hoidossakin kun on jo yli vuoden ikäinen. toivottavasti kaikki menis hyvin niin sit joskus toistekkin vois jättää ehkä jo paremmalla mielellä hoitoon.

Meidän tyttö oli ekaa kertaa yökylässä mummolassa kun oli 1,2 v. Itse olin synnynnärillä toista lasta tekemässä. Mies vei tytön hoitoon, oli vaan vilkuttanut heipat, ja mummi kertoi että oli ollut reipas tyttö. Parempi varmaan reilusti vilkuttaa ja kertoa että mummi nyt hoitaa, kuin hävitä vähin äänin..

Hyvä että kerrot mitä tapahtuu, nukkuu mummon kanssa ja äiti tulee aamupalan jälkeen tai tarkkaan milloin satut tulemaan ja rohkaisevasti sanot heippa nähdään..ja luulen et ikävä tulee lapsella..

Mulla tyttö ens viikolla täyttää 1v ja en itse vielä pystyisi jättämään hoitoon. Oon päättänyt että sopiva aika on sitten kun lapsi ymmärtää enemmän eli hänelle voi selittää asian. Vähintään 1,5-2v jättäisin yöksi mummolaan.

Meillä on lapsi 1 v 2 kk ja oli 1-vuotiaana pari kertaa yökylässä. Meni tosi hyvin. Illalla oli vähän itkettänyt kun eri sänky ja rutiinit, mutta itkettää se välillä kotonakin. Meillä näkee mummoa monta kertaa viikossa ja en ymmärrä miksi ei voisi läheiselle ihmiselle jättää?

Yhteistyössä