Millon yösyötöt pois??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Eli, meillä neiti täyttää parin viikon päästä vuoden ja imetän vieläkin iltaisin ennen nukkumaan menoa (rauhoittuu hyvin rinnalle, mutta ei nukahda) ja öisin 1-4 krt. Välillä on todella rankkoja öitä, välillä taas helpompaa.

Siksi kysynkin, että milloin pois yösyötöt? Olisko helpompi, että lopettas kaikki, siis myös iltaimetyksen samaan aikaan yösyöttöjen kanssa, vai ensin pois toinen? Jos näin, niin kumpi eka pois?

Entä, jos tekee niin, että ottaa ensin pois iltaimetyksen, niin onko ihan huono idea, että lähtee siitä, että imetän ensin sohvalla ja mies vie sänkyyn, ja siten oppii nukahtamaan myös isälle. Toki on nukahtanutkin isälle, mutta silloin on saanut maitoa nokkamuksia tms. Ihan hampaiden takia tuo iltaimetys ois kait hyvä saada pois? Ja yöimetys myös.

Huoh, jotenkin tuntuu, että on vain helpompi, että imettää yöllä sen pari minuuttia muutaman kerran, ja sitten heti saa jatkaa unia, kuin että alkaa taisteleen, pahimmillaan montakin tuntia. Meidän tyttö on todella päättäväinen ja tempperamenttinen luonne, joten tiedän jo etukäteen mitä se tulee olemaan, että jättää yösyötöt pois. Ollaan me pari kertaa kokeiltukin, mutta ollaan molemmat niin väsyneitä oltu, että ei ole vain jaksanu sitten jatkaa, eli periksi on annettu. En kaipaa arvosteluja, että kuinka ollaan annettu periksi ja sen takia on nyt vaikeampaa. Mutta silti takaraivossa kolkuttaa se, että sitten kun muutaman yön, ehkä viikon jaksais taistella, niin yöt paranis ja olis vieläkin levänneempi. Mitä me tehtäis? Sanokaa mielipiteenne. Vai odotellaanko, että josko tyttö lopettas itse yösyönnit ja sitä mukaa koko imetyksen?

No meillä jätkä olis nukkunu varmaan 1 pv ikäsestä täysiä öitä, mutta minä ääliö herättelin vielä 2 kk ikäisenä kerran yössä syömään. Nyt jäbä on just 5 kk ja nukkuu hyvin yöt.

Niin, en kuitenkaan tiedä siitä ajasta, kun hampaat alkavat putkahdella ja se valvottaa. Voihan olla että alkavana yönä alkaa meilläkin yöheräämiset! Oletko kokeillut antaa pelkkää vettä yöllä? Siis sekin lämmintä, tietty. Huijataan puijataan pikku masua. :p

Jaksamisia!

Minä lopetin kuopukselta noin vuoden iässä yöimetykset. Nukahti rinnalle vielä kolmisen kuukautta. Tyttö nukkui normaaliin tapaa yöt viekussa ja kun heräsi hyssyttelin uneen enkä rintaa antanut. Sujui todella hienosti. Olin tosi onnellinen, että pystyi itse rauhoittelun hoitamaan, koska muutos pelkästään isin viekkuun olisi ollut niin suuri. Pikkuhiljaa yöt parani ja enää herätään 1-2 kertaa. Ikää nyt 1v6kk. Pitää vaan tehdä päätös, jossa pysyy. Kaikki voi sujua vallan hyvinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meillä tyttö on 2kk iästä asti nukkunut täysiä öitä eli 10-12tuntia. Esikoinen lopetti yösyömisen 5kk iässä ja keskimmäinen taas 8kk.

Juu, kiitos tästäkin tiedosta. Säkään et vastannut lainkaan kysymykseeni.

Meillä poika päätti itse lopettaa syömisen lukuunottamatta aamuyön klo 5 yösyömistä 11 kk iässä. Totesin, että saa loppua kokonaan, kun ei päivisinkään enää halunnut. Pari yötä meni, että jouduin tarjoamaan vesimukia, mistä juotuaan "sylki" kaiken pois. Sen jälkeen loppui viiden heräämiset. Eli uskoisin, että päästiin tosi helpolla.

Poika oli pelkällä rintamaidolla puolivuotiaaksi, eikä juonut missään vaiheessa tuttipullosta.

meillä tyttö täytti juuri 1v ja musta tuntuu, että koko ajan mennään kaikessa takapakkia. Hän nukkui jo hienosti siihen klo 5-6 heräämättä ja selvisi siis yöstä yhdellä yösyötöllä. Nyt oli kipeänä ja minä kun sitten annoin enemmän maitoa ja taas ollaan siinä tilanteessa, että hän heräilee useasti yöllä. Yritän rajoittaa yösyöttämistä 1-2 kertaa, koska tämänikäisen ei enää tarvitsisi ravinnon puolesta enää syödä yöllä. En tosin tiedä miten tästä tilanteesta pääsee pois. Koen sen muutaman kerran maidon antamisen paljon helpompana kuin sen, että pitää paijata ja muuten hyssytellä tyttöä kaiken aikaa yöllä.

Esikoiselta jätin yösyötöt ekana pois ja sen suhteen ei ollut mitään ongelmaa. Nyt tämä kakkonen on selvästi sitkeämpi sissi. Vai pitäisiko sitä sitten kertarysäyksellä lopettaa sekä päivä - että yöimetys?

Mä nakkaan reilu 1veelle pullon kerran-kaksi yössä mut en oikein syötöksi sitä osaa enää laskea. ;) Yöimetykset kyllä kannattaisi lopetella, varmasti käy omankin jaksamisen päälle jo. Voisiko isä valvoa ekat yöt niin ei olisi imetystä edes siinä nenän edessä tarjolla? Sitkeästi vaan ja sitten (viikon tai kolmen kk päästä) kun päätätte tuon tehdä, älkää antako periksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä nakkaan reilu 1veelle pullon kerran-kaksi yössä mut en oikein syötöksi sitä osaa enää laskea. ;) Yöimetykset kyllä kannattaisi lopetella, varmasti käy omankin jaksamisen päälle jo. Voisiko isä valvoa ekat yöt niin ei olisi imetystä edes siinä nenän edessä tarjolla? Sitkeästi vaan ja sitten (viikon tai kolmen kk päästä) kun päätätte tuon tehdä, älkää antako periksi!

Mies vois muuten tehdä joo, mutta ei kuulemma raaski "painaa" tyttö takaisin petiin, ja sylissä vaan vänkää ja huutaa.

Ei, Viikon parin päästä se loppuu, nyt päästin sen! Sen on loputtava. Kiitos kaikille vastauksista. :)

Vaikka kyllä mua vähän harmittaa silti lopettaa imetys, jään varmasti kaipaamaan. <3 Mutta pakko! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Meillä tyttö on 2kk iästä asti nukkunut täysiä öitä eli 10-12tuntia. Esikoinen lopetti yösyömisen 5kk iässä ja keskimmäinen taas 8kk.

Miten niin vastaaja ei vastannut kysymykseesi? Otsikossasihan kysyit koska yösyötöt pois, ja siihen tämä vastaaja vastasi? Ihme ap..:-O

Entä, jos tekee niin, että ottaa ensin pois iltaimetyksen, niin onko ihan huono idea, että lähtee siitä, että imetän ensin sohvalla ja mies vie sänkyyn, ja siten oppii nukahtamaan myös isälle. Toki on nukahtanutkin isälle, mutta silloin on saanut maitoa nokkamuksia tms.

Noin mäkin aloin tehdä 1v3kk kanssa, että aloin imettää sohvalla ja sitten vasta mentiin makuuhuoneeseen, jossa unimusiikki tai muu "loppusilaus" iltarutiineille ennen nukkumaanmenoa. Ja siinä sohvalla imetyksen jälkeen laitoin fleecepaidan päälle ja "maito" piiloon ("nukkumaan"), jotta tyttö ei sitä enää makuuhuoneessa yrittäisi saada. Näin pystyin itsekin nukuttelemaan esim. sylissä, jos ja kun mies oli töissä. Ja tällä tavoinhan varsinaisesti iltaimetys ei jää pois, vaan se nukahtamisimetys. Mun mielestä hyvä onkin edetä niin, että ensin muutetaan esim. juuri yöunille nukahtaminen toisenlaiseksi ja kun yksi juttu on muutettu niin sitten tartutaan niihin yöheräämisiin. Jos on valmis etenemään pikkuhiljaa...

[/quote]Huoh, jotenkin tuntuu, että on vain helpompi, että imettää yöllä sen pari minuuttia muutaman kerran, ja sitten heti saa jatkaa unia, kuin että alkaa taisteleen, pahimmillaan montakin tuntia.[/quote]

Sepä se! :)

Ehdottaisin reippaasti yösyöttöjen lopettamista. Niin että mies hoitaa pari ekaa yötä. Meillä ekana yönä itkeskeli n. 2 tuntia ja tokana pikkuisen tunnin aikana. Tehkää selkeä päätös, niin ettei sitten tule katumapäälle yön pimeinä tunteina jos lapsi kovasti itkee. Meillä oli vuoden ikäinen. Ilta- ja aamuimetyksen lopetin vasta 1v. 3kk eli jätin ensin yöt pois ja sitten vasta muut. Muut imetykset loppui pikkuhiljaa "itsestään", kun pidensin vaan välejä päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh?:

Miten niin vastaaja ei vastannut kysymykseesi? Otsikossasihan kysyit koska yösyötöt pois, ja siihen tämä vastaaja vastasi? Ihme ap..:-O

Tarkoitin kyllä, että koska yösyötöt pois MEILLÄ? Jokaisen pitäs tajuta, että ei tuu laukoon totuuksia, jotka ei auta kyseisessä asiassa millään tapaa... Että sellasta.

Ajattele, jos esim. itse kirjoittaisit jostain, ja mä tulisin sanomaan vaan, että no meillä kyllä oli niin ja näin... Itse olet ihmeellinen.

Juu, kovasti helpottaa ongelmassa se, etta joku tulee sanomaan, miten heilla ei sellaista ongelmaa ole ollukaan :headwall:

Itse mietiskelen samoja juttuja. Poika on tosin "vasta" 9kk ja ajattelin vuoden ikaan imettaa eli kokonaan pois ei tarvitse jattaa (vasta lainausmerkeissa, koska neuvolassahan sanotaan etta 6kk pitaisi jo yotissi unohtaa...). Kahtena yona olen nyt pehmeana laskuna kokeillut ensin iltaimetysta istuallaan ja sitten siirtamista sankyyn viela hereilla ja kumpanakin on saanut olla hyssyttelemassa noin tunnin. Yolla poika huusi suoraa huutoa 45 minuuttia, ei siis hiljentynyt millaan, kunnes luovutin ja annoin maitoa (mita en olisi saanut tehda, tiedan, mutta kun piti naapureitakin ajatella...). Tana yona en varmaan viitsi edes yrittaa, en tieda. Onko kenenkaan lapsi jattanyt yotissin pois itsekseen?

Olen jättänyt yösyötöt pois molemmilta n, 1v iässä. Juomaa olen kyllä senkin jälkeen yöllä antanut, jos jano on, mutta en tissiä. Vettä nokkamukista. Ja JANO voi siis olla minkäikäisellä vauvalla/lapsella/aikuisella öisin, eli en tajua vanhempia jotka eivät anna MITÄÄN juotavaakaan öisin, koska niin ovat "päättäneet", huh huh..

Yhteistyössä