Lapsi ei syö mitään makeaa, onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olen tuttavapiirini ainoa, joka ei anna lapselle makeaa. Lapsi ei juo mehuja (ei kuulemma tykkää), ei limpsaa, ei kaakaota eikä syö karkkia. Karkkia en ole etes tarjonnu vielä kertaakaan. Aion pitää karkit poissa niin kauan kuin mahdollista. No, sen verran on saanu, että vähän suklaata maisteli, muttei tykänny. Jugurttia kyllä syö ja siitä saa päivittäisen sokeriannoksen, jos sitä nyt erikseen tarvitsee etes antaa. Ikää lapsella on yli 3 vuotta. Kun saman ikäinen serkku tulee mummon luo kylään, sillä on eväänä limpsaa ja karkkia iso pussi eikä etes hammasharjaa mukana (yökylässä).

Olenko siis ainoa täälläkin, joka ei makeaa anna ollenkaan.

Ihan noin perusteellista meillä ei ole, mutta 3 v lapsi saa hyvin harvoin karamelleja, makeaa tms., limuja ei ollenkaan. Kaakota on saanut pari kertaa maistaa. Nämä ovat erillisiä herkutteluhetkiä, esim. jälkiruoka, ei välipala tai iltapala, tällä ei korvata ikinä oikeaa ruokaa.

Määrät ovat hyvin pieniä. Ehkä kerran kuussa, ei aina niinkään usein.

Makeisia, vaahtokarkkeja on saanut muutaman kerran.

Aikoinaan marie-keksi oli suurinta herkkua, sitten löytyi kaurakeksit.. nam. Näitäkin siis todella todella harvoin. Ai juu, jäätelöä on myös saanut, vanukkaista ei tykkää. Täytekakusta ei tykkää.

Ei ole mikään makean perso.

Hyvin on jaksanut ja hyvin voi, kasvaa, kehittyy, eikä kärsi. Itse mätän makeaa, lapsi ei kerjää, ei huuda kaupan karkkihyllyllä, ei mene kylässä kerjäämään keksiä tms.

3 v 4 kk vanha poikamme sai viime viikonloppuna ekan karkkinsa, kun oltiin häissä ja avasi hääkarkin... Mehuja juomme kylässä (ei kyllä kauheesti tykkää mehuista), limsaa on maistettu juhlissa. Karkkia saa varmasti seuraavaksi jouluna pari konvehtia. eli kyllä muitakin löytyy. Ja hirveenähän meitä vanhempia moni pitää, mutta jokainen saa ajatella kuinka haluaa, tää on meidän tapa.

Jätskiä, pullaa ja pipareita meillä kyllä nautitaan herkkupäivinä (ja turhan usein muutenkin), mutta tosiaan karkit ja limsat ei vielä valikoimaan kuulu.

muuten, eilen kaverin poika ehti tökätä lapselleni tikkarin mun tietämättä. Poika maistoi sitä ja toi mulle, ei kuulemma tykänny... =)

meillä 10 v joka ei syö makeaa. ei vaan tykkää siitä vaikka mahdollisuuksia olisi ollut syödäkin. Voi osaltaan johtua siitä että kun on kananmuna-allergia niin ei sitten jäisi jo muutenkin monet leivonnaiset väliin.

Vanhempi lapseni (4,5v) saa karkkia jos kylässä tai esim. synttäreillä tarjotaan. Samoin on limsan kanssa noissa tilanteissa. Itse en niitä osta tai tarjoa.

Muita makeita en erityisemmin rajoita, tosin ei meillä pullaa ja keksiä joka päivä syödä. Saatan toisinaan ostaa hänelle jugurttirusinoita yms., joten mitään tiukkaa linjaa namien suhteen meillä ei vedetä.

En muista hänen koskaan ruinanneen karkkia, vaikka siis tietää toki mitä niissä kaupan pusseissa ja rasioissa on tarjolla.

Yhteistyössä