Lapsi ei suostu enää nukkumaan yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaaajaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaaajaaa

Vieras
Vauva on nukkunut 6 kk ikäisestä omassa huoneessa siskonsa kanssa. Nyt 1 v ja 4 kk ikäisenä, kun on vähän flunssaisena, niin ei suostunut nukkumaan omassa huoneessa vaan kannoimme sängyn meidän sängyn viereen. Nyt ei suostu pistämään edes päiväunille pinnikseen jos joku ei ole vieressä, enkä tietty voi kun esikoinen ei enää nuku ja kaipaa leikkiseuraa. Lapis meinas kuitenkin nukahtaa minun syliin sohvalla ja on silmin nähden väsynyt. Miten ihmeessä minä ratkaisen tämän tilanteen? Vai normalisoituukohan homma kun lapsi on parantunut?

Lapsi tarvitsee syliä ja vierellä oloa, sitten kun aika on sopiva niin kyllä osaa nukahtaa itse..voi mennä vuosia..minusta se on ok että olet vain vierellä kun nukahtaa.

Pinnasänky pois ja lapsi jatkettavaan sänkyyn! Tuo oli meidän ratkaisu kun ei 1 v 6 kk tyttö millään edes suostunut pinnasänkyyn enää menemään vaan aina piti päästä vanhempien sänkyyn. Jatkettavaan sänkyyn on sen hankkimisen jälkeen mennyt mielellään nukkumaan. Tulimme siihen tulokseen et hänen mielestään oli liian vauvajuttu jo pinnasänky (vaikka vauvahan tuo vielä itsekkin on :D ) Nyt on mennyt 3 kk ja tähän asti on pitänyt olla aina vierssä kunnes nukahtaa mutta nyt on jo muutamana iltana annettu jäädä yksin nukahtamaan. Niin että aikaa se vaatii! Ja tämä meidänkin tyttö osasi itse nukahtaa 6 kk iästä tuohon noin 1 v 4 kk asti mut näin vaan sitten tuli "takapakkia"...

Yhteistyössä