Lapsi ei saanut tänään aamupalaa koska menimme myöhässä tarhaan.

• Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
v
Meidän päiväkodissa olisi kyllä saanut aamupalaa tuossa tilanteessa, siis varsinkin kun vielä erikseen soitit että tulette myöhässä odottamattomasta syystä. ja tosiaan minkälaisessa päiväkodissa ei ole yhtikäs mitään tarjottavaa ruoka-aikojen ulkopuolella? Mun lapsen päväkodissa on jopa ihan erikseen ehdotettu, että järjestävätkö välipalan etukäteen, kun olen ilmoittanut tulevani hakemaan lapsen het päiväunien jälkeen esim. neuvolan tai vastaavan tärkeän menon takia.

"hoitotäti"
[QUOTE="MÄvaan";22895920]Et jaksaisi edes yhtä päivää ilman syömistä, siis muutamaa tuntia. No jopas oot ....

minä teen kuule fyysisesti raskasta työtä ja kahvikupillisilla mennään joskus kuus - seittemänkin tuntia putkeen että ei se nyt luulis maailmaa kaatavan JOS JOSKUS JOUTUU VÄHÄN AIKAA SITÄ RUOKAA OOTTELEMAAN[/QUOTE]

tottakai aikuinen jaksaa syömättä pakon edestä, mutta mulla ainakin on paljon parempi olo ja jaksan paremmin jos syön. ja mun lapsi olisi omassa päikyssään varmasti saanut kyseisessä tilanteessa vaikka leivän jos olisin soittanut etukäteen niinkun ap teki.

kamalan vihamielisiä viestejä täällä :(

Pikkasen empatiaa soisi olevan lasten kanssa työtä tekevillä nimenomaan lasta kohtaan. Sit jos äiti on niin sählä, että turveltaa kerta toisensa jälkeen ja myöhästyy milloin milläkin syyllä, niin sit ymmärrän, ettei jousteta. Siellä on palkattuna ammattilaisia, joiden pitäisi osata ajatella lapsen vinkkelistä. Niin ja olen koulutukseltani lto, vaikken ko. hommia enää teekään. Kun osaisi tehdä aina niin toiselle, kuin haluaisi itselleen tehtävän.
No voi perkele, ei se lapsi nälkään kuole jos pari tuntii joutuu odottamaan seuraavaan välipalaan tai ruokailuun asti.

"vieras"
Pikkasen empatiaa soisi olevan lasten kanssa työtä tekevillä nimenomaan lasta kohtaan. Sit jos äiti on niin sählä, että turveltaa kerta toisensa jälkeen ja myöhästyy milloin milläkin syyllä, niin sit ymmärrän, ettei jousteta. Siellä on palkattuna ammattilaisia, joiden pitäisi osata ajatella lapsen vinkkelistä. Niin ja olen koulutukseltani lto, vaikken ko. hommia enää teekään. Kun osaisi tehdä aina niin toiselle, kuin haluaisi itselleen tehtävän.
Huomaa etten enää hommia tee...
Aina joukossa on ne pölkky vanhemmat jotka ei osaa/välitä kellon ajoista mitään. Mitä siitä sitten tulisi kun kaikille näille jaeltas joka välissä jotain. Sitten jo aamupalansa syöneetkin haluisivat ja kah, oravan pyörä on valmis.

niih
No entäs jos jokainen lapsi tuotais myöhässä siks kun ei jaksettu tulla aiemmin/auto hajos/mummo kupsahti tms. ja henkilökunta saisikin sitten tarjota ruokaa vartin välein...

voivoi
No voi perkele, ei se lapsi nälkään kuole jos pari tuntii joutuu odottamaan seuraavaan välipalaan tai ruokailuun asti.
Miksi noin ikävästi kommentoit? Ei kuole ei, mutta mitä se lapselle opettaa, että säännöistä pidetään tiukkapipoisesti kiinni viimeiseen asti? Pikku byrokraatti valtion hallintoon tai vaikkapa toimeentulotukikäsittelijäksi isona, säännöt on säännöt ja niistä pidetään aina kiinni. Jos nyt vajoan lähes yhtä ikävästi naljailemaan. Mä kyllä sinunkin lapsellesi vastaavassa tilanteessa ruokaa kaivaisin. Hyvää vuoden jatkoa!

"hoitotäti"
[QUOTE="vieras";22895989]Huomaa etten enää hommia tee...
Aina joukossa on ne pölkky vanhemmat jotka ei osaa/välitä kellon ajoista mitään. Mitä siitä sitten tulisi kun kaikille näille jaeltas joka välissä jotain. Sitten jo aamupalansa syöneetkin haluisivat ja kah, oravan pyörä on valmis.[/QUOTE]

höpöhöpö.
ap:n tilanne oli aivan poikkeus.
ihan eri asia onko kyse välinpitämättömyydestä/laiskuudesta/vittumaisuudesta vanhemman puolelta kun puhtaasta "onnettomuudesta" jolle ei mitään voi! uskomatonta porukkaa täällä!!

"POPO"
Aina joukossa on ne pölkky vanhemmat jotka ei osaa/välitä kellon ajoista mitään. Mitä siitä sitten tulisi kun kaikille näille jaeltas joka välissä jotain. Sitten jo aamupalansa syöneetkin haluisivat ja kah, oravan pyörä on valmis.[/QUOTE]

Tää on niin totta sillä vaikka suurin osa vanhemmista on vastuunsa tuntevia kunnon ihmisiä niin aina sekaan mahtuu niitä ketkä tuo lapsia hoitoon kun sille tuntuu ja sitten vaaditaan sitä ja tätä ja tuota ja SIITÄ EI KERTAKAIKKIAAN TULE MITÄÄN
eli samat säännöt kaikille ja piste ja jos ei kelpaa niin kotihoitoon
valitettavaa mutta totta!!!!

"hoitaja"
Noh.. jos soitetaan ja sanotaan että myöhästytään ja pyydetään pistämään aamupalaa sivuun niin tietty pistäisin. Jos taas ei esim. soitettaisi ja tulisi noin paljon myöhässä, ei aamupalaa enään saa. Jos normaalisti ei syö päiväkodissa aamupalaa tai syö miten millonkin eikä puhelimessa pyydetä laittamaan sitä aamupalaa sivuun niin en välttämättä tajuaisi laittaa, vaan ajattelisin että lapsi varmaan on syönyt jo tai mitä ikinä..

Sitten kun se ruokakärry on keittiöön viety niin monissa paikoissa sieltä ei mitään enään takasin saa ruoka-ajan päätyttyä. Karua kyllä. Päiväkotien keittiöt on usein ulkoistettu, eli hoitajilla ei edes ole asiaa mennä keittiöön. Ja voin sanoa että se ahven peffassa ollaan liian useissa keittöissä... siellä viilataan jokaista sääntöä. Kärryt myöhästyy minuutin tms niin naama irvessä ne otetaan vastaan :(

voivoi

Ai sinäkään et enää tee? Niin juuri kirjoitinkin viestissäni, että jos esim. ko. äiti aina vaatii erityisetuuksia, niin sitten ymmärrän miksi ei mitään annettu. Mutta tämäkin on hei mielipide ja itse asiassa myös ihan vaan omakohtainen kokemus siitä, miten itse toimin niiden 10 vuoden aikana, kun olin pk:ssa töissä. Ei tullut oravan pyörää, vaikka säännöistä joustin omassa ryhmässäni tilannetajun mukaan.

"vieras"
[QUOTE="hoitotäti";22895998]höpöhöpö.
ap:n tilanne oli aivan poikkeus.
ihan eri asia onko kyse välinpitämättömyydestä/laiskuudesta/vittumaisuudesta vanhemman puolelta kun puhtaasta "onnettomuudesta" jolle ei mitään voi! uskomatonta porukkaa täällä!![/QUOTE]

Höpöhöpö ittelles.
Ehkäpä oli poikkeus, mutta näitä välinpitämättöiä vanhempia on niin paljon. Jos on päätetty, et aamupala on klo.8 niin sitten se on. Piste.

"juu"
mulle ihan sama saisiko lapseni. ei ole niin pilkun tarkkaa, joskus jos jää väliin, niin ihminen syö seuraavalla kerralla enemmän.

aika naurettavaa kun ylipainoiset läskit naukuvat että pitää saada ruokaa.

sekin juttu siitä että vanhuksilla muka liia npitkä väli syömisissä. Naurettavaa. Itsekin syön vain kerran päivässä ja aamulla jotain pientä samoin kuin illalla.

ei ihmistä ole tarkoittettu syömään raskaita aterioita jatkuvasti. hampaatkaan eivät kestä.

Mutta kyllä kai voisin antaa hoitajana jos vain muistaisin. Kun sitä muistamista on jo 2 lapsessa melkoisesti, sen olen huomannut, puhumattakaan isosta ryhmästä. tulisin hulluksi.

katsoja
Veikkaisin tuota syyksi, että ei tiedetty, tuleeko lapsi juuri puoli 9 vai vasta paljon myöhemmin. Kai se on niin, että vain harvaa ruokaa voidaan säilyttää huoneenlämmössä, ja silloin ei ole ollut sellaista ruokaa mitä säilyttää. Näkkärikin ilman voita on aika puisevaa. Nälkäinen lapsi olisi voinut olla entistä pettyneempi kun sellaista tarjotaan?

"juu"
Jospa he eivät muistaneet? tai ajattelivat, että ei sitten syö lounasta, jos syö 2 tuntia ennen lounasta jotain.

Meidän lasten ei tarvitsisi saada. Eivät alle murros-ikäiset tarvitse paljon ruokaa. kasvu alkaa kunnolla vasta murros-iässä.

"vieras"
Ai sinäkään et enää tee? Niin juuri kirjoitinkin viestissäni, että jos esim. ko. äiti aina vaatii erityisetuuksia, niin sitten ymmärrän miksi ei mitään annettu. Mutta tämäkin on hei mielipide ja itse asiassa myös ihan vaan omakohtainen kokemus siitä, miten itse toimin niiden 10 vuoden aikana, kun olin pk:ssa töissä. Ei tullut oravan pyörää, vaikka säännöistä joustin omassa ryhmässäni tilannetajun mukaan.
:D Ja mitähän siittä sitten tulis kun aina vaan joustettas ja joustettas..

Saraldo
Mä ymmärrän, jos joka aamu ollaan myöhässä ja tullaan miten sattuu, ettei silloin voi tarjota aamiaista. Mutta jos tulee tällainen odottamaton juttu, joka ei kuitenkaan tainnut heilläkään olla mitenkään yleistä, niin luulisi tuossa kohtaa tekevän poikkeuksen. Ja aina voi muille lapsille selittää, että maija saa nyt aamupalan, koska maijan äidin autolle kävi matkalla huonosti ja siksi maija ei ehtinyt muiden kanssa aamupalalle.

Ja Roope Ankan kommentille... se pari tuntia kyllä alkaa tuntua, kun on ensin ollut tietysti yön syömättä ja seuraava ruoka tulee mahdollisesti vasta 176-17 tunnin kuluttua.

pk.täti
Meidän päiväkodissa olisi kyllä saanut aamupalaa tuossa tilanteessa, siis varsinkin kun vielä erikseen soitit että tulette myöhässä odottamattomasta syystä. ja tosiaan minkälaisessa päiväkodissa ei ole yhtikäs mitään tarjottavaa ruoka-aikojen ulkopuolella? Mun lapsen päväkodissa on jopa ihan erikseen ehdotettu, että järjestävätkö välipalan etukäteen, kun olen ilmoittanut tulevani hakemaan lapsen het päiväunien jälkeen esim. neuvolan tai vastaavan tärkeän menon takia.
minä toimin näin omalla osastolla, eikä kukaan oo koskaan valittanut. meitä hoitajia on niin moneen junaan ettei kaikilta heru ymmärrystä.

minä oisin laittanut aaamupalan sivuun odottaan kun soiti ja kyl aina pystyy jotain hakeen keittiöltä vaikka et olisi soittanutkaan. kyllä minä ainakin tunnen osastoni vanhemmat niin hyvin etteivät tahallaan tule myöhässä. työparini ei kyl välttämättä ois antanut ap :(

"hoitotäti"
[QUOTE="vieras";22896027]Höpöhöpö ittelles.
Ehkäpä oli poikkeus, mutta näitä välinpitämättöiä vanhempia on niin paljon. Jos on päätetty, et aamupala on klo.8 niin sitten se on. Piste.[/QUOTE]

mä olen todellakin monen tällaisen välinpitämättömän vanhemman kanssa ollut tekemisissä näiden vuosien aikana, mutta kyllähän se aamupala-aika kestää kauemmin kun 8.00-8.00?! :D puoli tuntia taitaa olla useessa paikassa. et jos siitä sen 5min myöhästyy ja etukäteen soittaa, niin ei oo paha rasti... (siis jos myöhästyy JOSKUS ja HYVÄSTÄ SYYSTÄ), en tarkota et jokaista mattimyöhäistä pitäis odotella ja ruokkia ja joustaa ja venyä......
tilannetaju, tuo monen asian pelastaja... :)

voivoi
[QUOTE="vieras";22896039]:D Ja mitähän siittä sitten tulis kun aina vaan joustettas ja joustettas..[/QUOTE]

Niin mun ryhmässä kai oli sitten tosi fiksuja vanhempia, kun eivät alkaneet käyttää hyväksi sitä, että 10 vuoden aikana noin alle viisi kertaa kaivoin lapselle ruokaa eri aikaan kuin oli varsinainen ruoka-aika. Että aika harvinaisia tollaset auton hajoamisiin verrattavat syyt oli ainakin omalla kohdalla.

sä vaan
[QUOTE="MÄvaan";22895920]Et jaksaisi edes yhtä päivää ilman syömistä, siis muutamaa tuntia. No jopas oot ....

minä teen kuule fyysisesti raskasta työtä ja kahvikupillisilla mennään joskus kuus - seittemänkin tuntia putkeen että ei se nyt luulis maailmaa kaatavan JOS JOSKUS JOUTUU VÄHÄN AIKAA SITÄ RUOKAA OOTTELEMAAN[/QUOTE]

Sä oletkin vähän eri asia kuin pieni lapsi.....

"vieras"
[QUOTE="hoitotäti";22896059]mä olen todellakin monen tällaisen välinpitämättömän vanhemman kanssa ollut tekemisissä näiden vuosien aikana, mutta kyllähän se aamupala-aika kestää kauemmin kun 8.00-8.00?! :D puoli tuntia taitaa olla useessa paikassa. et jos siitä sen 5min myöhästyy ja etukäteen soittaa, niin ei oo paha rasti... (siis jos myöhästyy JOSKUS ja HYVÄSTÄ SYYSTÄ), en tarkota et jokaista mattimyöhäistä pitäis odotella ja ruokkia ja joustaa ja venyä......
tilannetaju, tuo monen asian pelastaja... :)[/QUOTE]

5min on ihan eri kun reilu puoli tuntia. Ja kotonahan se on aivan eri asia. Kun käyt vaan siellä omalla jääkaapillas ja väsäät eväät lapselle. Näin pph:n kantilta ajatellen. Mut täälä ainakin ruoka tuodaan ja viedään pk:sta pois. Jospa nääkin oli jo kaikki pakanneet pois.

[QUOTE="vieras";22896080]5min on ihan eri kun reilu puoli tuntia. Ja kotonahan se on aivan eri asia. Kun käyt vaan siellä omalla jääkaapillas ja väsäät eväät lapselle. Näin pph:n kantilta ajatellen. Mut täälä ainakin ruoka tuodaan ja viedään pk:sta pois. Jospa nääkin oli jo kaikki pakanneet pois.[/QUOTE]

yleensä aamiaisvälineet ja sensellaiset on kuitenkin pK:ssa vaikka muu ruoka tuotaisiinkin keskuskeittiöltä. ei olisi siis iso vaiva

Yhteistyössä